خامنه ای : امنيت، عزت و رفاه حجاج مطالبه جدي است

اوین نامه ی کیهان  9 مرداد - 96
خامنه ای در ديدار دست اندركاران حج: امنيت، عزت و رفاه حجاج مطالبه جدي جمهوري اسلامي

آنکه به رژیم قرون وسطایی منفور ولایت فقیه نریده بود کلاغ پشت دریده بود .با وجود اینکه حمید بقایی پس ازآزادی از زندان با وثیقه 20 میلیونی آنگونه انتقاد افشاگرانه کرد که آشکارا سخنگوی قوه فاسد قضاییه را متهم به دروغ گویی وپرونده سازی کرد و از اعمال  شکنجه های ضد انسانی در موزد متهمان درون زندان یاد کرد و تأکید نمود که به زودی سقوط می کنید .ولی خامنه ای منفورترین عنصر که رهبر انتصابی ولی فقیه به اتکای ارگان های سرکوبگر شده است در ديدار دست با اندركاران حج مدعی شد که  امنيت، عزت و رفاه حجاج مطالبه جدي  رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه است . خامنه ای با کمال وقاحت  فراموش کرده است که پس از تهاجم به سفارت و کنسول عربستان درتهران و مشهد که ازسوی عوامل پاسداران بود  و منجر به قطع رابطه از سوی عربستان شد ولی وی همگام با پاسداران محمدعلی جعفری  و قاسم سلیمانی تهدید به ساقط کردن آل سعود کرد. اما اکنون فرصت طلبانه  مدعی  امنیت و رفاه وعزب حجاج شده است . مسخره اینکه  سربازجو شریعت ندارینوچه یا نماینده اش دراوین نامه ی کیهان ادعایش را تیتر صفحه اول اوین نامه اش کرده است .

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (يکشنبه) در ديدار مسئولان و دست اندرکاران حج امسال، حج را يک ظرفيت بي نظير معنوي و اجتماعي و بهترين موقعيت براي ابراز عقيده و بيان موضع امت اسلامي دانستند و با تاکيد بر اينکه ما حوادث فاجعه بار حج ۹۴ را هيچ گاه فراموش نخواهيم کرد، گفتند: مطالبه جدي و هميشگي جمهوري اسلامي، حفظ امنيت و عزت و رفاه و آسايش همه حجاج به ويژه حجاج ايراني است و امنيت حج نيز برعهده آن کشوري است که حرمين شريفين در اختيار او قرار دارد.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، حج را فريضه اي بسيار مهم خواندند و با اشاره به ظرفيت هاي معنوي آن، گفتند: در همه اجزاي اين فريضه، اعم از نماز، طواف، سعي، وقوف و احرام، ظرفيت هاي عجيبي براي ارتباط معنوي با خداوند متعال وجود دارد که بايد قدر اين فرصت دانسته شود.
    
رهبر انقلاب اسلامي، يکي ديگر از ويژگي هاي ممتاز فريضه حج را «ظرفيت بي نظير اجتماعي» آن برشمردند و تاکيد کردند: حج مظهر «عظمت، وحدت و يکپارچگي و قدرت امت اسلامي» است که با اَعمال و شرايط خاص، هر سال بي وقفه، در يک نقطه معين، انجام مي شود.
    
    
بهترين زمان براي اعلام مواضع امت اسلامي 
    
ايشان، آشنايي حجاج از مليت هاي مختلف با يکديگر و نزديکي دل ها و دراز شدن دست کمک و ياري را از جمله جنبه هاي دروني و اجتماعي حج دانستند و خاطرنشان کردند: حج با تمام اين ويژگي هاي منحصربه فرد معنوي و اجتماعي، بهترين زمان و مکان براي اعلام مواضع امت اسلامي درخصوص مسائل مهم جهان اسلام است.
    
رهبر انقلاب اسلامي، موضوع «برائت از مشرکان» را که همواره مورد تاکيد امام بزرگوار(ره) بود، فرصتي براي اعلام مواضع در موضوعات مورد قبول امت اسلامي خواندند و افزودند: يکي از اين موضوعات، قضيه مسجدالاقصي و قدس است که اين روزها به علت گستاخي و وقاحت و خباثت رژيم غاصب و جعلي صهيونيستي، بيشتر از قبل مطرح و مورد توجه است و دل امت اسلامي به ياد مسجدالاقصي مي تپد.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي با تاکيد بر اينکه مسئله فلسطين نبايد به هيچ وجه مورد غفلت قرار گيرد، آن را محور عمده مسائل جهان اسلام دانستند و گفتند: چه جايي بهتر از بيت الله الحرام و مکه و مدينه و عرفات و مشعر و منا براي اظهار عقيده و بيان مواضع ملت هاي مسلمان درخصوص فلسطين و مسجدالاقصي وجود دارد.
    
