گزیده خبرهای 16 تیر-94 قسمت - 6

گزیده خبرهای 16 تیر-94 قسمت - 6
کلاهبرداری 2 میلیاردی تحت عنوان فروش سهام بیمارستان جم تهـران
زن و مردی که در قالب خرید سهام سرمایه‌گذاری در بیمارستان جم تهران اقدام به دریافت چند میلیارد تومان از مالباختگان کرده بودند به دام پلیس افتادند.در اواخر سال گذشته و طرح شکایت‌های مشابه از سوی تعدادی از شهروندان مشخص شد که زن و شوهری تحت عنوان « فروش سهام بیمارستان جم تهران» اقدام به دریافت وجوه نقد از آنها کرده اما پس از گذشت چند ماه و بدون آنکه سهامی به مالباختگان تحویل یا حتی اصل پول آنها را بازپس دهند، ناگهان ناپدید شده و به این شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده‌اند.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی بخش آفتاب، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان کردند که زن و شوهری جوان بنام‌های «زهره» و «محسن» با طرح ادعای این مطلب که کارمند بیمارستان جم تهران بوده و به این واسطه قادر به واگذاری سهام بیمارستان برای سایر افراد هستند، از هر کدام از مالباختگان وجوهی چند ده میلیون تومانی دریافت کرده و بعضا چندین ماه نیز مبالغی را تحت عنوان سود سهام به آنها پرداخته و پس از آن متواری شده‌اند.یکی از مالباختگان که شکایت اولیه‌اش در کلانتری 171 مصطفی خمینی مطرح و به مرجع قضایی ارسال شده بود، پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: از طریق اطرافیان و بچه محل‌های منطقه مرتضی گرد اطلاع پیدا کردم که دو نفر از اهالی ساکن در منطقه که گویا پرسنل بیمارستان جم تهران هستند، برای تعدادی از اهالی اقدام به خرید سهام بیمارستان نموده و طی چندین ماه نیز مبالغ قابل قبولی را نیز تحت عنوان سود سرمایه‌گذاری به آنها پرداخت کرده اند؛ از طریق یکی از دوستان که او نیز پس انداز خود را در قالب خرید سهام در اختیار این زن و شوهر قرار داده و طی یک سال گذشته نیز سود خوبی به او پرداخت شده بود، به این زن و شوهر معرفی شدم. با اصرار بنده آنها قبول کردند تا بنده نیز به عنوان سهام گذار اقدام به سرمایه‌گذاری نمایم.
با توجه به اطلاعاتی که در خصوص سابقه و بویژه شهرت بیمارستان جم تهران پیدا کرده و تصور می‌کردم که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده، اقدام به پرداخت مبلغ 107 میلیون تومان به این زن و شوهر کردم؛ پس از مدتی وعده و وعیـد، مبالغی تحت عنوان سود به من پرداخت شد اما پس از چند ماه ناگهان این دو نفر ناپدید شدند و هیچ کس از آنها اطلاعی نداشت.کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به بیمارستان جم تهران و بررسی سوابق پرسنل آن اطمینان پیدا کردند که محسن. ر (متولد 1364) و زهره.‌ی (متولد 1367) هیچکدام دارای سابقه استخدام یا اشتغال در بیمارستان جم تهران را نداشته و آنها تنها با استفاده از عنوان بیمارستان اقدام به کلاهبرداری از دهها مالباخته کرده‌اند.در ادامه، کارآگاهان با شناسایی محل‌های سکونت محسن و زهره در منطقه مرتضی گرد به تحقیق از اعضای خانواده این دو نفر پرداخته اما آنها مدعی شدند که هیچ ارتباط یا اطلاعی از محسن و زهره ندارد.
اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پایگاه نهم پلیس آگاهی قرار داشت تا نهایتا مخفیگاه آنها در منطقه شهرری شناسایی و پس از اطمینان از حضور این زن و شوهر، هر دو نفر آنها را دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند که هر دو متهم صراحتا به کلاهبرداری از مالباختگان اعتراف کردند.سرهنگ کارآگاه «حسـین زارع»، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: دو متهم پرونده در قالب خرید سهام سرمایه‌گذاری در بیمارستان جم تهران اقدام به دریافت چند میلیارد تومان از مالباختگان کرده‌اند.سرهنگ حسین زارع با اشاره به مدت یک ساله فعالیت متقلبانه متهمین عنوان داشت: در طول بیش از یک سال متهمین پس از دریافت وجوه نقد چند ده میلیون تومانی از مالباختگان، با انجام مانورهای متقلبانه قسمتی از اصل پول مالباختگان را در قالب پرداخت سود سرمایه‌گذاری به آنها بازپس می‌دادند تا به این شیوه و شگرد اقدام به فریب سایر افراد کرده و از سوی دیگر نیز مانع از طرح شکایت توسط شکات پرونده شوند.رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: متهمین با بدست آوردن بیش از دو میلیارد تومان، در اواخر سال گذشته متواری شدند که خوشبختانه با انجام اقدامات گسترده پلیسی، دستگیر شده و صراحتا به اقدامات کلاهبرداری خود اعتراف کردند؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و تحت عنوان واگذاری سهام بیمارستان جم تهران مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.

