يران مي تواند همه چيز را بر سر كشورهاي حاشيه خليج فارس خراب كند

اوین نامه  کیهان  8 اردیبهشت -98
ايران مي تواند همه چيز را بر سر كشورهاي حاشيه خليج فارس خراب كند
آژير قرمز رسانه هاي آمريكايي براي ترامپ

تشدید تحریم ها و ثبت نام پاسداران برتوی لیست گروه های تروریستی از سوی آمریکا وافزایش حذف حساب های کاربری شان درفضای مجازی نتیجه 40 سال خرابکاری درمنطقه است که اکنون با پس زدن سیاست مماشات شرایط برای خرابکاران حرفه ای پاسدار و حامی شان خامنه ای بس حساس وخطیرشده است .طوریکه کافیست پاسداران مرتکب خظایی شوند تا هزینه  پاسخگویی برای شان بسیار سنگین باشد.
رسانه هاي آمريكائي در تحليل تبعات رويكرد اخير دولت آمريكا عليه ايران ضمن تاكيد بر اينكه گزينه بستن تنگه هرمز، با قدرتي به اندازه بمب هسته اي در دستان ايران است، هشدار دادند اين كشور مي تواند همه چيز را بر سر كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس خراب كرده و آمريكا را در آن سوي مرزهاي خود در عراق و افغانستان هدف قرار دهد.
پايگاه آمريكايي كنسرسيوم نيوز با انتشار گزارشي تحت عنوان «بلوف آمريكا در مقابله با ايران» به انتقاد از سياست هاي دولت ترامپ در تقابل با ايران پرداخت و نوشت: همان طور كه برخي كارشناسان عنوان كرده اند محاسبات اشتباه آمريكا در نهايت مي تواند منجر به آن شود كه خانه بر سر خود آمريكا خراب شود. آنها مي گويند اين به آمريكا بستگي دارد كه چقدر تنش ها گسترش يابد؛ در واقع اگر آمريكا دست به گسترش بي مباهات تنش ها بزند، ايران نيز همين گونه پيش خواهد رفت. ايران مي تواند همه چيز را بر سر كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس خراب كرده و آمريكا را در آن سوي مرزهاي خود در عراق و افغانستان هدف قرار دهد.
اين پايگاه خبري آمريكائي با اشاره به اينكه فرماندهان ايراني اعلام كرده اند بستن تنگه هرمز يكي از گزينه هاي آنهاست تصريح كرد : بسياري از مقامات كشورهاي غربي سعي مي كنند با بي توجهي از كنار اين حقيقت رد شوند كه در صورتي كه تنگه هرمز بسته شود جهان با يك مشكل اقتصادي عظيم مواجه خواهد بود؛ در صورتي كه مقامات تهران به اين جمع بندي برسند كه راه ديگري در مقابله با واشنگتن وجود ندارد، دست به استفاده از اين گزينه خواهند زد؛ اقدامي كه مانند بمب هسته اي قدرتمند است. از سوي ديگر بايد توجه داشت كه اين يك راز آشكار در ميان متخصصان آمريكايي و حتي كارشناسان جنگي پنتاگون است كه در صورت وقوع جنگ با ايران، آمريكا نخواهد توانست تنگه هرمز را باز نگه دارد.
كنسرسيوم نيوز نوشت : ايران انبوهي از موشك هاي فوق سريع را در شمال تنگه هرمز مستقر كرده است و راهي براي ناو هاي هواپيمابر آمريكا وجود ندارد كه از سيل اين موشك ها بگريزند؛ در كنار آن نيز موشك هاي فوق صوت كه در ارتفاع پايين با سرعتي بيش از 1500 مايل حركت مي كنند، كشتي هاي آمريكايي را هدف قرار مي دهند. موشك هايي كه قدرت مانور بالايي داشته و حتي از يك كاميون قابل شليك بوده و براي فرار از سيستم هاي راداري آمريكا طراحي شده اند.
