مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه  5 اردیبهشت-98
تهران-ایرنا- پیشنهادمبادله زندانیان ایرانی وآمریکایی مسبوق به سابقه است، شورای نظارت برصداوسیما برقرعه کشی های روبیکایی رسیدگی می کند، آلمان بار دیگر بر پایبندی خود به برجام تاکید کرد، ظریف: ایران به دنبال تقابل نیست اما از خود دفاع می کند، انتقاد اتحادیه اروپا از اجرای حکم اعدام دهها عربستانی، اسپانیا از یکجانبه گرایی آمریکا انتقاد کردازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.
اخبار داخلی
*********
نیویورک- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره مسایل مختلف منطقه ای و اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا گفت وگو کرد.
تهران – محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه ایران در مصاحبه ای با رویترز تاکید کرد که ایران به دنبال تقابل نیست اما از خود دفاع خواهد کرد.
تهران - سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دکتر ظریف برای مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی را جدی و مسبوق به سابقه خواند و تاکید کرد: وزارت امورخارجه در چارچوب وظایف خود آمادگی دارد این پیشنهاد را عملی کند.
تهران- فرمانده نیروی زمینی سپاه از احداث دژی به طول 700 متر و برقراری راه ارتباطی 10 روستا در منطقه بردسکن استان خراسان رضوی برای مقابله با سیلاب در این منطقه خبر داد‌.
تهران- عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در پیامی توییتری از بررسی مسابقات و قرعه کشی های روبیکایی در این شورا خبر داد.
تهران - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان روز چهارشنبه گفت: در سال گذشته 262 هزار و 649 شکایت به سامانه 124 اعلام شد که گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت بیشترین شکایات را به خود اختصاص داد.

اخبار خارجی
*********
تهران – آلمان ضمن تاکید دوباره بر پایبندی خود به برجام اعلام کرد که به همراه سایر کشورهای اتحادیه اروپا تبعات اقدام اخیر آمریکا علیه خریداران نفت ایران را ارزیابی خواهد کرد.
تهران – اتحادیه اروپا چهارشنبه شب طی بیانیه ای از اقدام عربستان سعودی مبنی بر اعدام دهها شهروند این کشور انتقاد کرد.
تهران – منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که دادستانی فرانسه درباره افشای اسناد اطلاعاتی این کشور مبنی بر استفاده از سلاح های فرانسوی در جنگ یمن تحقیقاتی را آغاز کرده است.
مادرید- وزیر امور خارجه اسپانیا روز چهارشنبه از یکجانبه گرایی ها و اقدامات مداخله جویانه دولت آمریکا از جمله لغو معافیت تحریم های نفتی علیه ایران انتقاد کرد.
تهران – جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه در بیانیه ای اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران را به شدت محکوم کرد.
تهران - «انفجار کنترل شده» یک بمب آمریکایی بازمانده از جنگ جهانی دوم در جنوب آلمان باعث وارد آمدن خسارت به ساختمان های اطراف این انفجار شد.