تصادف تانکر تخلیه چاه با 7 خودرو در خیابان دربند
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب از برخورد کامیون تانکری که با سیم بکسل استاندارد یدک کشیده می‌شد با 7 وسیله نقلیه پارک شده در محله گلابدره خبر داد.سرهنگ «مراد مرادی» رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب در گفت‌وگو با فارس، به حادثه تصادفی که در ساعت 5 صبح دیروز به وقوع پیوست اشاره و اظهار داشت: در ساعت 5 صبح در خیابان دربند، محدوده گلابدره یک دستگاه کامیون تانکر با 7 وسیله برخورد می‌کند.وی تصریح کرد: کامیون تانکر که در خیابان دربند دچار نقص فنی شده بود توسط کامیون دیگری با سیم بکسل غیراستاندارد یدک می‌شود که متاسفانه سیم یدک پاره شده و منجر به تصادف کامیون مذکور با 7 وسیله دیگر که در کنار خیابان پارک شده بودند می‌شود.سرهنگ مرادی ادامه داد: به دنبال این حادثه کامیون تانکر با خودروهای سواری ال‌90، پژو تاکسی، پژو 405، پژو پارس، پراید و دو کامیونت خاور پارک شده برخورد می‌کند که خسارات مالی شدیدی را به وجود می‌آورد.رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب علت اصلی تصادف را عدم رعایت موارد ایمنی از جانب راننده کامیونت حمل تخلیه چاه به علت پاره شدن سیم بکسل و برخورد با خودروهای پارک شده عنوان کرد.این مقام ارشد مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور خاطرنشان کرد: مطابق ماده 85 آیین‌نامه راهور، یدک بایستی با وسیله اطمینان‌بخشی که خطر باز شدن یا شکسته شدن را نداشته باشد صورت گیرد؛ ضمناً یدک باید با سیم بکسل ثابت و با رعایت فاصله مناسب و به صورت محکم انجام شود تا شاهد پارگی سیم بکسل و وقوع حوادث ناگوار نباشیم.
یک عضو باند راهزنان محموله‌‌های آهنی دستگیر شد
یکی از اعضای باند سرقت محموله‌های آهنی در جاده حسن آباد - تهران توسط مردم بازداشت و تحویل ماموران انتظامی شد.ساعت 5 بامداد روز 13 تیرماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر سرقت به عنف در منطقه حسن آباد تهران، ماموران کلانتری حسن آباد به محل اعزام و مشاهده کردند، سارق جوانی توسط اهالی محل دستگیر شده است.عوامل انتظامی سریعا وارد عمل شده و متهم را بازداشت کرده که در تحقیقات میدانی مشخص شد، وی به همراه دو تن از همدستانش با یک دستگاه موتورسیکلت یک کامیون حامل بار آهن را توقیف و با تهدید قمه قصد سرقت محموله را داشتند.راننده تریلی با فریاد زدن و کمک خواستن اهالی محل را از موضوع مطلع می‌کند و با رسیدن اهالی منطقه، 2 متهم موفق به فرار ولی یکی از سارقان دستگیر می‌شود.راننده تریلی که طی درگیری با سارقان مجروح شده بود، از طریق اورژانس به بیمارستان هفتم تیر منتقل و متهم پس از انتقال به پایگاه پلیس، مورد بازجویی قرار گرفت.
