مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه10 اردیبهشت -98
تهران – ایرنا- جهانگیری: طرح آمریکا برای فلج کردن اقتصاد ایران محکوم به شکست است، هدف تهدیدهای ساختگی آمریکا انحراف از مساله فلسطین است، مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران: حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پیش بینی شده است و مدیر اینستکس : آماده اولین تبادل تجاری با ایران هستیم ازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
اخبار داخلی
*********
تهران - معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در لغو معافیت خرید نفت از ایران، گفت: آن‌ها به دنبال فلج کردن اقتصاد کشور و ایجاد فشار اجتماعی از طریق کاهش منابع درآمدی دولت و نیز جلوگیری از ورود ارز به چرخه اقتصاد ایران به منظور اخلال در واردات کالا‌های اساسی و تامین نیاز‌های اولیه کارخانه‌ها هستند، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده این حرکت به شکست منجر خواهد شد.
تهران- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس یادآور شد که عنوان 'خلیج فارس' تا همیشه پایدار خواهد ماند.
نیویورک- نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ماهیت اصلی تهدید در خاورمیانه را اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و از جامعه جهانی خواست در مقابل تلاش های آمریکا و برخی شرکایش همچون سعودی ها برای تغییر ماهیت تهدید از مساله فلسطین به تهدیدات ساختگی، مقاومت کنند.
تهران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برقراری ارتباط مستقیم میان شبکه ایران و ترکیه با هدف بی‌اثر کردن تحریم اینترنت ایران خبر داد.
رشت - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از پیش بینی حدود 36 هزار میلیارد تومان تسهیلات در راستای رونق تولید واحدهای صنعتی کشور برای سال جاری خبر داد.
تهران- قائم مقام وزارت امورخارجه نروژ در نهمین دور «رایزنی های سیاسی ایران و نروژ» ابراز امیدواری کرد که با ایجاد راهکارها و ساز وکارهای عملیاتی همچون اینستکس، راه برای همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف اقتصادی دوجانبه هموار شود.
نیویورک- معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه ایران گفت اعضای پیمان منع گسترش سلاح اتمی باید به رژیم صهیونیستی برای پیوستن به این معاهده فشار وارد کنند در غیر این صورت کنفرانس بازنگری این پیمان، محکوم به شکست است.
اخبار خارجی
*********
تهران – «پر فیشر» مدیر سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی، شرکت‌های تجاری، صاحبان سرمایه و مقام‌های دولت انگلیس در لندن برگزار شد، از آمادگی این شرکت برای انجام اولین تبادل تجاری با همتای ایرانی خود در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.
بغداد – در پی ادامه تحرکات نظامی آمریکا در نقاط مختلف عراق از جمله حمله هفته گذشته بالگردهای آمریکایی به نیروهای پلیس فدرال عراق در استان کرکوک، 120 نماینده عراقی خواستار مقابله پارلمان با این امر شدند.
تهران- خبرگزاری 'آناتولی' ترکیه روز دوشنبه گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با هدف همراه ساختن ترکیه با تحریم و فشار بر ایران، تلفنی با اردوغان گفت وگو کرده است.
لندن – مدیر سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران (اینستکس) و مقامات دولت انگلیس در نشستی که با حضور فعالان اقتصادی، مؤسسات مالی و علاقه‌مندان به تجارت با ایران در لندن برگزار شد، پیشرفت‌های صورت گرفته در رابطه با این سازوکار را تبیین کردند.
تهران- منابع خبری عربی ساعاتی پیش اعلام کردند که انفجارهای مختلف در شهر رقه که پیشتر مرکز گروهک تروریستی داعش بود، 16 تن از نیروی قسد (نیروی دمکراتیک سوریه) را به کام مرگ برد.
بغداد - توفان شدید شامگاه دوشنبه در کربلا و نجف پنج کشته و بیش از 130 زخمی بجا گذاشت.