بستن تنگه هرمز فقط يكي از اهرم هاي ايران است

اوین نامه کیهان 7 اردیبهشت -98
بستن تنگه هرمز فقط يكي از اهرم هاي ايران است
هشدار راديو ملي آمريكا به ترامپ
همان که زاییده شده بزرگ شود بعداً دومی و سومی  و... آورده شود . ابتدا تنگه هرمز تاهمچون دهان رهبرولی فقیه و سوراخ های دیگرش گشاد نشده مسدود شودتا سپس پاسدار سلامی سوپر مشنگ باانگشت سبابه اش  سایر تنگنه های مثل دهانش گشاده را  مورد هدف قرار دهد وبه بندد.

پايگاه راديو ملي آمريكا در گزارشي نوشت: بستن تنگه هرمز فقط يكي از اهرم هاي ايران است و علاوه بر اين، ايران با توجه به قدرت سايبري خود مي تواند زير ساخت هاي نفتي كشورهاي خليج فارس را مورد هدف قرار دهد.
سرويس سياسي: پايگاه راديو ملي آمريكا (ان پي آر) در گزارشي نوشت: دولت ترامپ سياست هاي روشني را در قبال ايران دنبال مي كند. اولا تهران بايد شرايط آمريكا را براي مذاكره مجدد بر روي توافق هسته اي بپذيرد و همچنين رفتار مخرب خود در منطقه را تغيير دهد. از سوي ديگر آمريكا مي خواهد تا ايران روند پيشرفت موشكي خود را نيز متوقف نمايد.
«ان پي آر» در ادامه نوشت: اما آنچه دولت ترامپ فاقد آن است داشتن يك استراتژي مناسب براي رسيدن به اهداف نامبرده است. «مايك پمپئو» وزير خارجه آمريكا، دوشنبه هفته گذشته لغو معافيت هشت كشور براي خريد نفت ايران را اعلام كرد. تصميمي كه نه تنها آمريكا را به اهدافش نزديك نمي كند بلكه بالعكس، يك قمار خطرناك محسوب مي شود كه سختي و رنج مضاعفي را به مردم تحميل مي كند و در مقابل هيچ تغييري را هم در سياست هاي ايران به وجود نمي آورد، چه برسد به تغيير نظام!
راديو ملي آمريكا تاكيد كرد: فشار - در غالب تهديدات نظامي، تحريم هاي اقتصادي و انزواي ديپلماتيك - مي تواند ابزاري كارآمد باشد به شرط آنكه در غالب يك استراتژي جامع و واقع گرايانه اجرا شود و با سياست چماق و هويج هم تركيب شود. اما سياستي كه در آن به دنبال صد در صد انتظارات خود باشي و در مقابل هيچ يك از توقعات طرف مقابل را اجرا نكني محكوم به شكست است.
«ان پي آر» تصريح كرد: در ادامه توضيح مي دهيم چرا اين سياست شكست خواهد خورد:
واقعيات، مطابق ميل آمريكا نيست
آمريكا تصميم لغو معافيت خريد نفت از ايران را با چند پيش فرض گرفته؛ يك: سعودي و امارات كمبود توزيع نفت را جبران كنند تا از گران شدن قيمت سوخت جلوگيري شود. دوم: مشتريان اصلي نفت ايران همچون تركيه، هند و چين در صورت تهديد آمريكا به تحريم خريد نفت از ايران را قطع خواهند كرد. سوم: ايران گزينه هاي محدودي دارد كه به واسطه آن مي تواند قيمت نفت را افزايش دهد تا از باقي مانده صادرات خود بهاي بيشتري را دريافت نمايد.
اما واقعيات مطابق ميل آمريكا نيست. عربستان و امارات نمي توانند براي مدت طولاني كسري نفت موجود در بازار را جبران كنند و اساسا برخي صنايع كشورهاي خريدار نفت از ايران نياز به نفت خام خاصي دارد كه نفت خام سبك عربستان قادر به تامين آن نيست.از سويي ديگر كشورهاي خريدار نفت ايران راهي را براي دور زدن اين قانون براي يك سري از دلايل اقتصادي و جغرافيايي-سياسي پيدا خواهند كرد و نهايتا ايران تهديد به بستن تنگه هرمز كرده و از همه مهم تر با توجه به قدرت سايبري خود مي تواند زير ساخت هاي نفتي كشورهاي خليج فارس را مورد هدف قرار دهد.
