تروریست های فیلیپین 7 نفر را گردن زدند

تروریست های فیلیپین 7 نفر را گردن زدند ؟   9 مرداد - 96

کوالالامپور- ایرنا - پلیس فیلیپین روز دوشنبه اعلام کرد تروریست های ابوسیاف مرتبط با داعش 7 کارگر را که هفته گذشته ربودند در یکی از دژهای خود در شهر جنگ زده 'مراوی' گردن زدند.
به گزارش ایرنا، 'جان کوندو' رئیس پلیس محلی فیلیپین گفت که اجساد این کارگران چوب بر روز گذشته در روستای کوهستانی جزیره 'باسیلان' پیدا شد.
به نوشته تارنمای شبکه 'راپلر' فیلیپین، وی در ربودن و قطع سر این کارگران، گروه تروریستی ابوسیاف را که در باسیلان پایگاه دارد مقصر دانست و گفت که این آدم ربایی ها به نظر می رسد به منظور باج خواهی انجام نشده باشد.
وی تصریح کرد: گروه 'فوروجی انداما' یکی از سرکرده های ارشد ابوسیاف این آدم ربایی و قتل ها را ظاهرا به دلیل یک موضوع تجاری محلی انجام داده تا اینکه مساله باج خواهی مطرح باشد.
به گفته این مقام پلیس محلی فیلیپین، این یک اقدام انتقامجویانه توسط 'انداما' بوده و ممکن است به دلیل تخریب مزارع کاشت درخت کائوچو صورت گرفته باشد.
ربایندگان درخواست باج نکردند، و در اقدامی فوری این چوب برها را گردن زدند.
'
ابوسیاف' یک شبکه گسترده تروریستی است که در دهه 1990 و به پشتوانه منابع مالی 'اسامه بن لادن' رهبر القاعده شکل گرفت.
یک شبکه این گروه تروریستی در 'باسیلان' با گروه تروریستی داعش بیعت کرد و تعدادی از اعضاء آن در اشغال بخش هایی از شهر 'مراوی' در جزیره میندانائو دست داشتند.
تروریست های 'مائوته' که بیش از 2 ماه در شهر 'مراوی' با نیروهای دولتی درگیر هستند تاکنون باعث کشته شدن بیش از 650 نفر و همچنین آوارگی بیش از 200 هزار نفر شده اند.
گروه تروریستی ابوسیاف در گردن زدن گروگان های خود به ویژه در صورتی که باج درخواستی دریافت نشود، سابقه زیادی دارد.
این گروه در حال حاضر بیش از 20 گروگان از جمله چندین خارجی را در 'باسیلان' و دیگر مناطق از جمله جنوب جزیره 'سولو' در اختیار دارد.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی