مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه13 فروردین-98
تهران- ایرنا- تاکید رئیس جمهوری بر ارجحیت جلب رضایت مردم از سوی مدیران کشور در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان، تصریح لاریجانی بر ضرورت حضور تمام نهادها جهت مدیریت بحران، کاهش خسارات و کمک های فوری به مردم، تاکید جهانگیری بر حفظ جان مردم سیل زده به عنوان مهمترین اولویت دولت، ادامه همکاری های نفتی ایران و روسیه با دیدار وزیران نفت و انرژی دو کشور، حق السکوت عربستان به فرزندان خاشقچی و تقلب توئیتری نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات رژیم جعلی مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
*
بندرعباس- ایرنا- رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان جویای وضعیت استان شد و تاکید کرد: جلب رضایت مردم باید در اولویت کار مدیران باشد.
*
تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلفنی با استانداران قم، لرستان و مرکزی در جریان آخرین وضعیت این سه استان با توجه به بارندگی ها و سیل های اخیر قرار گرفت و خواست تمامی نهادها برای مدیریت بحران، کاهش خسارات و کمک های فوری به مردم پای کار بیایند.
*
اهواز- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری گفت: حفاظت از منازل و اموال ساکنان مناطق گرفتار در سیلاب اهمیت دارد اما مهم ترین اولویت دولت حفاظت از جان مردم این مناطق است.
*
اهواز- ایرنا- وزیر نیرو گفت: خط قرمز ما در سد کرخه جلوگیری از رسیدن به تراز 226 متر است زیرا در این صورت شاهد افزایش چشمگیر خروجی آب خواهیم بود.
*
اهواز- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه وقوع سیل سبب بروز پریشانی در مردم شده است گفت: ساکنان این نقاط به تزریق روحیه امید و نشاط از سوی مسئولان نیازمند هستند.
*
تهران- ایرنا- رئیس مرکز امداد هوایی شرکت نوید جمعیت هلال احمر از پرواز پنج فروند بالگرد هلال احمر از صبح امروز (13 فروردین) برای نجات سیل‌زدگان پلدختر خبر داد.
*
اهواز- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری به وضعیت سیلاب در خوزستان و ضرورت کنترل آن اشاره کرد و گفت که مردم دغدغه خسارات مالی ناشی از سیلاب را دارند که به آنها قول می دهیم خساراتشان را دولت پرداخت کند.
*
گرگان- ایرنا- حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس با میر محمد غراوی سرپرست استانداری گلستان در جریان آخرین وضعیت سیلاب استان و اقدامات انجام شده برای امدادرسانی و مهار روان آبهای سطح منطقه قرار گرفت.
*
بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهرگفت: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ساعتی پیش درتماس تلفنی ضمن جویای اوضاع و احوال استان در بارندگی های اخیر از عملکرد ستاد مدیریت بحران این استان قدردانی کرد.
*
ساری- ایرنا- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در تماس تلفنی با احمد حسین زادگان استاندار مازندران، آخرین وضعیت سیل و سیلاب در این استان و اقدام های انجام شده برای سیلزدگان را جویا شد.
*
تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: این فقط جنگ اقتصادی نیست، بلکه تروریسم اقتصادی است.
*
تهران- ایرنا- پیروز حناچی شهردار تهران با تشریح آمادگی هایی که برای مدیریت بارش ها در پایتخت ایجاد شده بود گفت: هماهنگی‌ با قرارگاه ثارالله سپاه نیز به عمل آمده که اگر بارش‌ها از حدی که تحت مدیریت ما است بالاتر بود این قرارگاه هم همیاری کند.
*
تهران- ایرنا- سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: سلامت آب آشامیدنی مناطق سیل زده از سوی تیم‌های بهداشت محیط به ‏طور مداوم کنترل شده و در این مناطق روزانه 500 نمونه آب آشامیدنی آزمایش می‌شود.‏
*
تهران- ایرنا- معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: مشکل موجودی اقلام زیستی، مواد غذایی و امدادی در لرستان نداریم، با این وجود 3 محموله اقلام مورد نیاز از سازمان امداد به این استان ارسال شده است.
