گزیده خبرهای 7 مرداد-96

گزیده خبرهای 7 مرداد-96
عاقبت خوردن 54 بستنی طی یک روز 
مرد 44 ساله اهل " کئوژو " استان ژجیانگ چین هرگز نمی‌دانست خوردن 54 بستنی طی یک روز چه بلایی بر سرش خواهد آورد. " ژنگ "، بعد از خوردن این تعداد بستنی دچار ناراحتی کلیه گردید.ماجرا از آنجا آغاز شد که وی به علت گرمای 37 درجه هوا و برای غلبه بر تشنگی شدید خود، شروع به خوردن بستنی کرد. ژنگ که بی‌وقفه به خوردن بستنی مشغول بود ناگهان متوجه شد که تعداد 54 بستنی را خورده است. اما این تمام ماجرا نبود. وی علاوه بر خوردن این تعداد بستنی، یک لیوان آب اسیدی نیز نوشید.در حالی که ژنگ احساس می‌کرد تشنگی‌اش برطرف شده به خواب رفت اما در نیمه‌های شب با دل پیچه شدید از خواب بیدار شد. وی که نگران سلامتی‌اش شده بود صبح روز بعد به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان ناراحتی وی را التهاب معده تشخیص دادند.ژنگ که درد معده او را رها نمی‌کرد، 3 روز بعد به یک بیمارستان تخصصی مراجعه کرد و پزشکان بیمارستان اعلام کردند که وی دچار ناراحتی حاد کلیه شده است.اگرچه بیماری این مرد اکنون تحت کنترل است، اما این هشدار جدی برای او بود که خوردن این تعداد بستنی می‌تواند برای سلامتی‌اش خطرناک باشد.
یک هواپیما در اهواز آتش گرفت 
هواپیمایی که از اهواز به سمت تهران در حرکت بود دچار آتش‌سوزی شده و به همین دلیل خلبان مسافران را به فرودگاه اهواز برگرداند.به گزارش مهر، مسافران پرواز هواپیمایی "آتا" که صبح 5شنبه از فرودگاه اهواز به مقصد تهران در حرکت بودند، از آتش گرفتن هوایپما هنگام بلند شدن از باند فرودگاه خبر دادند.خلبان این هواپیما پس از با خبر شدن از موضوع، هواپیما را به فرودگاه اهواز برگرداند.تلاش برای مصاحبه با مسئولان فرودگاهی بی‌نتیجه ماند.
سارقان مامورنما دستگیر شدند 
فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا از دستگیری 3 سارق مامورنما خبر داد.به گزارش مهر، سرهنگ "مصطفی علیزاده" با بیان این که یک سارق مامورنما اقدام به سرقت کبوترهای زینتی در پیشوا کرده بود، اظهار داشت: این فرد گوشی موبایل نگهبان واحد پرورش طیور و دام را نیز به سرقت برده بود.فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا از فروش اینترنتی پرندگان سرقتی در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس با کنترل صفحه فروش پرندگان اقدام به دستگیری یکی از سارقان کرد."علیزاده" افزود: فرد دستگیر شده آدرس هم دستان خود در استان گلستان را به پلیس داد.وی اضافه کرد: از طرفی پلیس آگاهی شهرستان پیشوا با بررسی دقیق، پرونده را در دستور کار قرار داد و ماموران پلیس آگاهی رد گوشی سرقتی را پس از 3 ماه در استان گلستان زدند.فرمانده انتظامی شهرستان پیشوا اظهار داشت: پلیس با دریافت نیابت قضایی و انجام هماهنگی‌های لازم، دو سارق دیگر را در روستایی در استان گلستان دستگیر کردند.وی اظهار داشت: مقداری تریاک، دو موتور سیکلت سرقتی و 150 کبوتر زینتی به ارزش 400 میلیون ریال از سارقان کشف شد."علیزاده" افزود: این 3 سارق مامورنما با قرار قضایی روانه زندان شدند.
چهاردهمين كاروان پياده روي قم راهي مشهد شد

چهاردهمين کاروان «از بهشت تا بهشت» با بدرقه خادمين مسجد مقدس جمکران در روز ولادت باسعادت    کريمه اهل بيت(س) با پاي پياده راهي حرم امام رئوف شد.    پرچم متبرک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و پرچم مسجد مقدس جمکران به همراه جمعي از خادمان آستانه کريمه اهل بيت(س) نيز در قالب کاروان «سفيران کريمه»، چهاردهمين کاروان پياده روي حرم مطهر امام رضا(ع) را تا مشهد الرضا همراهي مي کنند.    انعقاد برنامه هاي فرهنگي و دوره هاي آموزشي مهدي ياوري و برگزاري مراسمات مذهبي در شهرهاي مسير از مهم ترين فعاليت هاي چهاردهمين کاروان پياده روي «از بهشت تا بهشت» به شمار مي رود.    بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته چهاردهمين کاروان پياده روي حرم امام رضا(ع) با شعار «از بهشت تا بهشت» قرار است پس از عبور از شهرهاي گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نيشابور در بيست و سوم مرداد همزمان با ايام زيارتي آقا علي بن موسي الرضا(ع) به حرم مطهر ثامن الائمه عليهم السلام برسد.
نزاع منجر به مرگ
    مشهد- ايرنا: فرمانده انتظامي مشهد گفت: درگيري بين 2 نوجوان 17 ساله اهل آبادان در اين شهر منجر به قتل يکي از آنها شد.    سرهنگ محمد بوستاني افزود: بين 2 نوجوان که از آبادان به مشهد سفر کرده بودند در محدوده کلانتري نواب صفوي شهر مشهد درگيري لفظي رخ داد. يکي از اين افراد با زدن چاقو به قفسه سينه فرد ديگري سبب مرگ وي شد.    وي ادامه داد: متهم که از صحنه درگيري گريخته بود به سرعت توسط پليس دستگير شد. تحقيقات براي تکميل اين پرونده ادامه دارد.
       غرق شدن در دريا
    ساري- ايرنا: پدر 55 ساله و پسر 18 ساله مشهدي هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع درياي خزر در آب هاي ساحلي بابلسر غرق شدند.    رئيس کميته پيشگيري و کاهش غريق دريا در بابلسر گفت که اين پدر و پسر بدون توجه به هشدارهاي پياپي ناجيان غريق و با وجود نصب تابلوهاي شنا ممنوع، وارد آب شدند.    علي روستايي افزود: جسد پدر توسط ناجيان از آب بيرون کشيده شده و تحويل امدادگران اورژانس 115 شد تا به بيمارستان شفاء بابلسر انتقال يابد ولي جسد فرزند تاکنون پيدا نشده و عمليات جست و جو توسط ناجيان غريق و هلال احمر ادامه دارد.