مصدوم شدن 11 نفر در انفجار تونل آزادراه تهران - شمال/فوت سه نفر


گزارشی از آخرین وضعیت انفجار تونل در محور کندوان/ خبر در حال بروز رسانی
مصدوم شدن 11 نفر در انفجار تونل آزادراه تهران - شمال/فوت سه نفر10 اردیبهشت-98
بازدید جهانگیری از کارگاه آزادراه تهران - شمال
عکس خبر تزئینی است
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: ۱۱ نفر در حادثه ریزش تونل آزاد راه تهران – شمال مصدوم شدند که سه نفر از آنها فوت شدند.
آرش رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: پس از وقوع حادثه انفجار در پروژه آزادراه تهران-شمال، پنج نفر از مصدومان این حادثه که هر پنج نفر آقا و در رنج سنی ۴۰ تا ۵۰ سال قرار دارند به بیمارستان مدنی کرج منتقل شدند.
رحمتی افزود: از این پنج نفر سه نفر دچار ۶۵، ۵۵ و ۱۵ درصد سوختگی هستند و متأسفانه حال دو تن نیز وخیم است. دو نفر مصدوم بدحال در اتاق احیا بیمارستان هستند.
وی در آخرین اظهار نظر درباره این حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: حال دو مصدوم که در شرایط وخیمی قرار داشتند، بهتر شده و از حالت وخامت خارج شده است
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: ۱۱ نفر در حادثه ریزش تونل آزاد راه تهران – شمال مصدوم شدند که سه نفر از آنها فوت شدند.
مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صبح امروز سه‌شنبه دهم اردیبهشت شاهد انفجار تونل در آزاد راه تهران -شمال (حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله) بودیم.
وی ادامه داد: این حادثه به علت انفجار گاز متان اتفاق افتاده ولی علت اصلی آن در دست بررسی قرار دارد.
وی بیان کرد: در زمان ریزش ۱۱ نفر داخل تونل بودند که سه نفر از آنها فوت شدند و سه نفر نیز به درمانگاهی بعد از تونل کندوان انتقال داده شده و به علت سطحی بودن آسیب به صورت سرپایی درمان شدند.
این مسئول خاطرنشان کرد: پنج نفر دیگر که دچار سوختگی شدید شده بودند در دو پرواز بالگرد به بیمارستان شهید مدنی کرج انتقال داده شدند. در این عملیات یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای پوشش حوادث احتمالی به محدوده وقوع حادثه اعزام شد.
بابایی افزود: سه دستگاه آمبولانس نیز این پنج مصدوم را به طرف دیگر تونل انتقال و تحویل بالگرد داده است.
این حادثه در محدوده عملیاتی اورژانس استان مازندران اتفاق افتاده و اورژانس البرز به کمک نیروهای امدادی این استان رفته است.
فرمانده عملیات آتش نشانی ساری گفت: آزادسازی گاز متان علت احتمالی انفجار تونل در محور کندوان است.
احمدرضا علیزاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در حادثه انفجار تونل محور کندوان سه تیم اطفای حریق به منطقه عملیاتی اعزام شدند، اظهار کرد: حریق در تونل کنترل و اطفای حریق به طور کامل انجام شد.
وی افزود: علت آسیب بیشتر افراد در اثر ریزش تونل بوده و چند نفر نیز دچار سوختگی شدند.
فرمانده عملیات آتش نشانی ساری در مورد علت احتمالی انفجار تونل کندوان گفت: علت احتمالی حادثه در تونل محور کندوان به دلیل انفجار گاز متان بوده است. گاز متان در کانال‌های فاضلابی و در زمین نیز وجود دارد. به دلیل نبود تهویه مناسب در تونل و در نتیجه آزادسازی این گاز منجر به انفجار شده است.
سخنگوی اورژانس مازندران از ۳ فوتی و ۸ مصدوم در حادثه انفجار تونلی در منطقه کندوان خبر داد.
زکریا اشکپور در آخرین گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در حادثه انفجار تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال، ۳ کارگر فوت و ۸ نفر مصدوم شدند، اظهار کرد: به دلیل شرایط نامساعد و بارانی در منطقه حادثه انفجار، یک فروند هلی‌کوپتر از استان البرز و چندین دستگاه آمبولانس از شهرهای مازندران به این منطقه اعزام شدند.
پیش از این و ساعتی قبل سخنگوی اورژانس مازندران از خارج شدن ۳ نفر از ۵ کارگری که در تونل در دست احداث آزاد راه تهران شمال منفجر شده بود خبر داد و گفته بود: متأسفانه یک نفر فوت کرد.
زکریا اشکپور به خبرنگار ایسنا گفت: دو نفر دیگر به دلیل سوختگی در حال اعزام به مراکز درمانی هستند. همچنان دو نفر در تونل محبوس هستند و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن و خروج آنها ادامه داد.
سخنگوی اورژانس مازندران از انفجار در داخل تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال در محور کندوان خبر داد و گفت: انفجار در داخل تونل در دست ساخت سبب سوختگی شدید ۳ نفر و محبوس شدن ۵ نفر در داخل این تونل شد.
زکریا اشکپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از انفجار تونل در دست ساخت آزادراه تهران شمال در محور کندوان و زخمی شدن چند نفر در این حادثه خبر داد.
وی افزود: در ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت خبر این حادثه به مرکز پیام اورژانس غرب استان مازندران اعلام شد و بلافاصله آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس دونا و مجلار به محل حادثه در منطقه پل زنگوله اعزام شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران تصریح کرد: تیم‌های اورژانس به همراه سایر نیروهای امدادی از هلال احمر و آتش نشانی در محل حضور دارند. اخبار اولیه حاکی از محبوس شدن ۸ نفر داخل تونل بوده که با تلاش نیروهای امدادی ۳ نفر با سوختگی شدید از تونل خارج شدند.
سخنگوی اورژانس مازندران خاطرنشان کرد: به دلیل غلظت دود زیاد داخل تونل، عملیات نجات به کندی پیش می‌رود. از سرنوشت ۵ نفر دیگر در داخل تونل اطلاعی در دست نیست و روند امداد رسانی همچنان ادامه دارد.
پیش از این رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که حادثه رخ داده در آزادراه تهران - شمال در راه اصلی نبوده است.
سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسنا افزود: خبر حادثه‌ای که تحت عنوان حادثه در آزادراه تهران شمال رخ داده است، در مسیر اصلی و راهی که رانندگان از آن عبور کنند، رخ نداده و ارتباطی نیز به پلیس راهنمایی و رانندگی پیدا نمی‌کند.
رحمانی با بیان اینکه حادثه در محدوده کارگاهی رخ داده، گفت: آزاد راه تهران شمال هنوز به بهره برداری نرسیده و بنابراین طبیعی است که خودروی شهروندان نیز از آن عبور نمی‌کند.
پیش از این نیز سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال خبر داد.
به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی درباره جزئیات ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال گفت: این حادثه حدود ساعت ۸:۵۸ دقیقه امروز (سه شنبه) در حوالی سیاه بیشه، قبل از پل زنگوله، تونل البرز در آزادراه تهران-شمال رخ داد.

وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله نیروهای اورژانس و بالگرد به محل اعزام شدند و به بیمارستان‌های منطقه آماده باش اعلام شد. در این حادثه تا این لحظه دو نفر در محل درمان و هشت نفر نیز در تونل محبوس شدند.