    
خبيث تر از همه جريان هاي تروريستي خود آمريکا است 
    
ايشان، دخالت ها و حضور شرارت آميز آمريکا در کشورهاي اسلامي و منطقه و ايجاد گروه هاي تروريستي تکفيري را يکي ديگر از موضوعات مهمي دانستند که بايد ملت هاي مسلمان در حج، درخصوص آن اعلام موضع کنند.
    
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: شرارت آميزتر و خبيث تر از همه جريان هاي تروريستي، خودِ رژيم آمريکا است.
    
    
تصميم مسئولان قوا براي برگزاري حج 
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در ادامه با اشاره به تصميم مسئولان براي اعزام حجاج خاطرنشان کردند: نگراني هايي در اين خصوص وجود داشت، اما مسئولان از قواي محترم در شوراي عالي امنيت ملي همه جوانب موضوع را سنجيدند و به اين تصميم رسيدند که حج برگزار شود.
    
ايشان افزودند: داغي که در دل ايراني ها به واسطه حوادث تلخ حج ۹۴ پيش آمد، فراموش نشدني است، بنابراين امنيت و ايمني حجاج بسيار مهم است و بايد محفوظ بماند.
    
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر اهميت آرامش و آسايش حجاج، خاطرنشان کردند: البته معناي امنيت و ايمني، ايجاد محيط امنيتي نيست.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، اهتمام ملت هاي مسلمان به موضوع وحدت را نيز بسيار مهم و ضروري خواندند و خاطرنشان کردند: در حالي که ميلياردها دلار خرج ايجاد تفرقه و اختلاف و دشمني ميان مسلمانان مي شود، مسلمانان بايد مراقب باشند تا به اين اختلاف افکني کمک نکنند، زيرا هريک از امت اسلامي که به اين توطئه کمک کند، در تبعات اين گناه بزرگ شريک خواهد بود.
    
رهبر انقلاب همچنين حجاج ايراني را به اهتمام به «نماز اول وقت و نمازهاي جماعت در مسجدالحرام و مسجدالنبي»، «تلاوت قرآن در حرمين شريفين»، «توجه ويژه به اعمال روز عرفه»، و «پرهيز از بازارگردي» توصيه کردند و افزودند: حجاج محترم بايد بيش از هر موضوع ديگر به فکر پالايش روح و دل خود و بهره مندي از فضائل بزرگ فريضه حج باشند، زيرا دستيابي به بهره هاي معنوي حج، مقدمه رسيدن به نتايج اجتماعي آن است.
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در پايان تاکيد کردند: همه بايد مراقب باشند و با دقت به مسئوليت هاي خود عمل کنند تا حجي باعظمت و باعزت برگزار شود.
    
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت الاسلام قاضي عسکر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني با اشاره به حادثه تلخ شهادت جمعي از حجاج ايراني در حج ۹۴، گفت: اگرچه تاکنون گزارش نهايي آن حوادث منتشر نشده و ديه و غرامت نيز به بازماندگان شهدا پرداخت نشده است ولي ما تا رسيدن به نتيجه نهايي، موضوع را دنبال خواهيم کرد.
    
آقاي قاضي عسکر با بيان اينکه جمهوري اسلامي هرگز به دنبال تعطيل کردن حج نبوده است، افزود: در سال جاري پس از چند دور مذاکره و پذيرش شروط جمهوري اسلامي، زمينه انجام حج عزتمندانه فراهم شد و اگر در سال گذشته نيز شرايط ما را مي پذيرفتند، حج برگزار مي شد.
    
همچنين آقاي محمدي رئيس سازمان حج و زيارت با بيان گزارشي از فعاليت هاي اين سازمان، گفت: متعاقب دعوتنامه وزارت حج عربستان و تصميم شوراي عالي امنيت ملي و تاکيد مراجع عظام، مذاکرات حج با تاکيد بر مطالبات بحق در خصوص امنيت، عزت و کرامت حجاج و حقوق شهداي منا انجام شد و پس از حصول اطمينان از تامين خواسته ها و انتظارات مورد نظر، شوراي عالي امنيت ملي با برگزاري حج موافقت کرد.
    
آقاي محمدي افزود: با همه توان تلاش شد تا با آسيب شناسي حج گذشته، تمهيدات لازم براي تحقق حج مطلوب فراهم شود و در اين خصوص، سطح خدمات و امکانات نسبت به سال هاي قبل و در مقايسه با ساير کشورها از شاخص هاي بالاتري برخوردار است.