خط راه آهن
زیراب به تهران مسدود شد 13 فروردین-98
ساری – ایرنا – مدیر کل راه آهن شمال
گفت که به دلیل شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب در شهر زیراب از شهرستان سوادکوه ،
تردد قطار در مسیر زیراب به تهران به خاطر مسدود شدن ریل متوقف شده است .
یوسف گران پاشا روز سه شنبه در گفت و گو
با خبرنگار ایرنا افزود : به دلیل رانش شدید راه آهن و آب گرفتگی ،ریل راه اهن از
ساعت هفت صبح امروز مسدود شده است .
وی با اعلام اینکه مسیر ریل راه آهن با ریزش زیادی مواجه است ، گفت که این ریزش ها و آبگرفتگی ها همچنان ادامه دارد .
مدیر کل راه آهن شمال افزود : هم اکنون نیروهای راه آهن در محل حادثه حضور دارند تا با تلاش های صورت گرفته بتوانیم هر چه سریع تر نسبت به بازگشائی مسیر اقدام کنیم .
گران پاشا در خصوص مسیر زیراب به گرگان گفت که مسیر زیراب به گرگان با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست و تردد در حال انجام است .
حوزه استحفاظی راه آهن شمال از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار آغاز می شود و در مسیر 382 کیلومتری تا پایان در ایستگاه گرگان دارای 27 ایستگاه بزرگ و کوچک است.
این مسیر ریلی به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود و در عین حال در داخل استان مازندران دارای یک خط انشعابی 21 کیلومتری در بندر امیرآباد است که خود شامل 91 کیلومتر خطوط فرعی است.
بلندترین نقطه راه آهن شمال با 2 هزار و 112 متر ارتفاع از دریا در گردنه گدوک واقع است که با شیب 18 درصدی یکی از شاهکارهای مهندسی قرن محسوب می شود.
این خط از گرگان تا شیرگاه به طول 187 کیلومتر از کنار جلگه های سرسبز عبور می کند و سپس به طول 113 کیلومتر با عبور از مناطق جنگلی و کوهستانی، وارد گردنه گدوک و فیروزکوه می شود و در نهایت با طی مسیر 81 کیلومتری از جلگه جنوبی فیروزکوه وارد شهرستان گرمسار در استان سمنان می شود.
وی با اعلام اینکه مسیر ریل راه آهن با ریزش زیادی مواجه است ، گفت که این ریزش ها و آبگرفتگی ها همچنان ادامه دارد .
مدیر کل راه آهن شمال افزود : هم اکنون نیروهای راه آهن در محل حادثه حضور دارند تا با تلاش های صورت گرفته بتوانیم هر چه سریع تر نسبت به بازگشائی مسیر اقدام کنیم .
گران پاشا در خصوص مسیر زیراب به گرگان گفت که مسیر زیراب به گرگان با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست و تردد در حال انجام است .
حوزه استحفاظی راه آهن شمال از سوزن خروجی ایستگاه گرمسار آغاز می شود و در مسیر 382 کیلومتری تا پایان در ایستگاه گرگان دارای 27 ایستگاه بزرگ و کوچک است.
این مسیر ریلی به لحاظ شرایط اقلیمی به دو قسمت جلگه ای و کوهستانی تقسیم می شود و در عین حال در داخل استان مازندران دارای یک خط انشعابی 21 کیلومتری در بندر امیرآباد است که خود شامل 91 کیلومتر خطوط فرعی است.
بلندترین نقطه راه آهن شمال با 2 هزار و 112 متر ارتفاع از دریا در گردنه گدوک واقع است که با شیب 18 درصدی یکی از شاهکارهای مهندسی قرن محسوب می شود.
این خط از گرگان تا شیرگاه به طول 187 کیلومتر از کنار جلگه های سرسبز عبور می کند و سپس به طول 113 کیلومتر با عبور از مناطق جنگلی و کوهستانی، وارد گردنه گدوک و فیروزکوه می شود و در نهایت با طی مسیر 81 کیلومتری از جلگه جنوبی فیروزکوه وارد شهرستان گرمسار در استان سمنان می شود.