نقد وبررسی : (يادداشت روز) دروغ نامه  ی کیهان   " آل سعود روي ميدان مين  "
"وارونه گویی تحلیل دادن وادعا کردن یادداشت روز نویس غیر ایرانی آنگونه مضحک وخنده دار است که  بقول معروف مرغ پخته را در دیگ به خنده وا می دارد . زیرا که مدعی شده است مردم شیخ نشینان وکشور های عربی منطقه علاقه ی زیاد  به حکومت ایران دارند .در صورتیکه نه در شعار های اعتراضی مردم معترض سوریه وملت عراق خلاف این ادعا را ثابت می کند ، بلکه زمان زیادی از کودتای 22 خرداد 88 نگذشته است که چگونه معترضین نا راضیان ایرانی توی خیابان ها سرازیر شدند وفریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای واصل ولایت فقیه سر دادند"
سناریوی شکست خورده چند سال پیش  از طریق ارسال سلاح به  حوثی ها یا شیعیان یمن انجام شد که همراه آن اعزام نیروهای تروریستی کمکی  هم  از ایران ولبنان به یمن دنبال شد . سپس  باا قدامات تروریستیی موجب  نا آرامی وبی ثباتی یمن  شد. زیرا که هدف  اجیاد  جنگ داخلی  بود تادر نهایت بحران یمن به  شبه جزیره عربستان منتقل و بسط وتعمیم داده شود . ولی این سناریو  با دخالت عربستان با شکست مواجه شد . بنا براین پاسداران از سناریوی موازی یعنی شیعیان بحرین همان اهداف مشابه ی یمن را  پیگیری می کنند . ولی بدلیل هوشیاری عربستان ودفع خطر  به کمک آل خلیفه  حاکم   بحرین وارد صحنه شد وبا اعزام نیر وهای نظامی به بحرین اجازه نداد تا که حاکمان ایران از طریق اعزام پاسداران وعوامل نفوذی د ر بحرین و با اتکای اکثریت جمعیت شیعه بحرین طرح حیات خلوت مشابه عراق در بحرین تکرار شود . بهمین دلیل  این سیاست  تحریک و مداخله گری حاکمان ایران موجب افزایش تنش میان عربستان وبحرین با حاکمان ایران شده است .البته معضل دیگری که منجر به تشدید این تنش شده  است  بحرانی شدن وضعیت بشار اسد رئیس جمهور خونریز و جنایتکار سوریه می باشد . به ویژه اینکه سوریه جزو هم پیمان اصلی حاکمان ایران در منطقه می باشد ودر مقابل حاکمان عربستان مخالف رئیس جمهور سوریه هستندو تأکید بر کنار رفتن وی می کنند . بهرحال یادداشت روز نویس غیر ایرانی پیرامون پیشنهاد   اتحاد  7 کشور عربی و وتلاش  محور آن این چنین از موضع مخالف علیه ی آن موضع گیری و قلم فرسایی کرده است :
"الحاق بحرين به عربستان بخشي از يك طرح بزرگتر است كه تحت عنوان «اتحاد كامل كشورهاي خليج» مطرح گرديد .بنابراين مي توان گفت از منظر آل سعود، الحاق بحرين- به دليل وابستگي آل خليفه به رياض- ممكن ترين و اولين گام در راه شكل گيري فدراسيون عربي با محوريت عربستان است اما البته در اين طرح خطاهاي استراتژيكي هم وجود دارد كه آن را در اولين گام ها با چالش مواجه مي كند در اينجا ضمن بحث از ماهيت طرح عربستان به بعضي از اين خطاها هم اشاره مي كنيم: سعودي كردن شبه جزيره عربستان- كه از هفت كشور تشكيل شده- يك طرح 70 ساله است كه به تعبير معاون دبيركل شوراي همكاري از سال 2001 شدت گرفته و در طول اين مدت عربستان به طرق مختلف سعي در تحقق آن داشته است. كه از جمله بايد به اشغال سه استان عسير، نجران و جيزان يمن و تلاش براي سيطره بر يمن از طريق خاندان الاحمر طي 12سال گذشته، درگيري با قطر براي تصاحب خليج سلوا و خورالعديد، درگيري با امارات بر سر تهديد مرزهاي دريايي، درگيري با كويت بر سر مرزهاي دريايي و جزاير ام المرادم و قارو و درگيري با عمان بر سر خطوط مرزي اشاره كرد. بيداري اسلامي در