کاروان رالی مغولستان وارد منطقه آزاد ارس شد

 کاروان رالی مغولستان وارد منطقه آزاد ارس شد ؟   9 مرداد - 96
تبریز- ایرنا- کاروان رالی اتومبیل رانی مغولستان از طریق مرز جمهوری ارمنستان (نوردوز) در شمال آذربایجان شرقی وارد منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس شد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی منطقه آزاد ارس، تور اتومبیل رانی رالی مغولستان، یک رویداد ورزشی با اهداف خیریه است که همه ساله از مبدا شهر لندن در انگلیس آغاز شده و مقصد نهایی آن شهر اولان باتور، پایتخت مغولستان است.
مسیر حرکت این رالی از کشورهایی است که بر اساس اسناد تاریخی، مورد حمله اردوی مغول قرار گرفته اند و شعار آن کمک به کودکان بی سرپرست است.
در این دوره از مسابقات 43 شرکت کننده با 18 خوردوی قدیمی و کلاسیک حضور دارند و راننده های شرکت کننده در تور رالی مغولستان شامل کشورهایی چون آمریکا، ایرلند، انگلستان، سوئد و چند کشور دیگر می شوند.
هر خودروی شرکت کننده در این رالی که در طی مسیر از کار بیفتد در همانجا به فروش می رسد و درآمد حاصل از این فروش صرف امور خیریه برای کودکان بی سرپرست همان کشور می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان مسیر رالی فوق، به صاحب خودروهایی که بتوانند به انتهای مسیر برسند به قید قرعه جوایزی تعلق می گیرد و تمامی اتومبیل هایی که به نقطه پایان برسند نیز به فروش می رسد که درآمد حاصل از آن صرف امور خیریه و برنامه جهانی کمک به کودکان بی سرپرست می شود.
کاروان رالی مغولستان پس از استراحت چند ساعته در ارس مسیر خود را به سمت مرزهای ترکمنستان ادامه خواهند داد و از چند شهر دیگر ایران نیز دیدن خواهند کرد.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس در فاصله 137 کیلومتری شهر تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد و یکی از قطب های عمده دانشگاهی و صنعتی ایران محسوب می شود.
شهر جلفا به عنوان مرکز منطقه ارس در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه صد ساله بوده و مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان در شهر جلفا، به عنوان پرترددترین مرز مسافری ایران پس از فرودگاه های تهران مطرح است.
تنظیم کننده: یحیی مرتضایی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد