ستاری: تحریم بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی است

 ستاری: تحریم بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی است 11 اردیبهشت -98
دروغگویی آنگونه رایج شده که نه قبح آن ریخته شده که برایش تبلیغ می شود .برای اینکه اگر تحریم بهترین فرصت برای توسعه اقتصادی است .چرا تاحال این ادعا عملی نشده است؟ همچنین برای چه علیه تحریم هاازهمه تریبون ها مدام روضه شکوه کردن وشاکی شدن واشک ریختن می شود؟
همدان- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: تحریمهای اعمال شده بر ایران بهترین فرصت است تا شرکتهای دانش بنیان فعالیت خود را گسترش داده و نیروهای خود را پای کار بیاورند.
سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست قرارگاه اقتصادی استان همدان افزود: اقتصاد دانش بنیاد یکی از رکن های مورد توجه دولت است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید از اقتصاد مفت خوری و اقتصاد زیر زمینی جدا شود، اظهار داشت: نیروی انسانی متخصص باید پایه اقتصاد ما باشد و هیچ اقتصاد برتری در دنیا بر اساس منابع اقتصادی زیر زمینی به جایی نرسیده است.
ستاری عنوان کرد: باید اصول کارآفرینی را توسعه دهیم تا نسل های آینده در اقتصاد جامعه اثر گذار باشند.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها بدانند با پول دولت به جایی نمی رسند، ادامه داد: دانشگاه های برتر دنیا با فروش دانش خود درآمد زایی می کنند و به اقتصاد دولتی متکی نیستند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه 97 درصد داروی مصرفی در کشور تولید می شود، اظهار داشت: اگر شرکتی در همدان تجهیزات پزشکی و دارو تولید کند به طور ویژه از آن حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان پول ملاک نیست چرا که بیشتر آنها از صفر شروع به کار می کنند.
ستاری با بیان اینکه در اقتصاد نفتی قوانین عجیب و غریبی داریم، عنوان کرد: در اینگونه اقتصاد کارآفرینی ملاک نیست و مردم به استخدام های دولتی گرایش دارند.
وی با اشاره به تشکیل 500 شرکت دانش بنیان در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: معدن ما نیروی انسانی جوان است، جوانی که ایده، نوآوری و اعتماد به نفس دارد.
معاون علمی و نوآوری رییس جمهوری تاکید کرد: در بودجه امسال اعتبارات پارک های علمی و فناوری 70 درصد افزایش یافته اما باز هم کم است.
وی با بیان اینکه شتاب دهنده های اقتصادی در استان باید تقویت شوند، اظهار داشت: بخش کشاورزی همدان بسیار قوی است و باید در قسمت صنایع تبدیلی آن کار شود.
ستاری افزود: سفال لالجین بسیار عالی است باید ایده های جدید در دانشگاه های صنایع دستی آن اتفاق بیفتد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: دانشگاه باید شرایطی ایجاد کند تا دانشجو وقتی وارد آن می شود به فکر کارآفرینی باشد و آینده استان همدان زمانی درخشان می شود که دانشگاه، محور تمامی امور باشد.
استاندار همدان نیز در این نشست گفت: توجه به معیشت و اشتغال اولویت تمام امور استان است.تبدیل دانش به ثروت در دستور کار استان قرار دارد.
سید سعید شاهرخی افزود: در سند توسعه راهبردی استان و در راستای برنامه ششم توسعه ایجاد 60 هزار شغل در مدت سه سال برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت تخصیص 150 هزار میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری پیش بینی شد.
شاهرخی ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار میلیارد ریال در زمینه سنگ های معدنی سرمایه گذاری شده است.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود از نمایشگاه تولیدات شرکت های دانش بنیان همدان بازدید کرد.
استان همدان با بیش از یک میلیون و 750 هزار تن جمعیت، دارای 10 شهرستان است.