توفان شدید تهران را در نوردید؛قطع برق در برخی نقاط تهران

توفان شدید تهران را در نوردید؛قطع برق در برخی نقاط تهران  29 تیر -94
طرح تولید ابر مصنوعی برای بارش باران وزارت نیرو که ابتدا منجر به بارش برف دراردبیل در ماه اول تابستان شد.  پس ازمدتی در مشکین شهر برف بارید . در ادامه بارش باران در استان البرز یا کرج و جاده چالوس موجب جاری شدن سیل گردید که همراه با خسارات جانی ومالی بوده است. اکنون هم گزارش شده است که توفان شدید تهران را در نوردید وموجب ؛قطع برق در برخی نقاط تهران شده است .همان طوریکه اشاره جزو دستآورد و خدمات رسانی وزارت نیروی دولت روحانی  وراه گشا بودن کلید بنفش روحانی است .
توفان همراه با بارش رگبار شدید عصر دیروز استان‌های تهران و البرز را در نوردید.بر اثر این توفان، برق مناطقی از تهران قطع و درخت‌ها در برخی نقاط تهران قطع شد.این توفان باعث تشدید پدیده گرد و خاک در سطح شهر تهران و تاریکی هوا شد و از دید مستقیم شهروندان کاست، اما با آغاز بارش باران از گرد و غبار کاسته شد.
هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران در این‌باره گفت: سازمان هواشناسی وقوع گردو خاک و وزش باد را پیش‌بینی کرده بود اما چیزی از سرعت آن به ما اعلام نکرده بود و ما نیز این موضوع را به اطلاع دستگاه‌های مربوط رساندیم.
وی با اشاره به توفان شدید توام با گردو غباری حوالی ساعت 19 دیروز تهران و شهرستان‌های غربی استان را در نوردیده بود، نیز گفت: در پیگیری‌های که انجام دادیم این باد بین 75 تا 80 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان‌های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده بود.