مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه1 اردیبهشت -98
تهران – ایرنا- رییس جمهوری:القاء وجود پدیده خشکسالی در ایران از نقشه دشمنان است، مصوبه افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد، حکیم: عراق سیاست درهای باز را در پیش گرفته است و آمار بازداشت فعالان محیط ‌زیست در انگلیس رکورد زد ازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
اخبار داخلی
*********
اهواز – رییس جمهوری گفت: یکی از نقشه های دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا القای وجود پدیده خشکسالی در ایران و عدم امکان زیست در بسیاری از نقاط آن است.
تهران – آیین‌نامه اجرایی بندهای (ج) و (ی) تبصره (12) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور در مورد تعیین حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی که روز چهارشنبه گذشته (28فروردین) به تصویب هیات وزیران رسید، ابلاغ شد.
تهران - رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تاثیر سیلاب ها بر حوزه محیط زیست کشور چندان خسارت بار نبوده اعلام کرد، دغدغه موجود ایجاد احتمالی گردوغبار، ناشی از خاک های ریزدانه بجا مانده از رسوبات سیل است.
اهواز - وزیر راه و شهرسازی گفت: ایمن سازی زیرساخت های جاده ای و همچنین هدایت آب از جاده های در معرض تهدید خوزستان به سمت تالاب ها و خلیج فارس در اولویت است.
قم - شهر مقدس قم و مسجد جمکران همزمان با شب نیمه شعبان، میلاد خجسته منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) با حضور خیل عظیمی از مشتاقان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) غرق در جشن و نور و سرور شده است.
بلگراد- ایران در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو، امسال نیز همانند سال های گذشته حضور پر رنگی داشته و کتاب های ارائه شده از سوی موسسه های علمی ایرانی با اقبال بازدید کنندگان از این رویداد فرهنگی و ادبی رو به رو شده است.

اخبار خارجی
*********
بغداد - 'علاء الدین بروجردی' نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق راهکارهای تقویت روابط دو کشور از جمله در حوزه پارلمانی را بررسی کرد.
تهران- رابرت دِنیرو، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی ترامپ را فاقد اخلاقیات و او را فردی شکست خورده و بازنده نامید و گفت وی یک گانگستر فریبکار است.
بغداد – رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت که عراق سیاست درهای باز را با کشورهای منطقه و جهان در پیش گرفته است.
تهران - «یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه که در دمشق به سر می برد، شنبه شب از توافق با سوریه در زمینه اجاره ی 49 ساله بندر طرطوس خبر داده است.
مسکو - رئیس جمهور منطقه کریمه از تاجران ایرانی دعوت به سفر به این منطقه و مشارکت در طرح های اقتصادی در آن کرد.
لندن - تظاهرات هزاران تن از فعالان محیط ‌زیست در پایتخت انگلیس در ششمین روز متوالی، در حالی بدون هیچ دورنمایی از پایان این نافرمانی مدنی سپری شد که رئیس پلیس لندن اعلام کرد تاکنون عملیاتی با این تعداد از بازداشت سابقه نداشته است.