ايران تسليم تحريم ها نخواهد شد
نشريه فارين پاليسي در گزارشي تحليلي با تاكيد بر اينكه تحريم هاي جديد دولت ترامپ عليه ايران در بلندمدت به آمريكا آسيب مي زند، نوشت: انتظارها اين است كه ايران سختي اين تحريم ها را تحمل كند تا اينكه در برابر آن تسليم شود.
اين نشريه آمريكائي نوشت : دولت ترامپ در نهايت با سخت تر كردن وضعيت اقتصادي به دنبال منزوي كردن ايران است و مي خواهد فشار كافي براي تحريك يك تغيير نظام را ايجاد كند. كاخ سفيد مي خواهد تعهداتي را به زور از ايران مطالبه كند تا اين كشور از توسعه موشك ها، حمايت از گروه هايي كه واشنگتن آنها را تروريستي مي خواند و به علاوه سياست هاي منطقه اي اش دست بردارد و برنامه هسته اي تهران را نيز محدود كند اما بسيار بعيد به نظر مي رسد كه رويكرد دولت ترامپ مبني بر اعمال فشار حداكثري اين نتايج را در پي داشته باشد.
فارين پاليسي در ادامه تصريح كرد : تنها نتيجه اي كه استراتژي جديد كاخ سفيد، آن هم به صورت موقت به همراه خواهد داشت كاهش صادرات نفت ايران است. اين پيروزي پوچ به قيمت بسيار گزافي تمام خواهد شد. ممكن است ابتدا مشتريان بزرگ نفت ايران اين واردات خود را كاهش دهند اما صادرات نفت ايران به تدريج افزايش خواهد يافت و به جريان خود در بازار ادامه مي دهد.
اين رسانه آمريكائي با اشاره به اينكه آمريكا هر چقدر هم كه خواهان موثر افتادن سياست اعمال فشارش باشد، نمي تواند تمام كساني كه تحريم هاي ايران را زير پا مي گذارند مجازات كند، افزود : همزمان كه نفت ايران راه خود را به بازار باز مي كند، ناظران به اين نتيجه خواهند رسيد كه تحريم هاي آمريكا ديگر به اندازه كافي سخت نيست و اين باور، انگيزه ها براي زير پا گذاشتن آنها را بالا مي برد. اين وضعيت سياست ترامپ در قبال ايران را كم اثر مي كند.
فارين پاليسي نوشت : مشكل بزرگ ديگري كه متوجه اين استراتژي ترامپ است، اين است كه پيامي به جهان مبني بر اين خواهد فرستاد كه تمام تحريم هاي آمريكا، نه فقط تحريم ها عليه ايران ديگر اهميت ندارند و هزينه گزافي براي آمريكا دارند. اكنون با توجه به گسترش نفوذ استراتژيك و اهرم جهاني چين، تضعيف ابزار تحريم به شدت كاري اشتباه است. نسل بعدي رهبران آمريكا مي بايست با نتايج پر دردسر و مبهم اين سياست ها در بلندمدت دست و پنجه نرم كنند، درحالي كه ابزار فشار اقتصادي نيز ضعيف تر شده است.
عدم تمايل چين، هند و تركيه به همراهي با تحريم ايران
پايگاه آمريكايي لوبلاگ نيز با انتشار گزارشي به بررسي تحريم هاي نفتي ايران پرداخته و عنوان مي كند: «تحريم كامل نفتي ايران توسط ترامپ اكنون بيشتر وابسته به تصميم چين، هند و تركيه است؛چين كه علاقه اي به تحريم هاي يكجانبه آمريكا ندارد چون ممكن است خودش نيز روزي هدف آنها قرار بگيرد.هند نيز در آستانه انتخابات است و نخست وزير آن علاقه اي ندارد به افزايش قيمت نفت كمك كرده و يا خود را بازيچه دست آمريكا نشان دهد.به نظر نمي رسد تركيه نيز رابطه مسالمت آميز 40 ساله با ايران را فداي تحريم يك جانبه آمريكا كند
استراتژي دولت ترامپ عليه ايران در حال خفگي
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هم در گزارشي به بررسي راهبرد دولت «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريكا درباره ايران همزمان با تشديد فشارها عليه تهران و پايان معافيت از تحريم كشورهاي وارد كننده نفت از ايران پرداخت.
