7 شهرستان بوشهر سینما ندارد/ محرومیت از یک آرزوی کوچک

7 شهرستان بوشهر سینما ندارد/ محرومیت از یک آرزوی کوچک10 اردیبهشت-98
دلیل عدم  دائر کردن سینما دربرخی شهرها به خاطر نقش نمایشات روحوضی- حوزوی – نمازجمعه هاست چون  اینان جای سینما وپخش فیلم به خصوص فیلم های کمدی را گرفته اند.
در حالی که در مرکز استان بوشهر 5 سینما وجود دارد اما مردم و جوانان بقیه شهرستان‌های استان بوشهر از داشتن سینما محروم هستند.
7 شهرستان بوشهر سینما ندارد/ محرومیت از یک آرزوی کوچک
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امروزه با توجه به حضور و فعالیت پر تعداد کارگردان‌ها و بازیگران مطرح و محبوب کشورمان در عرصه فیلم‌های سینمایی، سینماها بین مردم محبوب شده‌اند و خانواده‌ها بعد از گذراندن یک روز پرمشغله و کاری خود، شب‌ها سینما را برای دور هم جمع شدن و شاد بودن در کنار هم با دیدن فیلم سینمایی انتخاب می‌کنند.
در استان بوشهر نیز یکی از تفریح‌های جوانان و خانواده‌ها، سینما است که اهالی استان ساعاتی را برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه خود به سینماها می‌روند و برای یک ساعتی هم که شده همراه با خانواده به‌دور از دغدغه‌های روزمره خود به تماشای فیلم می‌پردازند.
شهرهای استان بوشهر سینما ندارند!
طبق آمار بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، 7 سینما در استان بوشهر فعال است که 5 مورد آن مربوط به شهرستان بوشهر مرکز استان است و در بقیه شهرستان‌ها فقط شهرستان جم و دشتستان، سینمای فعال دارد.
از این آمار سینما تربیت شهرستان کنگان نیز غیرفعال است و در بقیه شهرهای استان بوشهر سینما فعال وجود ندارد!
در جم دو سینما مربوط به نفت و گاز وجود دارد
علی محمدی یکی از شهروندان جمی است که در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در شهرستان جم دو سینما در فاصله کمتر از یک کیلومتر وجود دارد که مربوط به مجتمع مسکونی پارس جم است و در شهر جم سینما وجود ندارد. طی سال‌های گذشته شهروندان جمی حق استفاده از سینما را نداشتند اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر، اهالی شهرستان جم نیز همراه با خانواده‌های خود می‌توانند از سینماهای شهرک توحید و تندگویان استفاده کنند.
وی بیان کرد: در شهر جم توسط شهرداری سینما روباز در تپه چگاسه در حال احداث است که هنوز تکمیل نشده است. یکی از تفریح‌های مردم حضور در سینماهاست و سینماهای مجتمع مسکونی پارس جم همیشه با استقبال خوب مردم همراه بوده و هر شب شاهد جمعیت بالایی برای حضور در سینماها هستیم.
آرزوی جوانان دیری داشتن سینما است
قاسم حسینی یکی از شهروندان شهرستان دیر است که به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: جوانان دیری علاقه زیادی به سینما دارند اما متاسفانه سینما فعال در بندر دیر وجود ندارد و سینما برای ما تبدیل به آرزو شده است.
وی افزود: در برخی مواقع در تالار فرهنگ بندر دیر فیلم پخش می‌شود اما نیاز جوانان و مردم این شهرستان ساحلی استان بوشهر وجود سینما فعال است که انتظار داریم مسؤولان شهرستان و استان بوشهر آرزوی اهالی این شهرستان را محقق کنند و شاهد احداث سینما در بندر دیر باشیم.
پایتخت انرژی کشور سینما ندارد
محمد دسترنج یکی از جوانان شهرستان عسلویه است که در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: شهرستان عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور محسوب می‌شود اما جوانان و اهالی این منطقه هیچ تفریحی ندارند و حداقل‌ها هم در این شهرستان وجود ندارد.
وی ابراز کرد: سینما یکی از علاقه‌های جوانان عسلویه‌ای است که متاسفانه در این شهرستان وجود ندارد و ما جوانان برای تماشای فیلم‌هایی که علاقه‌مند هستیم باید 60 کیلومتر مسیر را طی کنیم تا به شهرستان جم برویم.
دسترنج خاطرنشان کرد: با وجود این همه صنایع نفت و گاز و استقرار پتروشیمی‌ها در بندر عسلویه، زیبنده نیست جوانان این منطقه هم از بی‌کاری و مشکلات اشتغال فریاد بزنند و هم از نبود امکانات تفریحی و ورزشی گلایه داشته باشند. امیدواریم هر چه سریع‌تر مسؤولان به فکر ایجاد فضای تفریحی و احداث سینما در عسلویه باشند.
5 سینما سیار در استان بوشهر وجود دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مردم اکثر شهرهای استان بوشهر از داشتن سینما محروم هستند و خوشبختانه در استان بوشهر 5 تجهیزات و امکانات سینما سیار وجود دارد که نسبت به خیلی از استان‌های کشور سینما سیار بیشتری داریم.
فاطمه کرمپور با بیان اینکه در استان البرز فقط یک سینما سیار وجود دارد افزود: سینما سیارها در مناطق کمتر برخوردار استان و روستاها نیز امکان  فعالیت دارند و اکثر شهرهای استان بوشهر که از نبود سینما محروم هستند با حضور سینما سیارها در آن مناطق، مردم و جوانان می‌توانند فیلم سینمایی در سینما را تماشا کنند.
وی با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های استان بوشهر از جمله کنگان و عسلویه سینما وجود ندارد، خاطرنشان کرد: 5 سینما در مرکز استان بوشهر و در شهرستان بوشهر وجود دارد که استقبال مردم و جوانان از سینما بسیار زیاد است و مردم استان بوشهر علاقه زیادی به سینما دارند.
احداث و تکمیل سینما در شهر گناوه
کرمپور ابراز کرد: علاوه بر وجود 5 سینما در مرکز استان، در شهرستان دشتستان به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان بوشهر نیز در شهر برازجان یک سینما وجود دارد که جوانان و مردم این منطقه نیز می‌تواند از این محل استفاده کنند و از تماشای فیلم‌های مورد علاقه خود لذت ببرند.
وی با اشاره به شهرستان گناوه که یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کشور است بیان کرد: در شهرستان گناوه از طریق وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعتبار 700 میلیون تومانی به دنبال احداث سینما هستیم و قرار است که شهرداری فضایی را برای سینما آماده و تحویل دهد تا عملیات اجرایی احداث سینما آغاز شود.

گزارش: رضا رئیسی