سرهنگ «خلیل شهبازی» سرکلانتر نهم پلیس تهران درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: متهم جهت شناسایی سایر همدستانش به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
خبر ويژه 
حال فعلي شما در كارگزاران به مراتب بدتر از احمدي نژاد است
سخنگوي حزب کارگزاران ضمن دعوت افراطيون مدعي اصلاحات به حضور در نظام، درباره احمدي نژاد و حلقه حاميان او مي گويد نظام باکسي شوخي ندارد و براي نظام، ميزان حال فعلي افراد است!    حسين مرعشي از بازداشتي هاي فتنه 88 در مصاحبه با سايت خبر آن لاين مي گويد: اصلاح طلبان در حوادث سال 88 مقصر نبودند... اشتباهي که ما اصلاح طلبان کرديم اين بود که فرصت داديم نيروهاي تندرو و افراطي سرمايه بزرگي مثل رهبري را به نفع خودشان مصادره کنند. اين خطاي استراتژيک اصلاح طلبان بود. امروز من مي گويم ما اصلاح طلبان با هر سرمايه محدودي که در اختيارمان باشد مهم ترين استراتژي مان در انتخابات اين است که برگرديم و اين پيوندها را بازسازي کنيم. ما رهبري را متعلق به عده اي خاص نمي دانيم. اين را بايد در انتخابات آينده نشان دهيم. استراتژي ما حرکت فعال در انتخابات با رعايت دغدغه هاي نظام و رهبري است و همينطور ادامه رقابت هاي سياسي حتي در محدودترين زميني که نظام تعيين کند.    وي در ادامه با بيان اينکه احمدي نژاد جرياني ندارد مي گويد: من از همان ابتدا که احمدي نژاد آمد برداشتم اين بود که او در موقعيتي است که اگر نظام از آقاي هاشمي گذشت کند از آقاي خاتمي گذشت کند از آقاي موسوي و کروبي هم بگذرد از آقاي احمدي نژاد نمي گذرد. کاري که آقاي احمدي نژاد مي خواست در جغرافياي سياسي ايران انجام دهد و نتوانست اين بود که مي خواست نفر اول شود و نگاهش به جايگاه رهبري بود.    مرعشي که برخي تحرکات ليبرال و ساختارشکنانه اش در جذب عناصر افراطي به کارگزاران موجب استعفاي محمد هاشمي شد، در پاسخ اين سوال که «اصلاً فکر مي کنيد احمدي نژاد فرصت رقابت پيدا مي کنند؟ يعني بتوانند از فيلتر شوراي نگهبان عبور کنند؟» مي گويد: نظام با کسي شوخي ندارد. نظام سه اصل دارد. اول اينکه ميزان حال فعلي افراد است و حال فعلي را هم خودش تشخيص مي دهد. دوم اينکه نظام با کسي عقد اخوت نبسته و سوم اينکه حفظ نظام از اوجب واجبات است. بنابراين نظام به امثال احمدي نژاد ديگر چنين فرصتي نخواهد داد.    آقاي مرعشي البته به اين واقعيت اشاره نکرده که نظام با هيچ کس شوخي ندارد؛ همان گونه که در انتخابات سال 92، شوراي نگهبان قانون اساسي هاشمي رفسنجاني و اسفنديار رحيم مشايي را با هم رد صلاحيت کرد و امروز هم نظام فتنه را خط قرمز مي داند و پاي آن ايستاده است. بنابراين فتنه گران افراطي و مدعي اصلاحات نيز در زمره خط قرمز نظام جاي مي گيرند و اگر عملکرد بعدي احمدي نژاد به عنوان يک فرد مورد سرزنش و اعتراض است به طريق اولي روند رفتاري جريان ساختارشکن فتنه گر مورد اعتراض و مواخذه و برخورد است.
    خبر ويژه 
آقاي روحاني! صلح امام حسن(ع) را ياران خائن تحميل كردند
«کم لطفي است که شيخ حسن بدون توجه به موقعيت هاي تاريخي، به ناصواب در موقعيت امام حسن(ع) بنشيند و واقعيت ها را مبتلابه اين هماني کند».    داريوش سجادي مشاور سابق کروبي و از همکاران نشريات اصلاح طلب در يادداشتي نوشت: «رئيس جمهور در نشست اخير خود با استانداران اظهار داشتند تصميم گيري براي صلح در مواردي سخت تر از جنگ است. امام حسن عليه السلام صلح را انتخاب کردند و ما نيز بايد راه همان امام همام را پيش بگيريم. امام حسن عليه السلام به ما ياد دادند که بايد به «مصلحت ملت» و «خواست مردم» توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامي تصميم گرفت»!    سجادي درباره اين سخنان خاطرنشان مي کند: اظهارات فوق را بعد از کشف شغل جديد و عجيب «پزر عروس» اينک و به تاسي از برنامه «ماه عسل» مي توان به نوعي تلاش رئيس جمهور جهت نشستن يا نشان دادن خود در «پوزيشن» امام حسن(ع) و به منظور معرفي «پزر بودن» خود در چنان جايگاه و بزنگاهي معنايابي کرد! با اين تفاوت که راه طي شده «از امام حسن تا شيخ حسن» برخوردار از يک گسست معرفت شناختي است. چنين اظهاراتي از جانب رئيس جمهور را در خوشبينانه ترين حالت تنها مي توان به بي التفاتي و عدم شناخت ايشان از مباني ملکداري در هرم معرفتي اسلام تلقي کرد.
