گزیده خبرهای 21 تیر -94 قسمت -5

گزیده خبرهای 21 تیر -94 قسمت -5
 
فرار از گرما جان جوان و كودك ناآشنا به فنون شنا را گرفت
اخبار دريافتي از شهرهاي مختلف کشور حاکي از غرق شدن چندين نفر از شهروندان ناآشنا به فنون شنا در دريا و رودخانه ها دارد.    حميدرضا فرنيا سرپرست اورژانس 115 محمودآباد ديروز در گفت وگو با فارس در شهرستان محمودآباد از غرق شدن مرد 54 ساله بومي در دريا خبر داد و گفت: اين حادثه ساعت 23 و 40 دقيقه جمعه در منطقه اي از ساحل دريا رخ داده است که فاقد طرح بوده است.    از گلپايگان هم خبر رسيد که جوان 26 ساله اي به علت شنا در منطقه ممنوعه سد کوچري دچار غرق شدگي شد به طوري که هنوز جسد وي پيدا نشده است.    حميدرضا کريميان رئيس جمعيت هلال احمر گلپايگان در گفت وگو با فارس تاکيد کرد: جست وجو براي پيدا کردن وي همچنان ادامه دارد.    وي افزود: ساعت 16 و 15 دقيقه عصر روز جمعه پس از تماس تلفني شهروندان با امدادگران جمعيت هلال احمر مبني بر غرق شدن جواني در سد کوچري نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.    کريميان با بيان اينکه تيم امدادي هلال احمر گلپايگان و آتش نشاني گلپايگان دقايقي بعد از تماس در محل حاضر شدند، تصريح کرد: 6 غواص کارآزموده به همراه تجهيزات کامل و چهار نفر از غواصان آتش نشاني گلپايگان عمليات جست وجوي مرد جوان را آغاز کردند.    رئيس جمعيت هلال احمر گلپايگان ادامه داد: جست وجو براي يافتن جسد اين جوان تا ساعت 21 روز جمعه ادامه داشت. پس از اين اتفاق خاک ريز هايي سراسري در حاشيه سد کوچري ايجاد شد و با تابلوهاي شنا اکيداً ممنوع از شهروندان خواسته شد که اين منطقه را براي شنا انتخاب نکنند، اما با گرم شدن هوا جوانان زيادي آب تني و شنا کردن را براي گذران اوقات فراغت انتخاب کرده و با اين کار هم جان خود را از دست مي دهند و هم خانواده خود را داغدار مي کنند.    همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اروميه 2 جوان 17 و 22 ساله از اهالي سردشت هنگام شنا در آب پرتلاطم زاب غرق شده و جان خود را از دست دادند.    در نخستين حادثه يک جوان 17 ساله از اهالي شهرستان بانه به همراه دوستانش براي فرار از گرما خودش را به آب زد ولي به علت ناآشنايي به فنون شنا جان خود را از دست داد. بنابراين گزارش در حادثه ديگري که در نزديکي روستاي واوان در منطقه نلاس رخ داد يک جوان 22 ساله قصد شنا در آب رودخانه زاب را داشت که به علت غرق شدگي جان خود را از دست داد در اهواز و آبادان و شيراز نيز در سه حادثه مجزا 2 جوان و يک کودک در آب غرق شده و جان خود را از دست دادند.    در آبادان يک جوان هجده ساله آباداني در رودخانه بهمنشير، يک جوان 24 ساله در منطقه آشبورلالي اهواز و يک دختر 6 ساله به نام مريم يقطين در هنگام بازي در رودخانه قره آغاج غرق شد و جان خود را از دست دادند.    همچنين جوان 22 ساله اليگودرزي نيز حين شنا در سد کشاورزي روستاي حيدرآباد به علت آشنا نبودن به فن شنا جان خود را از دست داد.
    انهدام باند سارقان و قاچاقچيان بين المللي
    کرج- خبرگزاري صدا و سيما: باند 8 نفره سارقان و قاچاقچيان بين المللي در شهرستان هشتگرد استان البرز دستگير شدند.    فرمانده انتظامي استان البرز گفت: اين باند مرتکب جرايم متعدد در بخش هاي مختلف کشور و خارج از کشور شده بودند. سرتيپ بخشعلي کامراني صالح افزود: اين باند که متشکل از 4 خانم و 4 آقا بودند، اقدام به زورگيري، کيف قاپي و جيب بري مي کردند که از سطح شهر جمع آوري شدند.    وي گفت: در مرحله نخست بيش از 40 گوشي از اين افراد کشف شد و بيش از ده ها تن مواد مخدر توسط اين افراد در داخل کشور جابه جا شده که پيگيري اين پرونده در نيروي انتظامي ادامه دارد.   
