آمريكا و انگليس به دنبال آزادسازي يكطرفه جاسوس هاي خود در ايران


آمريكا و انگليس به دنبال آزادسازي يكطرفه جاسوس هاي خود در ايران  7اردیبهشت-98
آمريكا و انگليس در راستاي خوي سلطه گرايانه خود به دنبال آزادسازي يكطرفه جاسوس ها در ايران هستند.
محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه پنجشنبه هفته گذشته در نيويورك گفت كه از «رابرت ا براين»، نماينده ويژه رئيس جمهور آمريكا در امور گروگان ها نامه اي دريافت كرده كه در آن درخواست شده اتباع آمريكايي بازداشت شده در ايران آزاد شوند.
به نوشته المانيتور، ظريف همچنين گفت كه از معاونش خواسته نامه اي به «مايك پمپئو»، وزير خارجه آمريكا بنويسد. المانيتور ادعا كرده طرف ايراني ظاهرا در اين نامه خواستار مبادله زندانيان شده است.
ظريف در پاسخ به اين سوال المانيتور كه آيا نامه اي از «ا براين» دريافت نكرده تاييد كرد كه چنين نامه اي را دريافت كرده؛ ظريف اين نامه را «يكجانبه» توصيف كرد. المانيتور اشاره اي به زمان دريافت اين نامه نكرده است.
وزير خارجه ايران در جمع گروهي از خبرنگاران در نيويورك گفت: «مي دانيد در آن نامه چه چيزي مطرح شده بود؟ مي گفت لطفا آمريكايي هاي بازداشت شده را آزاد كنيد. پيشنهاد نبود».
به گزارش فارس، رئيس دستگاه ديپلماسي ايران تصريح كرد: «تفكر موجود در واشنگتن اين است كه از ما انتظار دارد اقدامات يكجانبه انجام دهيم».
پيش از اين نيز، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنش به اظهارات ظريف، بار ديگر به شرط گذاري روي آورد و اعلام كرد ايران ابتدا بايد به صورت يكجانبه تمام زندانيان آمريكايي را آزاد كند.
واكنش انگليس!
در حالي كه در روزهاي گذشته مسئله تبادل زندانيان ميان ايران و آمريكا مطرح شد، وزير خارجه انگليس در اقدامي عجيب به اين موضوع واكنش نشان داد.
«جرمي هانت» با اشاره به نازنين زاغري- فردي كه به 5 سال حبس قطعي به جرم جاسوسي محكوم شده است- در اظهارنظري تامل برانگيز گفت: زاغري بي گناه است او مرتكب فعل خلافي نشده است. مسئله غيرقابل قبول درباره ايران اين است كه آنها آدم هاي بي گناه را به زندان مي فرستند و بعد از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده مي كنند.
اظهارات وزير خارجه انگليس در حالي است كه مسئله مطرح شده در روزهاي اخير، تبادل زندانيان ميان ايران و آمريكا و آن هم به درخواست آمريكا بوده و در اين ميان هيچ بحثي از تبادل زنداني ميان ايران و انگليس نبوده است. در همين رابطه ظريف در روزهاي گذشته گفت كه موضوع نازنين زاغري در پيشنهاد ايران براي تبادل زندانيان مطرح نيست.
مقامات آمريكايي و انگليسي مدعي شده اند كه شهروندان ايراني زنداني را آزاد نخواهند كرد و ايران بايد يكطرفه اين كار را انجام دهد.
آمريكا و انگليس در راستاي خوي سلطه گرايانه خود به دنبال آزادسازي يكطرفه جاسوس ها در ايران هستند.