ترامپ قبل از غلط زيادي از ژنرال پترائوس سوال كند

خبر ويژه 
ترامپ قبل از غلط زيادي از ژنرال پترائوس سوال كند  10 تیر- 96
هزینه اینگونه  توهین لمپنی آتش به اختیار سربازجو شریعت نداری را مردم ایران باید به پردازند . چون شهروندان ایرانی قادر به سفرآمریکا نیستند و تحریم های بیشتر اعمال خواهد شد .البته ترکش این هزینه به پاسداران اصابت خواهد کرد چون به زودی نام پاسداران توی لیست تروریست گذاشته خواهد شد.

بهانه جويي آمريکا براي مداخله نظامي مستقيم در سوريه در حالي است که دو دولت جمهوري خواه (بوش) و دموکرات (اوباما) در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار شدند و با تحمل خسارت هاي هنگفت، اين کشورها را تخليه کردند.
    
برخي مقامات دولت ترامپ چند روزي است که با پيش بيني احتمال استفاده سلاح شيميايي توسط دولت سوريه، به حمله عليه اين کشور تهديد مي کنند! اين در حالي است که دولت سوريه، در مقابل تروريست هاي داعش و النصره ايستاده و ترامپ قبل از انتخاب ادعا مي کرد بايد با داعش جنگيد. با وجود اين تبليغات و در حالي که کمر داعش - مزدوران نيابتي آمريکا در عراق و سوريه- شکسته است، آمريکايي ها به سياق چند سال اخير و با تناقض قول و فعل، به تروريست ها کمک مي کنند.
    
آخرين بار اوباما بود که تهديد به مداخله نظامي در سوريه کرد اما نتوانست از عهده آن برآيد؛ چرا که آمريکايي ها بهتر از هر کس مي دانند دوران بزن دررو گذشته است و اگر شروع جنگ و مداخله اي با آنها باشد؛ تعيين ابعاد آن و پايان جنگ با آنها نخواهد بود و نظاميان آمريکايي به اهداف در تيررس تبديل مي شوند. خود ترامپ بارها بر اين مهم انگشت تاييد گذاشت- و راي هم جمع کرد- که «با هزينه هاي جنگ عراق و افغانستان مي شد آمريکا را دوبار بازسازي کرد و آمريکا پول ساخت مدرسه و بيمارستان ندارد و پل ها مخروبه شده اند و...».
    
به نظر مي رسد دولت ترامپ با تهديدهاي اخير مي خواهد ايران را تست بزند يا به زعم خود بترساند. اما کافي است دولتمردان جديد آمريکا گزارش مرداد ماه 1390 روزنامه گاردين را بازخواني کنند يا ماجرا را از ژنرال پترائوس پرس وجو کنند. گاردين آن زمان در گزارشي ضمن اشاره به تلفات سنگين آمريکا نوشت: «ژنرال پترائوس رئيس فعلي سازمان سيا علاقمند است داستان را از زماني بازگو کند که يک ژنرال 4 ستاره در عراق بود. اوايل سال 2008 اس ام اس يک سردار ايراني به پترائوس داده شد... پترائوس به شدت نياز داشت به او گوشزد شود که تلاش هاي نظامي و ديپلماتيک آمريکا در عراق و لبنان و ساير نقاط خاورميانه توسط سپاه قدس زير نظر ژنرال قاسم سليماني به تحليل برده مي شود...
    
به گفته صالح مطلک، مقامات عراقي سليماني را به شکل يک فرشته مي بينند و با او رايزني دارند... اما يکي از مقامات بلندپايه آمريکايي مي گويد او هراس انگيز است همه جا هست و هيچ جا نيست... او در هماهنگي همه گروه ها و تشکيل دولت جديد عراق نقش داشت. بسياري از مقامات آمريکايي، چند سال اخير را صرف توقف کار افراد وفادار به سپاه قدس کرده و مبهوت کارهاي آنها هستند. يک مقام بلندپايه ارتش آمريکا مي گويد من اگر سليماني را ببينم، خيلي ساده از او خواهم پرسيد که از ما چه مي خواهد؟
    
همچنين روزنامه وال استريت ژورنال 17 اسفند 93 با اشاره به عمليات آزادسازي تکريت و استان صلاح الدين، نقش ژنرال قاسم سليماني را در بسيج نيروهاي مردمي عراق و هماهنگي نيروها مورد تاکيد قرار داد و نوشت: جمهوري اسلامي که از سال 1357 به دنبال صدور انقلاب خود بوده، به گفته دوست و دشمن، اکنون دامنه نفوذش از درياي مديترانه تا خليج عدن گسترش يافته است. پيشتر ايران با استفاده از نيروهاي نيابتي حزب الله لبنان و حماس فلسطين عرض اندام مي کرده، اما با ظهور داعش و همين طور بالا گرفتن درگيري هاي داخلي در يمن، و نيز جنگ داخلي سوريه، خود مستقيماً وارد عمل شده است.
    
روزنامه لس آنجلس تايمز هم در گزارشي خاطرنشان کرد: برخي به ژنرال قاسم سليماني لقب «سوپرمن» داده اند که ماموريتش خنثي کردن مداوم اهداف واشنگتن و متحدان آن ضمن تقويت شکوه انقلابي جمهوري اسلامي ايران است.
    
يادآور مي شود ده ها نظامي آمريکايي در جريان حضور اين کشور در عراق، توسط نيروهاي مردمي به هلاکت رسيدند. البته آن زمان حشدالشعبي به مقياس امروز در عراق و سوريه وجود نداشت.