گزیده ها 7 اردیبهشت - 98


گزیده ها 7 اردیبهشت - 98
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری فردی خبر داد که با اغفال فروشندگان مواد غذایی سایت‌‌های مجازی توانسته بود از 100 نفر کلاهبرداری کند.
به گزارش فارس، تعدادی پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری به شیوه اغفال فروشندگان مواد غذایی سایت‌های فضای مجازی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.
در این پرونده مالباختگان اظهار داشند که قصد فروش مواد غذایی در سایت‌های فضای مجازی را داشتند که فردی با آنان تماس و ضمن گذاشتن قرار ملاقات حضوری مقداری مواد غذایی از جمله برنج، زعفران و غیره از آنان خریده است.
مالباختگان در ادامه اظهارات خود به ماموران بیان داشتند: در مرحله بعدی فرد کلاهبردار مقدار بیشتری مواد غذایی با قیمتی بالاتر از نرخ بازار از آنان تقاضا کرده است و پس از گذاشتن قرار ملاقات حضوری، مقرر شد در همان روز مواد غذایی و مبلغ معامله رد و بدل بشود که در موعد قرار فرد خریدار به جای پرداخت وجه نقد، چک بین بانکی به آنان تحویل داده و از آنان خواسته است که به بانک مراجعه و وجه آن را برداشت کنند.
فروشندگان هنگامی که برای نقد کردن چک به بانک مراجعه کردند، متوجه جعلی بودن چک شده و فرد کلاهبردار با انتقال مواد غذایی از محل متواری شده است.
سرهنگ کامیار چهری رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیسی مورد شناسایی ماموران قرار گرفت و زمانی که قصد کلاهبرداری از فروشنده دیگری را داشت، دستگیر شده است، گفت: این فرد تاکنون متهم به 100 فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی در سایت‌های فضای مجازی به ارزش 20 میلیارد ریال اعتراف کرده است و تاکنون 5 تن از مال باختگان شناسایی شده‌اند.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی با بیان اینکه شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد، عنوان داشت: برای شناسایی سایر مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم انجام شده است؛ لذا کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، می‌توانند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان خرمشهر، میدان نیلوفر مراجعه کنند.
خانم 36ساله‌ای که برای زایمان به بیمارستان منتقل شده بود فروشنده موادمخدر از آب درآمد.
خانم بارداری به دلیل درد زایمان به یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران منتقل شد.
کادر بیمارستان برای مشخص شدن هویت این خانم و تماس با خانواده‌اش کیف دستی همراه وی را مورد جستجو قرار می‌دهند که از وی مقدار 18 گرم مواد روانگردان از نوع شیشه به همراه چندین عدد پایپ جهت مصرف کشف شد.
با بررسی هویت این خانم، مشخص شد وی از فروشنده‌های موادمخدر از نوع روانگردان شیشه است که همسرش نیز به دلیل حمل و نگهداری موادمخدر چند مدتی است در زندان بسر می‌برد.
با مشخص شدن این موضوع سوابق خانم نیز مورد بررسی‌های دقیق قرار گرفت و سابقه‌دار بودن وی نیز تایید شد.
همچنین مواد مصرفی این خانم به همراه آلات مصرف موادمخدر از وی کشف و ضبط گردید و پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شد.
سرهنگ سعید آقایاری رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پایتخت با تایید خبر فوق خاطرنشان کرد: متهم جهت درمان و زایمان همچنان در بیمارستان بستری است.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع تصادف مرگبار در بزرگراه همدانی تهران خبر داد.
سید جلال ملکی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره گفت: ساعت 22 و 49 دقیقه شب، یک مورد حادثه تصادف در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید همدانی، خروجی بزرگراه لشگری به سامانه 125 آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که در پی آن دو ایستگاه به همراه امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان کمتر از چهار دقیقه در محل حاضر شدند گفت: در محل مشاهده شد که یک دستگاه خودرو سواری تیبا که چهار نفر سرنشین مرد حدوداً 30ساله داشت، هنگام حرکت به دلایل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و پس از برخورد شدید با پایه تابلوهای راهنمایی متلاشی شده بود. این خودرو پس از تصادف به دو نیم تقسیم، و طی این حادثه یک نفر از سرنشینان به بیرون پرتاب شده بود و سه سرنشین دیگر نیز در وضعیت بسیار خطرناکی داخل خودرو محبوس بودند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله ایمن سازی‌های لازم را انجام دادند و همزمان با هدف رهاسازی سرنشینان قطعات خودرو را برش دادند که در نهایت این افراد از خودرو خارج شدند.
ملکی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل حادثه گفت: این چهار نفر به عوامل اورژانس تحویل داده شدند که پس از انجام معاینات لازم مشخص شد که دو نفر از این افراد در لحظات اولیه حادثه جان خود را از دست داده‌اند. دو نفر دیگر نیز که وضعیت بسیار وخیمی داشتند برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گفته وی در پی وقوع این تصادف ترافیک سنگینی در محور محل تصادف ایجاد شده بود که با حضور عوامل پلیس راهور ترافیک به حالت عادی بازگشت و محل برای بررسی علت حادثه به کارشناسان تحویل داده شد.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: یک وکیل پایه یک دادگستری هدف تیراندازی قرار گرفت اما انگیزه ضارب یا ضاربان هنوز مشخص نشده است.
شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: در ساعت 22:30 وقوع یک فقره تیراندازی در خیابان کامرانیه به بازپرس ویژه قتل اطلاع داده شد.
وی افزود: با توجه به اینکه در گزارش اولیه عنوان شده بود که فرد مجروح وکیل دادگستری است خود بنده به همراه بازپرس در محل حادثه حضور یافتم.
شهریاری گفت: با حضور در محل وقوع حادثه دریافتیم یک نفر مهاجم به فردی به نام حمید حاجیان وکیل پایه یک دادگستری و یک زن همراه وی تعداد زیادی گلوله شلیک کرده است.
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: مشخص شد فرد مضروب دچار مرگ مغزی شده و فوت کرده است.
شهریاری گفت: برخی از افراد و همکاران وی مدعی شدند که حاجیان در یکسری پرونده مفاسد اقتصادی وکیل بوده است اما این موضوع هنوز به اثبات نرسیده است و صحت و سقم آن مشخص نیست.
وی افزود: هنوز علت و انگیزه مهاجم یا مهاجمان مشخص نشده است و دستورات لازم برای شناسایی این افراد صادر شده است.