    
وي مي افزايد: نشستن بر مقام تمجيد صلح امام حسن و القاي اين هماني بين فضاي آن صلح با فضاي فعلي ايران در مذاکرات اتمي نيز حجتي ديگر از همان بي التفاتي مسبوق الذکر است. ظاهراً جناب روحاني بدين معاني بي توجه اند که؛ اولاً مطابق اظهارات قابل وثوق سال 66 آيت الله خامنه اي در کسوت رياست جمهوري ذيل سخنراني در سازمان ملل متحد، صلح متاعي است گرانقدر اما عدالت از آن مهم تر است. بدين معنا فرمايش آقاي روحاني مسموع نيست و اينجا محل مناقشه بين اولويت يا ارجحيت جنگ و صلح نيست و محل دعوا مطالبه «عدالت» حال چه از طريق جنگ و چه از طريق صلح است. ثانياً ايجاد رابطه اين هماني بين صلح امام حسن(ع) با موقعيت فعلي ايران در مذاکرات اتمي اگر جاهلانه نباشد؛ قطعاً غافلانه است.    سجادي مي نويسد: اهتمام امام حسن در صلح با معاويه حفظ حداقل ها از سر معذوريت ها بود. به تعبير رساي آن حضرت؛ «من به اين علت حکومت و زمامداري را به معاويه واگذار کردم که اعوان و ياراني براي جنگ با وي نداشتم. اگر ياراني داشتم شبانه روز با او مي جنگيدم تا کار يکسره شود. من کوفيان را خوب مي شناسم و بارها آنها را امتحان کرده ام. آنها مردمان فاسدي هستند که اصلاح نخواهند شد، نه وفادارند، نه به تعهدات و پيمان هاي خود پايبندند و نه دو نفر با هم موافقند. برحسب ظاهر به ما اظهار اطاعت و علاقه مي کنند، ولي عملاً با دشمنان ما همراهند.»    بدين معنا اين کمال کم لطفي است که آقاي روحاني بدون توجه به موقعيت تاريخي، واقعيت هاي فعلي را با نشستن ناصواب در «پوزيشن امام حسن» مبتلابه «اين هماني» مي کنند!
    خبر ويژه 
مردم نه براي توافق جشن مي گيرند و نه براي شكست مذاكرات عزا

يک شبه روشنفکر دم دمي مزاج که خواستار آماده شدن مردم براي جشن هسته اي شده بود، به فاصله 48 ساعت شکست مذاکرات را پيش بيني کرد و به واکنش مردم در اين زمينه پرداخت!
    
صادق زيباکلام پيش از اين در روزنامه آفتاب يزد مدعي شده بود که تمام موضوعات مورد اختلاف در مذاکرات از سر راه برداشته شده و مردم از همين حالاآماده جشن هسته اي در عيد فطر باشند! 
