سند تازه بي صداقتي نشريات زنجيره اي

خبر ويژه 
سند تازه بي صداقتي نشريات زنجيره اي  1 مرداد -94

مچ گیری از عدم اطلاع رسانی رسانه های دولتی پیرامون بارندگی وسیلاب های اخیر که همراه با خسارات فراوان مالی وتلفات جانی بوده است .در صورتیکه اوین نامه ی کیهان نگفته است که سیاست سانسور موازی سرکوب 37 سال است که ادامه دارد و  سیاست سانسور در اطلاع رسانی فقط مختصر سانه های حامی دولت روحانی نیست.
توفاني که 14 استان را درنورديد و در مجموع 39 شهرستان و 58 روستا را درگير سيلاب کرد، با قصور مديريتي فراواني همراه شد.    به گزارش فردا، اينک آمارهاي ضد و نقيضي از کشته شدگان و مفقودين اين توفان در استانهاي مختلف کشور به گوش مي رسد و مديراني که وظيفه مهار بحران را داشتند حالابه برون سپاري مسئوليت و اتهام زدن به ديگر دستگاه هايي که البته همه مسئوليت خطيري در اين باره داشتند، روي آوردند تا بار مسئوليت خود را در برابر چنين حادثه دلخراشي که بخشي از آن نيز به موضوع عدم مديريت صحيح باز مي گردد، کم کنند.
    
از يک سو مديران اجرايي و فرمانداران از غافلگير شدن در برابر توفان خبر مي دهند و از سوي ديگر سازمان هواشناسي بيان مي کند که وقوع توفان را به دستگاه هاي مربوطه اطلاع داده بود و کم کاري از سوي دستگاه هاي ذي ربط اتفاق افتاده است.
    
فردا ادامه مي دهد: روزنامه ها و رسانه هايي که در موارد بسيار کوچکتر با فاز سياسي سعي مي کنند از کاه کوه بسازند حالابا سکوت معناداري به اين موضوع بي اعتنايي مي کنند. اين در حالي است که در گذشته در حادثه زمستان سال 1392 در يک سانحه آتش سوزي در تهران که دو تن از زنان هموطن به علت ترس از آتش گرفتن و عوامل چندي مانند عمل نکردن نردبان آتش نشاني خود را از ساختمان به پايين انداختند و متاسفانه جان خود را از دست دادند در بوق و کرنا کردند و با فشار رسانه اي حتي خواستار استعفاي مقامات بلند پايه شهر تهران شدند. اين در حالي است که در حادثه توفان اخير که بسيار بزرگتر و قصور مديريتي در آن به طور فاحش ديده مي شود همگان به اين سوء مديريت اعتراض دارند و کمتر خطاهاي معمول در آن دخيل بوده است، اين رسانه ها با سکوت خاصي سعي دارند، اين واقعه را کوچک جلوه دهند.
    
متاسفانه اين نوع سياسي کاري ها و اين نوع استانداردهاي دوگانه که تنها و تنها نشات گرفته از منافع حزبي و جناحي است تا دلسوزي براي مردم در افعال روزنامه هاي زنجيره اي اصلاح طلب که اغلب مدعي رکن چهارم دموکراسي بوده و فرياد آزادي بيان را سر مي دهند بسيار ديده مي شود که برخورد دوگانه با آتش سوزي در يک ساختمان در خيابان جمهوري و توفان در 14 استان کشور و کشته شدن و مفقود شدن تعداد زيادي از هموطنانمان در اين زمينه يکي از اين موارد دلخراش است.    فردا تصوير تيتر اول شانتاژگونه برخي روزنامه هايي نظير شرق و اعتماد و... را در ماجراي سال 92 منتشر کرد.