گزیده خبرهای 16 تیر-94 قسمت - 11

گزیده خبرهای 16 تیر-94 قسمت - 11
    
    سقوط جرثقيل از ارتفاع 18 متري
    کيش - واحد مرکزي خبر: رئيس سازمان آتش نشاني جزيره کيش گفت : شامگاه روز يکشنبه رعايت نکردن نکات ايمني در استفاده از تاورکرين (جرثقيل ثابت) در يک پروژه ساختماني در حال ساخت در کيش، تعميرکار را مجروح و روانه بيمارستان کرد.    اسدي افزود: فرد مصدوم با دستگاه بالابر به سطح زمين منتقل ، و به مرکز درماني اعزام شد.
200 تن پياز طعمه حريق شد
    دزفول - ايرنا: 200 تن پياز در حادثه آتش سوزي انبار ذخيره محصولات کشاورزي در دزفول از بين رفت.    اين حادثه روز يکشنبه در محل سوله و سردخانه اي واقع در مسير روستاي سيد عنايت دزفول رخ داد.    مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري دزفول گفت: در پي اين حادثه ماموران آتش نشاني از ايستگاه شماره يک دزفول به محل حادثه اعزام شدند.    معظم فر افزود: در اين حادثه که علت آن در دست بررسي است، يک دستگاه سردخانه بزرگ حاوي 200 تن پياز و همچنين چندين دستگاه ماشين آلات کشاورزي از جمله تراکتور طعمه حريق شد.     
    وقتي استخوان ها پوك مي شوند
يک متخصص تغذيه با بيان اينکه افراط در مصرف نمک با کاهش جذب و افزايش دفع کلسيم همراه است، گفت: بر اين اساس به طور تدريجي سيستم اسکلتي فرد از درون تهي و در نهايت موجب پوکي زودرس استخوان ها و سنگ کليه نيز مي شود.    دکتر مينو فروزاني، گفت: بيماران دچار مشکلات بافت پارانشيمي کليه از جمله سندروم نفروتيک و انواع نفريت کليوي بايد مصرف مواد پروتئيني و نمک طعام خود را محدود کنند و همين امر بيانگر تاثير منفي مقادير بيش از حد اين مواد بر سلامت کليه است.    اين استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران يادآور شد: در افراد سالم نيز مواد غذايي و ترکيبات داراي پروتئين و نمک طعام (کلريد سديم) باعث دفع بيش از حد ماده معدني کلسيم در ادرار مي شود.    فروزاني اضافه کرد: به ازاي دفع 2300 ميلي گرم سديم در کليه ها، 20 تا 60 ميلي گرم کلسيم نيز دفع مي شود. در بزرگسالان با متابوليزه شدن (سوخت و ساز) يک گرم پروتئين، يک ميلي گرم کلسيم نيز به همراه آن دفع مي شود. بنابراين در شرايط دريافت کم پروتئين و سديم نياز به کلسيم براي يک فرد ممکن است تا 450 ميلي گرم در روز کاهش يابد.    وي تاکيد کرد: اگر دريافت اين مواد زياد باشد (رژيم غذايي پر پروتئين و پر نمک)، ممکن است نياز به کلسيم به حدود 2000 ميلي گرم روزانه نيز برسد. اين در حالي است که مصرف مواد ديگري که موجب سوء جذب کلسيم مي شوند در درازمدت تاثير اين وضعيت را تشديد مي کند. اين متخصص تغذيه گفت: کمبود ويتامين D که اکنون شيوع بالايي در جوامع بشري دارد خود موجب کاهش جذب کلسيم مي شود. فروزاني گفت: وجود جوش شيرين در مواد غذايي نشاسته اي و به طور عمده نان نيز با قليايي کردن محيط دستگاه گوارش باعث کاهش جذب کلسيم مي شود. لذا از يک طرف با وضعيت کاهش جذب و از طرفي با افزايش دفع کلسيم مواجه مي شويم. بر اين اساس به طور تدريجي سيستم اسکلتي فرد از درون تهي و در نهايت موجب پوکي زودرس استخوان ها و همچنين ابتلابه سنگ کليه نيز مي شود.
    برنج را با ماست نخوريد!
