11 و سه دهم میلیمتر باران در استان مرکزی بارید

11 و سه دهم میلیمتر باران در استان مرکزی بارید  24تیر-96

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: به طور میانگین 11 و سه دهم میلیمتر باران در سه روز گذشته در این استان باریده است.

رضا مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین بارش ها در این مدت از ایستگاه های غرق آباد با 18 و نیم میلیمتر، کمیجان 18 و چهار دهم میلیمتر و آشتیان 18 و سه دهم میلیمتر و کمترین بارش ها از ایستگاه های شازند یک دهم و اراک 2 دهم میلیمتر گزارش شده است
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی در روز جاری حاکی از کاهش ناپایداری ها است، اما وجود رطوبت کافی در جو موجب افزایش ابر در ساعات بعدازظهر در برخی از نقاط استان می شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوای این استان تا اواخر وقت امروز (شنبه) به صورت صاف و غبار آلود در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود و در روز یکشنبه نیز هوای این استان صاف و غبار آلود در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و برای دوشنبه صاف تا قسمتی ابری و وزش باد پیش بینی شده است.
مرادی عنوان کرد: در روزهای آتی دمای هوا در مناطق مختلف این استان به تدریج افزایش خواهد یافت.
وی گفت: شازند با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و ساوه با بیشینه دمای 33 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر این استان در شبانه روز گذشته بود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: کمینه دمای اراک در این مدت به 15 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه آن 31 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.
از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 95) تاکنون 341 میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری