معاون وزیر
راه: ظرفیت تجارت دریایی ایران فراتر از تصور آمریکاست4 اردیبهشت -98
ازکودکی تا جوانی و ازجوانی تا پیری
کی فرصت یادگیریست تازمانی که بمیری؟
زمان پایان یافتن 40 سال عوامفریبی ودروغ ووارونه گویی همراه با شعارهای ضدآمریکایی فرانرسیده است؟
تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و
دریانوردی اقدام آمریکا برای محدودسازی حمل و نقل دریایی ایران را «تروریسم
اقتصادی» خواند و گفت: ظرفیتهای کشور در حوزه تجارت دریایی فراتر از تصور آمریکا
و دنباله روهای این کشور است که بتوانند در آن محدودیت و انسداد ایجاد کنند.
به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان بنادر
و دریانوردی، محمد راستاد امروز (سهشنبه) در آیین معارفه مدیرکل جدید حراست این
سازمان افزود: پارسال با وجود همه اقداماتی که آمریکا برای محدود کردن ایران انجام
داد، بیش از 265 میلیون تن انواع محمولهها از بنادر کشور، توسط ناگان ایرانی و
بین المللی ترانزیت، ترانشیپ، صادر و وارد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوره قبلی تحریم، به دنبال پرچم کشورهای دیگر بودیم تا فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم اما الان با افتخار می گوییم عمده ناوگان کشور در مالکیت و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آبهای اقیانوسی فعالیت دارد.
راستاد بر ضرورت تمرکز بیشتر در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی تاکید کرد و افزود: برای مقابله و واکنش بموقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه آماده ایم.
وی گفت: با توجه به الحاق به کنوانسیون سولاس، رعایت کد امنیتی آی.اس.پی.اس برای بنادر کشور اهمیت دارد و مدیرکل جدید حراست باید به این بخش از ماموریت سازمان بنادر توجه ویژه داشته باشد.
به گفته وی، صیانت و حفاظت از نیروهای تخصصی سازمان بنادر و شناسایی زمینههای فساد ادارای، مستلزم پایش مستمر روندها و فرایندها و اقدامات پیشگیرانه است.
** قاچاق؛ یکی از چالشهای امنیتی بنادر
سرپرست مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز در این آیین توجه و تمرکز بر تحریم در حوزه تجارت دریایی را ضروری دانست و آن را راهبرد امنیتی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
«سیدعیسی حسینی» توقف طولانی کشتیها و جریمه و دموراژ ناشی آن را به همراه افت شدید بار، کاهش پروژههای سرمایهگذاری و مشکلات بیمه ای را مهمترین اثرات تحریم در بخش بندری و دریایی برشمرد.
وی همچنین قاچاق را یکی از چالشهای امنیتی بنادر و لطمه زننده به تولیدات ملی ارزیابی کرد.
در این آیین «سیدمحمد جعفری» به عنوان مدیرکل حراست سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد.
جعفری پیش از این، بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایت سازمان بنادر و دریانوردی بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دوره قبلی تحریم، به دنبال پرچم کشورهای دیگر بودیم تا فعالیت ناوگان کشتیرانی خود را تداوم ببخشیم اما الان با افتخار می گوییم عمده ناوگان کشور در مالکیت و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر اقصی نقاط جهان و آبهای اقیانوسی فعالیت دارد.
راستاد بر ضرورت تمرکز بیشتر در برابر اقدامات آمریکا در حوزه حمل و نقل دریایی تاکید کرد و افزود: برای مقابله و واکنش بموقع در برابر هرگونه اقدام احتمالی آمریکا در این حوزه آماده ایم.
وی گفت: با توجه به الحاق به کنوانسیون سولاس، رعایت کد امنیتی آی.اس.پی.اس برای بنادر کشور اهمیت دارد و مدیرکل جدید حراست باید به این بخش از ماموریت سازمان بنادر توجه ویژه داشته باشد.
به گفته وی، صیانت و حفاظت از نیروهای تخصصی سازمان بنادر و شناسایی زمینههای فساد ادارای، مستلزم پایش مستمر روندها و فرایندها و اقدامات پیشگیرانه است.
** قاچاق؛ یکی از چالشهای امنیتی بنادر
سرپرست مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی نیز در این آیین توجه و تمرکز بر تحریم در حوزه تجارت دریایی را ضروری دانست و آن را راهبرد امنیتی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
«سیدعیسی حسینی» توقف طولانی کشتیها و جریمه و دموراژ ناشی آن را به همراه افت شدید بار، کاهش پروژههای سرمایهگذاری و مشکلات بیمه ای را مهمترین اثرات تحریم در بخش بندری و دریایی برشمرد.
وی همچنین قاچاق را یکی از چالشهای امنیتی بنادر و لطمه زننده به تولیدات ملی ارزیابی کرد.
در این آیین «سیدمحمد جعفری» به عنوان مدیرکل حراست سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد.
جعفری پیش از این، بازرس مدیرعامل و مسئول پاسخگویی به شکایت سازمان بنادر و دریانوردی بود.
بازرس
ویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، رئیس حراست در گمرک های استانهای
هرمزگان و آذربایجان غربی، مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، رئیس هیات رسیدگی
به تخلفات اداری شرکت ملی نفتکش و رئیس کمیسیون معاملات شرکت ملی نفتکش از دیگر
مسئولیتهای قبلی جعفری است.