یشخند تلخ فرش چهل‌تیکه خیابان‌های کرمانشاه به جیب رانندگان+فیلم

یشخند تلخ فرش چهل‌تیکه خیابان‌های کرمانشاه به جیب رانندگان7اردیبهشت-98
چاله و چوله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌ها و معابر شهر کرمانشاه، رانندگان و شهروندان را بدجوری کلافه کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با رشد جمعیت و به تبع آن افزایش آمار شهر و شهرک‌نشینی در شهر کرمانشاه، نیاز شهروندان به دسترسی آسان به خدمات اولیه روزبه روز محسوس‌تر می‌شود.
اکثر خیابان‌های و کوچه‌های شهر کرمانشاه بعد از بارندگی سیل‌آسای فروردین‌ماه در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند به‌صورتی که در بسیاری از شهرک‌های مختلف چاله و چوله‌های بسیار بزرگ و زیاد موجب نارضایتی اهالی، رانندگان و مسافران شده است.
نیشخند تلخ فرش چهل‌تیکه خیابان‌های کرمانشاه به جیب رانندگان
رانندگان از ویرانی خیابان‌های سطح شهر گله‌مند هستند، یکی از این رانندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشتمسؤولان رسیدگی نمی‌کنند، وسط خیابان چاله و چوله است، هر دقیقه باید ترمز کنیم، جلوبندی ماشین خراب می‌شود، فنر می‌شکند و... خسارت زیادی به خودرو وارد می‌شود؛ با این وضعیت درآمد و گرانی «به خدا» به هیچ چیز نمی‌رسیم.
این روزها دست‌انداز‌ها در برخی محلات کرمانشاه به خوبی نمایان می‌کند و هرروز نیز به تعداد آن افزوده می‌شود.
اهالی این مناطق از مسؤولان می‌خواهند به خواسته‌های مردم برای کاهش خسارت‌ها و بالا رفتن کیفیت آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.
درست است این روزها می‌گویند؛ قیر «حکم طلا» پیدا کرده است، به طوری که قیمت یک‌تن از آن حدود سه میلیون و 400 هزار تومان است که با ارزش افزوده، قیمت تمام شده آن به چهار میلیون تومان هم می‌رسد.
همین موضوع، یعنی گرانی قیر سبب شده تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی مدیری شهری با مشکل مواجه شود، اما به هر حال آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از مطالبات جدی شهروندان است.

*روزانه 1200 تن آسفالت در کرمانشاه تولید می‌شود
معاون عمران شهرداری کرمانشاه در این خصوص، اظهار داشت: روزانه یک‌هزار تا یک‌هزار و 200 تن آسفالت در شهر کرمانشاه تولید و پخش می‌شود تا خیابان‌ها و کوچه‌ها لکه‌گیری شوند.
حمید اعتصام‌فر ادامه داد: پس از 20 فروردین‌ماه و با پایان بارش‌های این معاونت کار آسفالت و لکه‌گیری معابر عمومی را آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: در ابتدا لکه‌گیری را از میدان امام خمینی(ره) تا میدان آناهیتا آغاز کردیم که در حال حاضر مسیر رفت(ضلع شمالی) به پایان رسیده و در حال انجام مسیر برگشت هستیم.
اعتصام‌فر با بیان اینکه کار شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه شهر کرمانشاه با اولویت معاونت عمران فعال شده است، افزود: در حال حاضر کار را با چهار دستگاه فینیشر(پخش آسفالت) آغاز کرده‌ایم که سه دستگاه متعلق به سازمان عمران شهرداری و یک دستگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.
معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه قول داد، تا 2 ماه آینده کار آسفالت کوچه‌های شهر کرمانشاه را انجام دهند.
وی تاکید کرد: ابتدا کار لکه‌گیری معابر اصلی را انجام خواهیم داد بعد از اتمام آن معابر فرعی(خیابان‌های داخل شهرک‌ها) را در دستور کار داریم و در پایان کار لکه‌گیری در کوچه‌ها را آغاز می‌کنیم.
اعتصام‌فر از شهروندان خواست که با این معاونت در هنگام انجام لکه‌گیری خیابان‌ها و کوچه‌ها همکاری داشته باشند و صبوری کنند تا ان‌شاءالله شاهد شهری بدون چاله و چوله باشند.