راه ارتباطی ۹۹ روستای کوهدشت مسدود است


فرماندار کوهدشت:راه ارتباطی ۹۹ روستای کوهدشت مسدود است/ خسارت بالای سیل به بزرگترین انارستان ایران 13 فروردین  -98
فرماندار کوهدشت گفت: سیلاب روز گذشته راه ارتباطی ۹۹ روستای این شهرستان را مسدود کرده است.
راه ارتباطی ۹۹ روستای کوهدشت مسدود است/ خسارت بالای سیل به بزرگترین انارستان ایران
محمدرضا آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کوهدشت اظهار کرددر بارندگی‌های اخیر حجم سنگینی از آب وارد نهر مرکزی شهر شد و به منازل مسکونی و تجاری مجاور رودخانه‌ خسارت جدی وارد کرد.
وی تصریح کرد: با شدت بارش‌ها حجم نهر به دو برابر ظرفیت افزایش پیدا کرد که سبب طغیان رودخانه شد.
فرماندار کوهدشت با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی مستمر موجب تخلیه افراد شد، عنوان کرد: با وجود طغیان و سیل و بروز خسارت مالی فراوان اما شاهد‌هیچ‌گونه خسارت جانی نبودیم.

آزاد بخت خاطرنشان کرد: با کمک بسیج، هلال احمر و شهرداری توانستیم آب را از منازل تخلیه کنیم اما لجن و گل و لای همچنان در منازل ‌وجود دارد.
وی اضافه کرد: در شهر با کمبود کف‌کش و لجن‌کش مواجه بودیم که امروز از استان تامین شد.
فرماندار کوهدشت با اشاره به قطع راه‌های روستایی، تصریح کرد: راه ۵۳ روستای مسیر گردشگری شیرز به دلیل تخریب سه دهنه پل تخریب و امکان تردد وجود ندارد.

وی افزود: دومین‌ محور مربوط به دهستان زیر تنگ سیاب با ۲۵ روستا است که به دلیل سقوط سنگ بزرگی داخل تنگ سیاب مسیر را کامل قطع کرده است، همچنین انارستان تنگسیاب دچار آب‌گرفتگی و متحمل خسارت وحشتناکی شده است.
فرماندار کوهدشت ادامه داد: همچنین‌ 10 روستای مسیر رودبار و ۱۱ روستای محور کشماهورنیز به دلیل تخریب جاده و چند دهنه پل قطع است.
آزادبخت با اشاره به اینکه جاده ورودی بخش طرخان به دلیل ریزش گردنه‌پای استان مسدود است، گفت: اما تردد جایگزین از طریق کونانی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه محور کوهدشت ـ خرم‌آباد بازگشایی شد، افزود: تردد از طریق پل جدید کشکان انجام‌می شود اما‌مسیر کوهدشت پل‌دختر  همچنان مسدود است.
فرماندار کوهدشت‌ اما عمده‌ترین خسارت سیلاب را  زیرساخت‌های راه روستایی، شهری و عشایری و ابنیه روستایی عنوان‌ و تصریح کرد: خسارت در این حوزه سنگین است.
آزاد بخت  با اشاره به اینکه‌ ما روز گذشته با قطعی فیبر نوری به دلیل تخریب پل کشکانمواجه بودیم، گفت: اما امروز فیبر‌نوری وصل و ارتباطات تلفنی برقرار شد.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌قطعی گاز و برق نداریم اما ۶۵ روستا دچار قطعی آب‌ هستند.