تروریستی خواندن اخوان المسلمین اسلام ستیزی را تقویت می کند

 حزب عدالت و توسعه ترکیه:
تروریستی خواندن اخوان المسلمین اسلام ستیزی را تقویت می کند11 اردیبهشت -98
همانگونه که باتوی لیست تروریست گذاشته شدن حزب الشیطان لبنان و سپاه پاسداران وپاسدار تروریست  قاسم سلیمانی اتفاق خاصی نیفتاد توی لیست تروریست رفتن اخوان المسلمین هم موجب واکنش و اتفاق خاصی نمی شود جزاینکه دست حماس بیشتر توی پوست گردو گذاشته می شود و محدوده فعالیت تروریستی پاسداران در نوار غزه تنگ تر می گردد.
تهران - ایرنا - «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه سه شنبه شب در واکنش به احتمال تروریستی خواندن حزب اخوان المسلمین از سوی دولت آمریکا گفت: اقدام واشنگتن اسلام ستیزی در غرب و جهان را تقویت می کند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، چلیک که پس از نشست مرکزی حزب عدالت و توسعه در یک کنفرانس خبری در آنکار صحبت می کرد، گفت: این تصمیم واشنگتن ضربه بزرگی برای دموکراسی خواهی در خاورمیانه خواهد بود.
وی افزود: نتیجه این اقدام تقویت اسلام ستیزی در اروپا و آمریکا خواهد بود و مواضع راست های افراطی در جهان را تقویت می کند.
«
سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا نامگذاری گروه اخوان المسلمین مصر به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را مورد بررسی قرار می دهد.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، سندرز گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی اش و رهبران منطقه ای که در نگرانی وی در مورد اخوان سهیم هستند، رایزنی کرده است.
«
جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا با قرار دادن نام اخوان المسلمین در فهرست سازمان های تروریستی، موافق هستند.
این تصمیم پس از دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر از کاخ سفید در روز 20 فروردین ماه اتخاد شد، فردی که اخوان را منشا مخالفت سیاسی با خود تلقی می کند.
السیسی در جلسه ای پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران و عکاسان با ترامپ، از وی خواست مصر را در نامیدن اخوان به عنوان یک سازمان تروریستی همراهی کند.
در صورت تروریستی نامیدن اخوان، شرکت ها و افرادی که با این گروه تعاملاتی دارند، هدف تحریم های گسترده اقتصادی و مسافرتی قرار می گیرند.
رئیس جمهوری آمریکا در نشست خود با رئیس جمهوری مصر، پاسخی مثبت به درخواست السیسی داده و این اقدام را امری عاقلانه دانسته است.
دولت مصر چند سال پیش اخوان را یک سازمان تروریستی نامید و السیسی بارها دولت سابق آمریکا را تحت فشار قرار داد تا این روند را دنبال کند، اما تیم «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا به دلایل حقوقی و سیاسی از این کار خودداری کرد.
اخوان المسلمین در سال 1928 در مصر تاسیس شد و طی دهه ها، به خشونت به عنوان راهی برای پیگیری هدف خود به منظور تشکیل جامعه ای تحت حاکمیت قانونی (به اصطلاح) اسلامی متوسل شد.
این گروه در سال های 1970 به سینه خشونت دست رد زد و دمکراسی را در آغوش کشید، اگرچه برخی از شاخه ها و اعضای سابقش پای به عرصه تروریسم نهادند