انفجار خونین در دیالی عراق با 130 کشته

انفجار خونین در دیالی عراق با 130 کشته  29 تیر -94
بدون شک این انفجار یک جنایت علیه ی بشریت است . همچنین یک سند انکارناپذیر جنایت مشترک تهران- لندن- واشنگتن است .زیرا این همکاری مشترک اشغال نظامی عراق بود که چنین سرنوشت شومی برای کشور وملت عراق رقم زده شد .برای اینکه پس از اشغال نظامی عراق بود که به جای صلح وآزادی و دمکراسی وعده داده شده از سوی بوش و بلر به مردم عراق بود که با سفر جک استراو وزیرامورخارجه انگلیس به تهران در دیدارهایش با مقامات رژیم موفق به نظر موافق  همکاری حاکمان تهران شد تا که عراق  اشغال نظامی شد .سپس تبدیل به حیاط خلوت حاکمان تهران و جولانگاه پاسداران وعوامل شان در عراق شد .پس ازآن تاحال شاهد بوده ایم که چگونن عراق بی ثبات وناامن شده است .زیرا هرروز انفجارات وعملیات انتهاری وتروریستی در شهرهای عراق انجام می گیرد. مهمتراینکه عراق تبدیل به کانون صدورت روریسم درمنطقه از سوی حاکمان تهران وسپاه قدس شده است . بدتراینکه موجب پیدایش داعش شده است .برای همین است که پس ازتوافق هسته ای خامنه ای در خطبه نماز عید فطر خود آشکارا هوار زد مااز دوستان مان در عراق و سوریه ولبنان و فلسطین ویمن و بحرین حمایت می کنیم .
عاملان انفجار بازداشت شدند .وزیر کشور عراق از بازداشت افرادی که در انفجار دیالی در روز جمعه دست داشتند، خبر دادبه گزارش «ایسنا» به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز عراق، "محمد سالم الغبان"،‌ وزیر کشور عراق اعلام کرد، افرادی که در انفجار بازاری در بنی سعد در دیالی دست داشتند، بازداشت شدند. دولت عراق در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
تعدادی از افسران و افراد منصوب به نیروهای امنیتی در پی این انفجار بازداشت شدند. در حمله‌ای که در بازاری در دیالی صورت گرفت، حدود 130 نفر کشته شده و ده‌ها تن زخمی شدند و این حمله بدترین حمله صورت گرفته از نوع خود در سال‌جاری میلادی بوده است.
پیشتر گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت و اعلام کرد که یکی از اعضایش در این انفجار از خودروی بمب‌گذاری شده که حاوی سه تن مواد منفجر بود استفاده کرد و آن را در میان شیعیان منفجر کرد.
از سوی دیگر اقدام تروریستی در «دیالی» با موج گسترده محکومیت بین‌المللی مواجه شد. در پی انفجار خونین در بازاری در دیالی عراق که بیش از 130 کشته بر جای گذاشت، رئیس‌جمهوری روسیه، دبیرکل سازمان ملل، کاخ سفید، دبیر کل اتحادیه عرب، بحرین، کویت و اردن این انفجار خونین را محکوم کردند.
در این حال سخنگوی آیت‌الله سیستانی از جامعه جهانی خواست تا عراق را به سلاح‌های پیشرفته بیشتری بمنظور کمک برای مبارزه با گروه تروریستی داعش مجهز کنند.
به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، شیخ عبدالمهدی کربلائی، سخنگوی آیت‌الله علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در مصاحبه با این روزنامه انگلیسی از کشورهای همجوار خواست تا مرزهای خود را به روی داوطلبان خارجی که قصد ورود به عراق و سوریه برای پیوستن به تروریست‌های داعش یا جبهه النصره را دارند، ببندند.
این روزنامه افزود: با وجود اینکه کربلائی نام کشورهای مجاوری را که اجازه ورود تروریست‌ها به عراق و سوریه را می‌دهند ذکر نکرد، اما مقصود وی به احتمال زیاد ترکیه است که بیشترین میزان ورود تروریست‌ها از مرزهای این کشور است، چرا که وی در سخنان خود اظهار داشت برخی کشورها مانع از عبور تروریست‌های داعش از مرزهای خود نمی‌شوند.
دمپسی : به نیروهای آمریکایی بیشتری در عراق نیاز نداریم
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان سفرش به بغداد گفت که عملیات ارتش عراق برای باز پس گیری شهر الرمادی از دست تروریست‌های داعش رو به پیشرفت است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که فرماندهای ارشد وی در این منطقه به نیروهای آمریکایی بیشتر و یا استقرار مشاوران نظامی مازاد برای همکاری با نیروهای جنگی عراق نیاز ندارند و نیروهای نظامی عراق می‌توانند با موفقیت حملاتی را صورت دهند.