كشورهاي عربي به عربستان نشان داد كه اين توافقات مي تواند يك روزه از بين برود و به ضد خود تبديل شود. از اين رو حدود شش ماه پيش پادشاه عربستان طرحي مبني بر «اتحاد كامل كشورهاي خليج» كه كاركردي فراتر از اتحاديه عرب داشت را به سران شوراي همكاري ارائه كرد و در كنار آن محافل سعودي از طرح بزرگتري مبني بر عضويت مراكش و امارات در شوراي همكاري خليج فارس سخن گفتند كه در واقع به معناي تشكيل فدراسيون يا اتحاديه پادشاهي هاي عرب بود. آنچه كه عربستان دنبال آن است- با يا بدون لحاظ كردن عضويت مراكش و اردن- يك فدراسيون عربي با محوريت رياض است.با اين وصف كاملا پيداست كه عربستان سيطره بر كل شبه جزيره را در سر مي پروراند. اين امر حتما نيازمند تصويب ملي در هفت كشور شبه جزيره است چرا كه براساس حقوق بين الملل و قوانين اساسي اين كشورها هرگونه تغييري كه هويت و استقلال كشور را در يك يا چند موضوع زير سؤال مي برد، به تصويب سه پنجم و در بعضي از كشورها به تصويب چهار پنجم مردم كشور مربوطه نياز دارد. اين در حالي است كه در بعضي از قوانين اساسي حتي پا را از اين فراتر گذاشته و هرگونه اقدام مغاير استقلال و تماميت ارضي را ممنوع و باطل دانسته است. مع الوصف بدون هيچ ترديدي اگر در كشورها- حتي در كشور عربستان- همه پرسي برگزار شود، مردم با سيطره آل سعود مخالف هستند و در شش كشور يمن، كويت، قطر، بحرين، امارات و عمان مردم با مخدوش شدن تماميت ارضي كشورشان مخالف خواهند بود"
در ادامه قلم زن وامدار غیر ایرانی یادداشت روز فاش کرده است که هدف در مخالفت تلاش ایجاد اتحاد 7 کشور شیخ نشینان حوزه ی خلیج فارس  که از سوی عربستان پیشنهاد و پیگیری می شود بدلیل عدم حضور و عضویت رژیم فاشیستی مذهبی و کودتایی ایران  و عراق حیاط خلوتش در این اتحاد می باشد .به ویژه اینکه حاکمان ایران مدعی اند که  ایران رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه  می باشد . بنابراین این وامدار قلم زن اعتراض کرده یا لو داده است که اگر این وحدت اینگونه  پسوند  اسلامی می داشت ایرادی نداشت چون تداعی کننده ی رهبری آن در جماران می باشد. در غیر اینصورت از موضع ضد اسراییلی  ومدافع ونماینده ملت فلسطین عربستان متهم  آلت دست اسراییل و آمریکا وضد منافع ملت های اسلامی به خصوص فلسطین است . البته بدون توجه به نقش مداخله گرانه ی حاکمان ایران در امور د اخلی عراق وحتی سوریه ونقش مستقیم در سرکوب مخالفان در این دو کشور دارد .یا از طریق حزب الله لبنان و حماس  چگونه پاسداران دو جنگ 33 و 22 روزه با اسراییل برپاشد. زیرا که هدف تلاش برای عبور از بحران هسته ای بود که  اکنون ادامه ی آن به شیوه ی دیگری  در کشورهای همسایه ی به خصوص  حوزه ی خلیج فارس پیگیری می شود .ولی برای پوشش و استتار آن اینگونه این قلم زن وامدار غیر ایرانی گزارش و تحلیل  وارونه داده است  :
"وحدت كشورهاي عربي اگر بر مبناي اصول و منافع عربي-اسلامي باشد بسيار خوب است و كشورهاي اسلامي -حتي غير عرب- هم بايد به اندازه توان خود به آن كمك نمايند اما واقعيت اين است كه سران عربستان سعودي كه - براساس اسناد قطعي و انكار نشده- در جنگ 33 روزه و 22 روزه- و در ساير صحنه ها- به جاي اينكه در كنار مردم مظلوم و مورد تهاجم لبنان و فلسطين قرار بگيرند، هزينه دو جنگ را پيشاپيش به جنايتكاران صهيونيست داده بودند، نمي توانند داعيه دار وحدت عربي و مصالح اعراب باشند. مصالح اعراب و مصالح