خانیکی: دانشگاهیان ابعاد اجتماعی سیل های اخیر را بررسی کنند

 خانیکی: دانشگاهیان ابعاد اجتماعی سیل های اخیر را بررسی کنند4 اردیبهشت -98
وقتی که تریبون نمازجمعه ها و رسانه های خبری ونهادهای حامیان شان محور هرموضوع ازجمله فاجعه سیل  وسیل زدگان جولان ونظر می دهند دیگرجایی برای دانشگاهیان نیست تا مجاز به بررسی ابعاداجتماعی سیل های اخیر باشند.
تهران-ایرنا- رییس کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: سیل های اخیر خسارت های بسیاری وارد کرده که بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی مشکلات می تواند ، موضوع مطالعه مناسبی برای بسیاری از استادان، محققان و دانشجویان باشد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، هادی خانیکی عصر امروز (سه شنبه) در نشست تغییرات اقلیمی و رسانه ها در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: با توجه به حساسیت های سیل و عواقب این موضوع برای جامعه، پژوهشکده و کرسی ارتباطات این دانشگاه نیز وارد تحقیق و بررسی این موضوع شده است.
یادآور می شود : نشست تغییرات اقلیمی و رسانه ها میزبان «محمد مهدی فرقانی » رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، «هادی خانیکی » مدیرگروه ارتباطات علامه طباطبایی، «محمد فاضلی » مشاور وزیر نیرو، « صادق ضیایی » رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، «علی احمدی» عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «احمد کارخانه » رئیس گروه مطبوعات امور خبری و تحلیل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی بود.
خانیکی ادامه داد: از هنگام وقوع سیل تاکنون تمامی نهادهای رسمی و غیررسمی به سیل های اخیر و مشکلات آن پرداخته اند، از این رو دانشگاه ها نیز باید در حد توان خود به این وادی وارد شوند.
مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست های علمی و خبری متعدد در خصوص سیل های اخیر کشور یادآورشد: باید علت و خسارات این بلای طبیعی در دانشگاه ها بررسی شود، از این رو انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات هشتم اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران نشستی درباره ابعاد اجتماعی و روانی سیلاب ها برگزار می کند.
به گفته خانیکی، انجمن های علمی، دانشگاه ها و نهادهای غیردولتی باید در خدمت جامعه قرار گیرند و به مسائل حساسی مانند وقوع بلایای طبیعی رسیدگی کنند.
وی معتقد است که درچند دهه گذشته سیل در ایران به ندرت رخ داده است، به همین دلیل برگزاری نشست های بررسی این بلایای طبیعی می تواند برای دانشگاه و رسانه ها منجر به خلق فرصت های اجتماعی و ارتباطی شود