    شوخي مرگبار
    کرمان- فارس: دادستان عمومي دادگستري کل استان کرمان، اظهار داشت: بر اثر تيراندازي با سلاح شکاري ساچمه اي توسط فردي 26 ساله به هويت «ع. ح» در شهرستان کهنوج يک زن باردار به نام «ش. ش» به قتل رسيد.مسعود معاذاللهي بيان داشت: با انتقال جسد مقتول به بيمارستان 12 فروردين کهنوج نوزاد دختر 9 ماهه فرد مقتول سالم به دنيا آمد.    معاذاللهي با بيان اينکه انگيزه واقعي قتل در حال بررسي است و متهم تحت قرار بازداشت موقت در زندان به سر مي برد، گفت: قاتل، شوهر مقتوله است و ضمن معرفي خود به نيروي انتظامي علت به وجود آمدن حادثه را شوخي با سلاح اعلام کرده است.  
    آتش سوزي 61 هکتار مرتع
    خرم آباد- ايرنا: معاون فرمانداري شهرستان دلفان لرستان گفت: 61 هکتار از مراتع جنگلي و اراضي کشاورزي اين شهرستان عصر جمعه در آتش سوخت.    خداکرم غلامي افزود: از اين ميزان 41 هکتار از زمين هاي کشاورزي و 6/19 هکتار مربوط به مراتع جنگلي شهرستان دلفان بود که طعمه آتش شد.    وي اظهار داشت: اين آتش سوزي در منطقه سرکشتي شهرستان دلفان رخ داد که حضور به موقع نيروهاي امدادي و بسيجيان مانع از گسترش آن شد.غلامي با اشاره به اينکه 98 هکتار جنگل و مرتع در دلفان وجود دارد گفت: علت آتش سوزي اخير توسط کارشناسان در حال بررسي است.
    نجات دو گمشده
    رشت- ايرنا: مدير روابط عمومي جمعيت هلال احمر گيلان گفت: به دنبال اطلاع مرکز کنترل عمليات هلال احمر 112 از طريق نيروي انتظامي مبني بر مفقود شدن سه نفر در منطقه مته خواني قلعه رودخان، بلافاصله تيم جست وجو و نجات هلال احمر به محل اعزام شدند. اميد عظيميان افزود: 12 نفر در قالب دو تيم جست وجو و نجات ارزيابي با همکاري اهالي منطقه و تيم کوهنوردي استان گيلان پس از ساعت ها جست وجو، روز جمعه دو فرد گمشده را که از ناحيه دست و پا دچار مصدوميت شده بودند، پيدا کردند.    وي خاطرنشان کرد: مصدومان پس از دريافت خدمات امدادي با آمبولانس اين جمعيت به بيمارستان امام حسن(ع) فومن منتقل شدند. وي افزود: متاسفانه به دليل پرتاب شدن نفر سوم به داخل دره و تاريکي شب، امدادگران ساعت 10 جمعه جسد بي جان او را پيدا کردند.    عظيميان يادآور شد: مصدومان هر دو 23 ساله و جوان فوت شده 24 ساله اهل شيراز بودند.
        کشف 68 کيلو هروئين
    مهاباد - خبرگزاري صدا و سيما: حدود 68 کيلو هروئين در آذربايجان غربي کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامي آذربايجان غربي افزود: اين محموله در يک دستگاه کاميون هوو از شرق کشور بارگيري شده بود که ماموران انتظامي بلافاصله پس از اطلاع وارد عمل شدند و متهم را حين حمل مواد مخدر، در داخل يکي از باغات شهرستان اشنويه شناسايي و با عملياتي غافلگيرانه دستگير کردند.    سرتيپ دوم پاسدار اصلاني گفت: در بازرسي از خودرو متهم مقدار 67 کيلو و 700 گرم موادمخدر از نوع هروئين کشف و ضبط شد. متهم دستگير شده به همراه پرونده مقدماتي و مواد مکشوفه تحويل مقامات قضايي شد.