يکي از اشتباهات مردم اين است که برنج را همراه با ماست مصرف مي کنند که خود موجب افزايش سردي و تري مغز، غلبه بلغم در مغز، فراموشي، سستي و تنبلي مي شود.    بايد دانست که هر چه قدر رطوبت و بلغم در سر و مغز بيشتر افزايش پيدا کند به همان ميزان تيزهوشي و قوه ادراک کاهش پيدا مي کند؛ فرد دچار فراموشي مي شود البته در اين نوع از فراموشي فرد احساس سنگيني در سر و ترشحات بيني دارد.    افزايش رطوبت در سر موجب سرگيجه، تشنج، سکته و صرع مي شود که رفع غلبه رطوبت در مغز به بهبودي کمک مي کند.    مصرف بعضي غذاها خود موجب افزايش رطوبت و بلغم در بدن مي کند که غذاهاي با طبع سرد و تر ناميده مي شود.    در همين زمينه يکي از اشتباهات مردم اين است که برنج را همراه با ماست مصرف مي کنند که خود موجب افزايش سردي و تري مغز مي شود.    از غذاهاي سرد و تر مي توان به ماست، خيار، هندوانه، کاهو، آلو، اسفناج، نارنج، پرتقال، برنج، گوشت گاو، گوشت بز، گوشت خروس، گوجه فرنگي، گوجه سبز، ميوه هاي تابستاني، دوغ و... اشاره کرد.    اشخاصي که طبيعتي «سرد و تر» و مزاج بلغمي دارند يا دچار غلبه بلغم در بدن هستند، بايد از خوردن غذاهاي «سرد و تر» پرهيز کنند چرا که مصرف اين غذاها به افزايش سردي و تري کمک مي کند.    مصرف دم کرده استخودوس به پاکسازي مغز کمک مي کند، استخودوس مغز را گرم کرده، حزن و اندوه و کدورت را در مغز از بين مي برد.    از همين رو است که استخودوس را «جاروب دماغ يا مغز» مي نامند، زيرا رطوبت مغز را از بين برده و موجب نشاط افراد مي شود همچنين حافظه را قوت داده و ذهن را روشن مي کند.
   پس از خودروهای لوکس پورشه مازراتی،موتورسیکلت‌های لوکس و غربی هم وارد تهران شده‌اند
پس از  ورود انواع خودروهای لوکس پورشه و مازراتی   که قیمت‌های آنها به چندین میلیارد تومان هم می‌رسد،تهران موتورسیکلت‌های لوکس و غربی هم به صورت قابل توجه وارد تهران شده‌اند تا آنهایی که خرید خودروهای لوکس عطششان را فروکش نمی‌کند، این بار پولهای خود را خرج خرید این مدل وسیله نقلیه کنند. به گزارش تابناک، بررسی‌های سایت صبحانه از برخی فروشگاه‌های عرضه کننده موتورسیکلت‌ها نشان می‌دهد گران‌ترین مصداقی که فعلاً برای فروش موتورسیکلت‌های لوکس وجود دارد، یک BMW تولید شده در سال 1393 است که مدل آن «S 1000PR» اعلام شده و کاملاً صفر کیلومتر است. موتورسیکلت دیگری که در این سطح قیمت وجود دارد Suzuki 1400 GSX است که اگرچه مدل آن مربوط به سال 1387 است و کمی از آن استفاده شده، اما قیمت آن جهت فروش 130 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اگرچه محدودیت‌های قانونی و نظارت‌های دقیق نیروی انتظامی درخصوص استفاده از موتورسیکلت‌ها،‌ کار را برای دارندگان یا علاقمندان مرفه این وسیله نقلیه سخت کرده است، اما هنوز هم گاهی می‌توان صدای غرش این موتورها را در سواحل و خیابان‌های خلوت یا پیست‌های مسابقه شنید تا مشخص شود پولدارها با هر چیز لوکس، به فخرفروشی می‌پردازند   
    انهدام باند خانوادگي مواد مخدر


    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي ويژه غرب استان تهران گفت: در پي اخبار و اطلاعات به دست آمده مبني بر اينکه فردي به همراه ساير اعضاي خانواده اش به صورت باندي اقدام به تهيه و توزيع مواد مخدر در شهريار مي کند، بررسي موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران قرار گرفت.    سرتيپ خانچرلي افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتي و شناسايي اعضاي اين باند و محل فعاليت آنها، در نهايت پس از هماهنگي با مقام قضايي، وارد منزل سردسته اين باند شده و در بازرسي از منزل متهم، 6 کيلوگرم هروئين در 6 بسته از داخل يخچال کشف شد.    وي ادامه داد: در اين ارتباط 4 قاچاقچي که اعضاي يک خانواده بودند دستگير شدند و يک دستگاه خودروي پژو 206 نيز توقيف شد.