مسلمين دو تا نيستند كه رژيم عربستان همواره سعي كرده از ظرفيت بخشي از جهان اسلام عليه بخش ديگري از جهان اسلام كه بر مقاومت در برابر غرب و رژيم صهيونيستي اصرار دارند، استفاده كنند. اما اين طرح در درجه اول بحرين را تحت تاثير قرار مي دهد. انقلاب بحرين در بهمن ماه 1389 آغاز شد، يك ماه بعد، آل خليفه از رژيم سعودي درخواست مداخله نظامي در بحرين نمود و متعاقب آن نيروهاي نظامي عربستان و امارات به كشور بحرين سرازير شدند. نيروهاي نظامي سعودي حدود 14ماه از همه ظرفيت خود براي سركوب مردم استفاده كردند ولي تظاهرات هر روز گسترده تر مي شد و دامنه آن به عربستان و بخصوص شهرهاي عربستاني همجوار بحرين- احساء، عواميه و قطيف - كشيده شد و نشانه هايي از آن حتي در مراكز دانشگاهي رياض بروز كرد. حدود يك ماه پيش يك مقام بحريني به دمشق رفت و از نظام سياسي سوريه حمايت كرد. اين يك علامت آمريكايي- سعودي و مخاطب آن هم ايران بود، در واقع آنان مي خواستند كه ايران در قبال آرام شدن سوريه، بحريني ها را به سكوت فرا بخواند كما اينكه در بيستم آذرماه سال گذشته وليعهد سعودي در جريان ملاقات با وزير اطلاعات ايران در رياض به رهبرمعظم انقلاب اسلامي پيغام داده بودند كه از نفوذ خود - بعنوان مرجع تقليد بحريني ها- استفاده كند و آنان را به آرامش فرا بخواند. بر اين اساس مي توان اين احتمال را مطرح كرد كه آل سعود و آل خليفه مردم بحرين را بر سر دو راهي قرار داده اند؛ «حفظ استقلال و در عين حال تحمل رژيم آل خليفه» و يا «از بين رفتن استقلال و تماميت ارضي بحرين» و به گمان سعودي ها مردم در نهايت اولي را انتخاب مي نمايند و خاموش مي شوند با خاموش شدن آنان علاوه بر آل خليفه، حيات رژيم عربستان نيز حداقل تا چندين سال تضمين مي شود. در واقع آل سعود در اين ماجرا به روي ميدان ميني رفته كه هيچ وسيله اي براي خنثي كردن آن در اختيار ندارد مردم در اين منطقه بشدت به ايران علاقه دارند"
در خاتمه اینکه وارونه گویی تحلیل دادن وادعا کردن یادداشت روز نویس غیر ایرانی آنگونه مضحک وخنده دار است که  بقول معروف مرغ پخته را در دیگ به خنده وا می دارد . زیرا که مدعی شده است مردم شیخ نشینان وکشور های عربی منطقه علاقه ی زیاد به حکومت ایران دارند .در صورتیکه نه در شعار های اعتراضی مردم معترض سوریه وملت عراق خلاف این ادعا را ثابت می کند ، بلکه زمان زیادی از کودتای 22 خرداد 88 نگذشته است که چگونه معترضین نا راضیان ایرانی توی خیابان ها سرازیر شدند وفریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای واصل ولایت فقیه سر دادند .طوریکه  این اعتراضات با وجود سرکوب شدید وحشیانه ولی چندین ماه  ادامه یافت .  بعلاوه  این قیام اعتراضی مردم معترض ایران  بود که موجب جرقه ی بهار عرب کشورهای عربی منطقه شد. اما  قیام اعتراضی مردم فقط با سرکوب بیرحمانه  ی شدید موجب شده تا که این خشم اعتراضی مردم ناراضی کنترل شود آنگونه که علی خامنه ای از وحشت باز تاب  قیام های ضد دیکتاتوری منطقه  در داخل کشور، بطور فرصت طلبانه وموج سوارانه  آن را  به جنبش بیداری اسلامی برگردان نمود ومدعی شد که رهبریت آن در دست این  منفور می باشد . همچنین مگر حاکمان ایران در 33 سال گذشته برای مردم وکشور ایران چه کرده اند تا قرار باشد مورد علاقه ی ملت های منطقه واقع شود؟
هوشنگ بهداد
دروغ  نامه ی کیهان  شنبه 30 اردیبهشت ماه سال 1391
آل سعود روي ميدان مين (يادداشت روز)