اگر اقتصاد مقاومتي اجرا شود اثر تحريم ها به حداقل مي رسد

اگر اقتصاد مقاومتي اجرا شود اثر تحريم ها به حداقل مي رسد
خطيب جمعه تهران:  7اردیبهشت-98
مگرآخوندهمیشه درحال گریه واشک ریزی درمورد اقتصادی چیزی بیش از اقتصاد خری خمینی شیاد می داند که محور اقتصادمقاومتی نشخوار کرده تا اوین نامه کیهان آن را تبلیغ کند؟
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران گفت : نيروهاي مسلح ما تنها به دفاع از اسلام، ملت و كشور مي پردازند و دنيا اقدامات مثبتي را از سپاه و نيروهاي مسلح ايران ديده است. چيزي كه ما در دنيا ملاحظه مي كنيم اين است كه سپاه ايران، امنيت را در منطقه ايجاد كرده است.
آيت الله محمد امامي كاشاني، امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نماز جمعه (6 ارديبهشت) تهران با اشاره به نيمه شعبان و ولادت مسعود حضرت بقيه الله الاعظم(عج) گفت: حضرت مهدي(عج) در روز ولادت خود و زماني كه در دامان پدر بزرگوار خود بود، به اذن خدا به سخن آمد و آيه «ونريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثين» را تلاوت فرمود.
وي با بيان اينكه منظور از مستضعفين، كساني هستند كه كنار مانده اند و ائمه هدي، گفت: حضرت در تلاوت اين آيه با اشاره به خود مي فرمايند من به ظلم پايان خواهم داد و جهان را نجات خواهم داد و حكومت دست ما خواهد افتاد.
امامي كاشاني ادامه داد: در مقابل چنين كمكي، وظيفه ما اين است كه خدمت به ملت را ارج نهيم و سرمايه ها را به كار بگيريم و به خاطر اينكه سودمان كم است سرمايه ها را به بيرون از كشور و خانه دشمن اسلام و انسانيت نبريم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحريم هاي آمريكا گفت: دشمن ما را با تحريم و جنايت احاطه كرده است. آمريكا از روز اول دشمن ما بود ولي دولت احمق فعلي پرده را كنار زده و همه دشمني ها را نشان داد. تحريم گسترده اي كه شروع شده را مي توانيم با اهميت دادن به كار و مردم، خسارت آن را به حداقل برسانيم. شاهد آن هم همين همدردي مردم در سيل است.
وي بر اهميت پياده شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد و گفت: اگر اقتصاد مقاومتي با برنامه ريزي دولت و مجلس و حمايت دستگاه قضا، اجرا شود، مي تواند به رفع مشكلات كشور كمك و اثر تحريم هاي جنايتكاران را به حداقل برساند.
امام جمعه موقت تهران با انتقاد از خروج سرمايه ها از كشور گفت: نبايد به دليل اينكه سود در كشور كم است، برخي سرمايه هاي خود را به خارج از كشور و در ديگر كشورها ببرند. رونق توليد با كسب و كار به وجود مي آيد. همه ما بايد به رونق توليد اهميت داده و جلوي آسيب ها را بگيريم. توليد نبايد در هيچ حال متوقف شود.
وي با تبريك به سرلشكر سلامي بابت انتصاب در سمت فرماندهي كل سپاه گفت: اميدواريم كار بزرگي كه سپاه شروع كرده است ادامه پيدا كند. ما در دوران انقلاب ديديم كه وقتي دشمن هجوم مي آورد سپاه و همه نيروهاي مسلح، سينه سپر و دفاع مي كنند. در وقتي هم كه دفاع نيست، سپاه و ارتش باعث امنيت و آرامش ملت هستند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: جنايتي كه آمريكا كرد اين بود كه همين سپاه را به عنوان تروريست اعلام كرد. مجلس ما هم پاسخ داد. اين اقدام دولت آلوده آمريكا و چيزي كه مجلس ما تصويب كرده است را به قضاوت مردم دنيا مي گذاريم؛ يعني همه مردم دنيا نه چند سردمدار خائن.
امامي كاشاني افزود: تروريست يعني كسي كه حمله نابهنگام مي كند و به معناي قتل و آشوب در يك جامعه ايجاد كردن است. ببينيم اين ترور و تروريست آيا در آمريكاست يا در ايران. آيا در مصوبه ترامپ است يا مصوبه مجلس شوراي اسلامي. چيزي كه ما در دنيا ملاحظه مي كنيم اين است كه سپاه ايران، امنيت را در منطقه ايجاد كرده است.
وي با طرح اين سوال كه آيا بمب هايي كه بيمارستان هاي يمن را مورد هدف قرار مي دهد، كشتار و ترور نيست؟ افزود: شما تروريست هستيد يا ما؟ شكست و بدبختي براي شما مثلث شوم آمريكا، سعودي و صهيونيست است و اميدواريم خدا از شما انتقام بگيرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنايت آل سعود در اعدام 37 تن از فعالان مدني در عربستان گفت: اين اقدام فجيعانه، لكه ننگي است بر چهره حاكمان آل سعود و حاميان آن مثل صهيونيست ها و اين حقيقتي است كه دنيا مي داند جنايتكار و رسوا كيست.