*
بجنورد- ایرنا- رئیس جمهوری از استاندار خراسان شمالی به خاطر مدیریت پیشگیرانه، واکنش سریع و مناسب در مقابل شرایط بحرانی اخیر این استان قدردانی کرد.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، برگزاری پرشور و موفقیت آمیز انتخابات سراسری محلی و شهرداری ها در این کشور را تبریک گفت.
*
تهران- ایرنا- وزیر کشور با تاکید براینکه عملیات امدادرسانی با قوت و هماهنگی کامل در حال انجام است، گفت: هموطنان عزیز بدانند قطعا پس از بحران دولت و مردم مانند همه عرصه های خدمت و ایثار در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار مردم آسیب زده خواهند بود و در اسرع وقت خسارات جبران می شود.
*
خرم آباد- ایرنا- رئیس جمهوری در تماس تلفنی با سید موسی خادمی استاندار لرستان خواستار بکارگیری همه امکانات و تمهیدات لازم برای مهار سیلاب در استان شدند.
*
قم- ایرنا- رئیس جمهوری ضمن قدردانی از اقدامات پیشگیرانه ستاد مدیریت بحران قم در مواجه با بارش های اخیر بر ضرورت آماده باش دستگاه های امدادی این استان در جهت مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب تاکید کرد.
*
اراک- ایرنا- دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 13 فروردین ماه در سفری چند ساعته به استان مرکزی سفر می کند.
*
تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی اسکان تعدادی از سیل زدگان استان گلستان در سالن های نمایشگاهی این استان، دستور داد این روند تا رفع بحران و بازگشت وضعیت عادی ادامه یابد.
*
کرمان- ایرنا- آخرین وضعیت بارندگی و آمادگی استان برابر حوادث احتمالی از طریق تماس تلفنی رئیس جمهوری با استاندار کرمان بررسی شد.
*
تهران- ایرنا- وزیر کشور که دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران شرکت کرده بود گفت: 14 بالگرد و هواپیماهای c-130 ارتش آماده ارسال تجهیزات به مناطق سیل زده لرستان است اما به علت شرایط جوی تاکنون امکان اعزام انجام نشده است.
*
همدان- ایرنا- رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار همدان در جریان آخرین وضعیت بارش ها، خسارت های وارده و میزان آمادگی این استان در برابر مشکلات احتمالی قرار گرفت و بر به کار گیری تمام امکانات برای جلوگیری از صدمه و آسیب به مردم تاکید کرد.
*
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی از برقرای اینترنت و پیامک در مناطق سیل زده پلدختر خبر داد.
*
اردبیل- ایرنا- رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار اردبیل در جریان آخرین وضعیت استان و اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مسئولان در مهار بارندگی های اخیر قرار گرفته و بر مدیریت مناسب حوادث طبیعی تاکید کرد.
*
کرج- ایرنا- رئیس جمهوری در تماسی تلفنی با استاندار البرز بر ضرورت اتخاذ تدابیر ویژه برای آرامش و آسایش مردم این استان همزمان با بارش ها تاکید کرد.
*
تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که ‏برنامه ویژه مداخله در بحران برای کودکان و نوجوانان که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تعطیلات شروع شد، بعد از بازگشایی مدارس نیز با جدیت ادامه می‌یابد.
*
تهران- ایرنا- وزیر کشور با تاکید براینکه هماهنگی کامل میان دستگاه های امدادرسان موجب موفقیت آمیز بودن عملیات رفع آبگرفتگی در استان گلستان شد، گفت: حادثه تلخ و دردناک آبگرفتگی شهر آق قلا و عملیات پاکسازی این شهر از وجود سیلاب تجارب جدیدی را در مدیریت اینگونه بحران ها ایجاد کرده است.
*
تهران- ایرنا- رئیس ستادکل نیروهای مسلح به تمامی نیروها دستور داد که به سیل زدگان استان لرستان امدادرسانی کنند.
*
تهران- ایرنا- سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: هیچ انفجاری در خطوط لوله انتقال گاز خرم‌آباد رخ نداده است و نشت گاز این خط که بر اثر رانش کوه رخ داده بود، بلافاصله با حضور کارکنان منطقه هفت عملیات انتقال گاز برطرف شد.
*
ساری- ایرنا- پزشک معتمد بیت علامه آیت الله حسن زاده آملی مستقر در آمل گفت : علامه در صحت و سلامت کامل به سر می برد و شایعه بیماری ایشان، شیطنت بچگانه بعضی ها در فضای مجازی داخلی است.