توهم آمريكايي
در بخشي از گزارش پايگاه راديو ملي آمريكا آمده است: لغو معافيت خريد نفت از ايران با واردكردن نام سپاه پاسداران به فهرست گروههاي تروريستي همزمان شد؛ اما هيچ كدام از اين تصميم ها رفتار منطقه اي ايران را تغيير نخواهد داد.
ايران هيچ عجله اي براي مذاكره با آمريكا ندارد. تغيير حكومت ايران از خارج از كشور نيز يك توهم است. همان تجربه ناموفق آمريكا در ونزوئلا كه با شكست انجاميد و هيچگاه مادورو از قدرت كنار نرفت.  در اين گزارش تصريح شده است: نظام ايران در ميان ميليون ها نفر از مردم خود وجهه قانوني دارد و در چهل سال گذشته بسيار قدرتمند شده و اين يك تفكر فانتزي است كه گمان كنيم آمريكا مي تواند حكومت ايران را تغيير دهد. فشارها عليه ايران تنها متحدان آمريكا را از واشنگتن دور مي كند و تنش هاي بيش تر ايران با آمريكا منافع واشنگتن در غرب آسيا(خاورميانه) را به خطر خواهد انداخت.
اجازه نمي دهيم
«سيد عباس موسوي» سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به هيچ كشوري اجازه نخواهد داد جايگزين ايران در بازار نفت شود و مسئوليت هرگونه تبعات را متوجه آمريكا و كشورهاي مزبور مي داند.
موسوي، موضع عربستان و بحرين را در حمايت از تحريم صادرات نفت جمهوري اسلامي ايران محكوم كرد و آن را نشانه تبعيت كوركورانه از آمريكا و ناداني آنان نسبت به عواقب اين اقدام دانست.
وي عنوان كرد: دولت و  ملت ايران دشمني بعضي كشورها را در اين شرايط تاريخي هرگز فراموش نخواهد كرد.
نگراني از آثار حذف نفت ايران
خبرگزاري آسوشيتدپرس با اشاره به نگراني از آثار حذف نفت ايران از بازار جهاني، نوشته است كه دولت آمريكا در حال بررسي ساز و كاري است كه مي تواند به معافيت فروش بخشي از نفت ايران از تحريم ها از طريق پيش خريد محموله ها، منجر شود.
دولت آمريكا اين هفته بر خلاف وعده هاي پيشين خود به واردكنندگان نفت ايران، اعلام كرد كه ديگر هيچ كشوري را از تحريم هاي اعمال شده عليه واردات نفت از ايران معاف نمي كند و همه كشورها بايد پس از انقضاي معافيت هاي فعلي در تاريخ 2 مي (12 ارديبهشت) واردات نفت از ايران را بطور كامل متوقف كنند.
با اين وجود آسوشيتدپرس به نقل از منابع مطلع نوشته است كه يكي از سناريوهاي مورد بررسي در دولت آمريكا اين است كه به كشورهاي واردكننده نفت از ايران اجازه داده شود كه تا پيش از 12 ارديبهشت براي محموله هاي آينده واردات نفت ايران سفارش گذاري كرده و پول اين سفارش ها را پرداخت كنند. پس از آن دولت آمريكا با صدور معافيت هايي، اجازه انتقال و پالايش اين محموله هاي نفتي در آينده را صادر مي كند.
واكنش ها
«امانوئل كاچيكوو» وزير نفت نيجريه در مصاحبه با «سي ان ان» در واكنش به تصميم آمريكا براي لغو معافيت هاي كشورها از تحريم هاي مربوط به واردات نفت ايران، گفت «امكان ندارد» بتوان صادرات نفت ايران را به صفر رساند.
به گزارش فارس، حماس در بيانيه اي به اقدام آمريكا در لغو معافيت هشت كشور در خريد نفت ايران، واكنش نشان داد.
حماس اين تصميم آمريكا را به شدت محكوم و اعلام كرد، «اين اقدامي خطرناك است كه توسعه و اقتصاد ملت برادر ايران را هدف قرار داده و ثبات و امنيت منطقه و جهان را تهديد مي كند».
در ادامه بيانيه اين جنبش آمده است: «ادامه اقدامات دولت ترامپ در تحميل اين تحريم هاي ظالمانه، محكوم به شكست است؛ در رسيدن به اهداف خود موفق نخواهد شد و منطقه را به سمت شعله ور كردن درگيري ها و بحران ها نخواهد كشيد. اين موضوع فقط در راستاي خدمت به دستوركارها و منافع اشغالگر اسرائيلي و متحدان آن است».