توجه به معيشت كارگران از اهم مسائل رونق توليد است
همچنين محمد شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته تهران، ضمن تبريك هفته كارگر گفت: اين قشر از ابتداي انقلاب با همه سختي ها در كنار ملت و نظام بودند و جان باارزش خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
وي با بيان اينكه 1400 قلم گروه كالايي ورودش به كشور ممنوع شد تا فرصت هاي شغلي كشور را تقويت كنيم، اظهار داشت: توجه به معيشت كارگران از اهم مسائل رونق توليد است و تلاش كرديم سبد معيشت كارگران را ثابت نگه داريم، فرصت كار ايراني بايد با خريد كالاي ايراني ايجاد شود و نبايد جنس خارجي را به راحتي وارد كشور كرده و آن را خريداري كنيم.
وزير كار با اعلام اينكه بخشي از قانون كار تاكنون اصلاح شده كه نيازمند اصلاح بيشتريم، عنوان كرد: بايد در سال جديد سياست هاي مالياتي ويژه اي را جهت رونق توليد داشته باشيم و بر همين اساس دستورالعمل ويژه اي در شوراي پول و اعتبار براي افزايش سرمايه در گردش واحدهاي توليدي با استفاده از وام هاي ويژه اتخاذ كرده ايم.
شريعتمداري بر اصلاح نظام مزدي در كشور تاكيد كرد و افزود: بايد به سمت تلاش بيشتر و افزايش سود واحدهاي توليدي برويم كه اگر اين كار را بكنيم قطعا علاقه كارگر به توليد بيشتر خواهد شد.
امام جمعه قم: هجمه آمريكا، سپاه را نزد مردم محبوب تر كرد
قم- خبرنگار كيهان: آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در خطبه هاي نمازجمعه قم كه با حضور گسترده مردم انقلابي اين شهر در مصلي قدس برگزار شد افزود: آنها به دروغ مي گويند با دولت ايران مشكل داريم در حالي كه قرار بود كمك هاي جهانيان به سيل زدگان برسد و نه دولت ايران.
وي افزود: آنها در سال هاي گذشته هم ابايي نداشتند و به صراحت مي گفتند مي خواهيم ريشه ملت ايران را بخشكانيم ولي به فضل خداي متعال ملت ايران با قدرت از اين موانع دشمن عبور خواهد كرد.
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به اقدام خباثت آميز آمريكا عليه سپاه پاسداران اشاره كرد و گفت: آنها به خيال خام خود تصور كردند با اين  اقدام جاهلانه ميان سپاه و مردم جدايي خواهند انداخت اما اين كار تنها به افزايش محبوبيت پاسداران انقلاب اسلامي منجر شد.
وي علت اين اقدام آمريكايي ها را شكست هاي پي درپي از نيروي مردمي سپاه پاسداران عنوان كرد و بيان داشت: دستاورد بعدي اين كار آمريكايي ها اتحاد همه گروه هاي سياسي در حمايت از سپاه پاسداران بود و هركسي با هر سليقه اي حمايت خود را از پاسداران انقلاب اسلامي اعلام و ابراز داشت.
خطيب جمعه قم همچنين به اقدام اخير آمريكايي ها عليه صادرات نفت ايران اشاره كرد و گفت: دشمن تصور نكند ايران در برابر اين خباثت ها ساكت مي ماند البته همان طوري كه رهبري معظم انقلاب فرمودند ما هر قدر كه بخواهيم نفت مي فروشيم اما اين دشمني را هم بي پاسخ نخواهيم گذاشت.
وي هفته معلم و كارگر را نيز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت مردان به وضعيت شغلي  كارگران رسيدگي كنند مخصوصا امنيت شغلي آنها بسيار مهم است بايد كاري كنيد كه كارگر با امنيت شغلي كامل به توليد مشغول باشد.
آيت الله بوشهري معلمان را الگوي اخلاقي جامعه عنوان كرد و گفت: معلمان بايد در آموزش اخلاق و علم كوشا باشند البته حقوق آنها نيز پاس داشته شود تا با توان بيشتر و انگيزه افزون تر در تربيت نسل هاي آينده جامعه تلاش كنند.
وي همچنين در تذكري به دستگاه قضايي در مورد واگذاري كارخانجات به بخش خصوصي بيان داشت: دولت و قوه قضائيه بايد با دقت بيشتري اين واگذاري ها را انجام دهند تا خداي نكرده به جاي اينكه اين واگذار ي ها موجب رونق توليد شود برعكس همان وضع فعلي نيز از دست برود و از همه طرف كشور و بيت المال خسارت ببيند.

امام جمعه قم در پايان ضمن بيان گزارشي از وضعيت سيل زدگان خواستار اقدام فوري دستگاه ها در اسكان دائم آنها شد.