در اين گزارش آمده است: استراتژي دولت ترامپ پس از برجام قرار دادن اقتصاد ايران در حالت خفگي است كه اين كار را از طريق پايان دادن به معافيت از تحريم براي خريداران نفت ايران انجام مي دهد اما در اين استراتژي چالش هاي جدي وجود دارد.
واشنگتن پست نوشت : كارشناسان نفتي معتقدند كه آمريكا قادر نخواهد بود تا صادرات نفت ايران را به صفر برساند. آمريكا و امارات احتمالا قادر نخواهند بود تا طولاني مدت سطح توليد بالا را حفظ كنند. «نفت سنگين» ايران كه بسياري از كشورها براي پالايش فرآورده هاي نفتي به آن نياز دارند نمي تواند با نفت سبك سعودي جايگزين شود.
اين روزنامه آمريكا با اشاره به اينكه «دولت ترامپ مي تواند باعث مشكلات شديدي براي ايران شود اما نمي تواند باعث ناآرامي هاي داخلي گسترده اي و به تبع آن سرنگوني رژيم يا تغييرات اساسي در رفتار منطقه اي ايران شود» نوشت: دولت ترامپ كه يك برجام معيوب را به ارث برد با اين وجود نتوانست كشورهاي غربي را عليه ايران متحد كند و احتمالا رياست جمهوري را بدون بهبود بخشيدن اين توافق و با اعتبار كم در منطقه ترك كند.
شهيد نادر مهدوي به عنوان فرمانده ناوگروه دريايي ذوالفقار، از زمان ورود آمريكايي ها به خليج فارس تا زمان شهادت، لحظه اي از نبرد بي امان با اين جنايتكاران نياسود و تمام توان و استعداد خود را در اين راه به كار بست. او طي اين مدت، عمليات بسياري را عليه آمريكايي هاي متجاوز ترتيب داد كه معروف ترين آن زدن كشتي بريجتون بود.
در سال هاي پاياني جنگ، خليج فارس براي ايران بسيار ناامن شده بود؛ صدام خيلي راحت كشتي ها و سكوهاي نفتي ايران را مي زد. كويت بخشي از سرزمين، و عربستان، آسمانش را در اختيار صدام قرار داده بودند. فرماندهان عالي رتبه سپاه، جريان عبور آزاد و متكبرانه ناوهاي جنگي آمريكا و نيز ساير كشتي ها و شناورهاي تحت حمايت اين كشور را به عرض امام (ره) رسانده بودند. حضرت امام (رض) فرموده بود: «اگر من بودم، مي زدم.» همين حرف امام، براي نادر مهدوي، جانشينش بيژن گرد و همرزمان آن ها كافي بود تا خود را براي انجام يك عمليات مقابله به مثل و اثبات اين موضوع كه با همت و رشادت دليرمردان ايران اسلامي، خليج فارس، چندان هم براي آمريكايي ها و نوكرانشان امن نيست، آماده سازند

اولين كاروان از نفتكش هاي كويتي آن هم با پرچم آمريكا و اسكورت كامل نظامي توسط ناوگان جنگي اين كشور در تيرماه سال 1366 به راه افتادند. در اين بين، دولت آمريكا عمليات سنگيني را در ابعاد رواني، تبليغي، سياسي، نظامي و اطلاعاتي جهت انجام موفقيت آميز اين اقدام انجام داده بود. در اين كاروان، نفتكش كويتي «الرخاء» با نام مبدل «بريجتون» حضور داشت كه در بين يك ستون نظامي، به طور كامل، اسكورت مي شد. اين نفتكش، در فاصله 13 مايلي غرب جزيره فارسي، در اثر برخورد با مين هاي كار گذاشته شده توسط سردار شهيد مهدوي و يارانش، منفجر شد به طوري كه حفره اي به بزرگي 43 متر مربع در بدنه آن ايجاد گرديد. در پي اين حماسه مرحوم حاج سيد احمد خميني به شهيد مهدوي مي گويد كه دل امام را شاد كرديد.