    
او اما اکنون در روزنامه اعتماد مي نويسد: مردم اگر تيم مذاکره کننده با همه دوندگي ها به ماحصل دلخواه نرسد، باز هم محال است از حمايت از تيم مذاکره کننده عقب بکشند. اين حمايت و همبستگي ملي را حتي با وجود شکست، بارها و بارها ديده ايم.    زيباکلام با مثال زدن باخت تيم ملي فوتبال در مقابل آرژانتين مي نويسد: حالاحمايت و پشتيباني مردم از تيم مذاکره کننده ظريف هم به همين شکل است. شکست در مذاکرات هسته اي اگرچه براي مردم ايران تلخ و سنگين خواهد بود، اما با اعتمادي که به تيم مذاکره کننده دارند، همچنان به حمايت و پشتيباني ها ادامه مي دهند.    همين اعتقاد مردم باعث مي شود، حتي اگر توافق با شکست مواجه شود، مردم آن را به پاي تيم مذاکره کننده ننويسند. تمام مدتي که مردان هسته اي ما با مرارت و پايمردي پشت ميز مذاکره نشستند، مردم ايران با خوشبيني اخبار را دنبال مي کردند و به پايان خوش آن اميدوار بودند.    وي سپس طبق معمول خود به تيم مذاکره کننده سابق حمله کرد و نوشت: حتي مردم خوب مي دانند اگر اين تلاش و ممارستي که تيم ظريف در راه مذاکرات هسته اي انجام داد، تيم قبلي انجام داده بود شايد در همان دوران ما به نتيجه دلخواه رسيده بوديم. مردم نقش هاي قهرمان مابانه اي که تيم قبلي بازي مي کردند را با هوشياري مي ديدند؛ نقش هايي که با وجود کم کاري ها و ضعف هايي که در عملکرد مذاکرات داشتند، اما در مصاحبه هاي مطبوعاتي با ژست قهرمانانه اي ظاهر مي شدند که ما مقابل غربي ها ايستاده ايم.    آقاي زيباکلام ظاهراً با زرنگي و نبوغ خاصي خواسته در نوشته اخير، گاف قبلي درباره جشن گرفتن را بپوشاند اما به جاي عذرخواهي به خاطر اينکه چيزي از مسائل هسته اي و مذاکرات نمي داند و با اين وجود اظهارنظر مي کند و جشن مي گيرد و هورا مي کشد، روش پر رو بازي و حمله به تيم سابق مذاکره را برگزيده است. اما در عين حال توضيح نمي دهد که همه تيم هاي مذاکره پاي منافع ملي ايستاده بودند و اين طرف آمريکايي و غربي بود که به خاطر بدذاتي خود در طول اين 12 سال حاضر نشده حداقل حقوق ملت ايران را به رسميت بشناسد.    اما درباره پيش بيني واکنش مردم بايد گفت ملت ما عاقل تر و فهيم تر از آن هستند که نسبت به موفقيت يا ناکامي مذاکرات واکنش هاي هيجاني بي خردانه از جنس واکنش هاي آقاي زيباکلام نشان بدهند. همان طور که اکثريت قاطع همين مردم براي بيانيه کذايي لوزان - با وجود فضاسازي هاي رسانه اي- جشن نگرفتند و به اندازه بازي استراليا يا حتي آرژانتين به خيابان نيامدند. بنابراين بايد به آقاي زيباکلام توصيه کرد که به جاي ارشاد مردم براي جشن توام با ذوق زدگي يا دعوت خويشتنداري به خاطر شکست مذاکرات! زمام زبان و قلم خود را داشته باشد و درباره موضوعي که سر در نمي آورد و خطاب به ملت حکم صادر نکند.    از طرف ديگر بايد گفت بن بست مذاکرات به خاطر کارشکني و زياده خواهي غرب، شکست ايران نيست آن گونه که برخي محافل غرب زده القا مي کنند.    و بالاخره بايد به نشريات زنجيره اي متذکر شد آبروي خود را بر دست برخي شبه روشنفکران دم دمي مزاج و کم سواد و بي اطلاع به حراج نگذارند؛ هر چند که گويا ماموريت بزک کردن چهره آمريکا براي اين نشريات، يک وظيفه اجباري است.    سردبير روزنامه آفتاب يزد - روزنامه اي که خواستار جشن پيشاپيش شده بود- هم اينک متواري است و در آمريکا پناهندگي گرفته است.

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد، این ستاد با جدیت در حال کار و پیگیری اهداف محوله است و هیچ برنامه و یا دستوری مبنی بر انحلال یا توقف وظایف این ستاد صادر نگردیده است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در واکنش به درج خبر انحلال این ستاد در یک خبرگزاری اعلام کرد؛ وظایف و اختیارات این ستاد به هیچ وجه متوقف نگردیده و در حال اجرای برنامه‌ها و اقدامات مورد نظر می باشد و قطعا اگر موضوع انحلال این ستاد در میان باشد به طور رسمی توسط این ستاد و یا مسئولین ارشد کشوری اعلام می گردد و قطعا این خبر از سوی سازمان تاکسیرانی و یا عضو شورای شهر اعلام نمی‌گردد.پیش از این ابوالفضل قناعتی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا پیگیر تغییر وضعیت تاکسی های فرسوده است گفته بود: در آخرین جلسه ای که با رئیس سازمان تاکسیرانی داشتیم اعلام شد ستاد سوخت اعلام انحلال کرده و روند نوسازی تاکسی های پیکان و پراید نامشخص است.