*
زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رئیس جمهوری در تماس حدود نیم ساعته ضمن در جریان قرار گرفتن وضعیت طرح های مختلف و سفرهای نوروزی هموطنان به این استان، از مهمان نوازی مردم خونگرم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.
*
تهران- ایرنا- سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فعالیت بیش از 100 یکان امدادی ارتش در مناطق سیل زده در 24 ساعت گذشته، گفت: به تمام پایگاه های هوایی، هوانیروز و دریایی ابلاغ شده است تا به محض درخواست ستادهای بحران شهرستان و استان نسبت به اعزام هواپیما و بالگرد اقدام کنند.

اخبار خارجی
**********
*
مسکو- ایرنا- وزیران نفت ایران و انرژی روسیه امروز دوشنبه ضمن دیدار و گفت وگو درخصوص آخرین تحولات بازار نفت در مسکو، برگسترش طرح ها و همکاری های دو کشور تاکید کردند.
*
تهران- ایرنا- روزنامه واشنگتن پست خبر داد که عربستان سعودی برای پایان دادن به جنجال قتل روزنامه نگار منتقد از سوی ماموران سعودی، به فرزندان وی خانه و حقوق کلان می دهد.
*
تهران- ایرنا- دو پژوهشگر افشا کردند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات پیش رو در فلسطین اشغالی از صدها حساب جعلی در شبکه اجتماعی توئیتر استفاده می کند.
*
بیروت- ایرنا- 'عباس خامه یار' نویسنده و پژوهشگر ارشد غرب آسیا تاکید کرد که با توجه به نقش برخی سران عرب در ارتباط با تحولات اخیر منطقه آنان باید به پرسش های زیادی در این زمینه پاسخ دهند.
*
تهران- ایرنا- رئیس جمهوری مکزیک در مقابل جوسازی های توئیتری ترامپ و تهدید به بستن مرزهای جنوبی آمریکا، با بیان اینکه عشق و صلح را ترجیح می دهد، گفت: به تعدیل جریان مهاجرت از آمریکای مرکزی به ایالات متحده کمک می کند.
*
لندن- ایرنا- نمایندگان مجلس عوام انگلیس که تاکنون سه بار با طرح دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا مخالفت کرده‌اند، دوشنبه شب با شرکت در چهار رای گیری مختلف باز هم نتوانستند درباره خروج از بن بست برگزیت به توافق برسند.
*
نیویورک- ایرنا- رئیس صلیب سرخ جهانی از سیاسی شدن کمک های انسانی انتقاد کرد و گفت: تحریم های سنگین مانع از اقدامات بشردوستانه بی طرف و عادلانه شده است.
*
نیویورک- ایرنا- معاون نخست وزیر کویت سیاست ها و روش های رژیم صهیونیستی را مبتنی بر نقض فاحش حقوق بین المللی دانست و گفت: توسعه و ایجاد شهرک های جدید نمونه ای از بی قانونی های این رژیم است.
*
تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که آمریکا در واکنش به برنامه آنکارا برای خرید سامانه های دفاعی اس400، انتقال تجهیزات جنگنده رادارگریز اف35 به ترکیه را متوقف کرد.
*
تهران- ایرنا- سفیر آلمان در تهران گفت که کشورش 40 قایق و تجهیزات ایمنی برای کمک به سیل زدگان به ایران ارسال می کند.
*
بیروت- ایرنا- جنبش حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که رویکرد سران کشورهای عربی بر خلاف تحولاتی است که اکنون ملت های منطقه با آن روبه رو هستند.
*
مسکو- ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین از گفت وگوی تلفنی سران روسیه و ترکیه درخصوص آخرین تحولات در سوریه خبر داد.
*
تهران- ایرنا- عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر تا قبل از پایان دوره ریاست جمهوری یعنی 28 آوریل 2019 (8 اردیبهشت)، از سمت خود کناره گیری می کند.
*
تهران- ایرنا- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه، برای آرام سازی اوضاع وارد نوار غزه شد.
*
نیویورک- ایرنا- مشاور امنیت ملی ترامپ در شرایطی که مردم ایران متاثر از سیل گسترده و خسارات ناشی از آن هستند، از تداوم فشار حداکثری بر این مردم سخن گفت.