گزیده خبرهای 23 تیر -94 قسمت -2

گزیده خبرهای 23 تیر -94 قسمت -2
 
خبر ويژه 
نانت را به خون مردم بزن و به اسم حقوق بشر بخور!
نامزد سازمان تروريستي منافقين که با کمک غرب موفق به دريافت جايزه صلح نوبل شد، مي گويد غرب بايد در مذاکرات هسته اي، ايران را به خاطر حقوق بشر هم تحت فشار قرار دهد. شيرين عبادي در مصاحبه با صداي آمريکا گفت از مذاکره کنندگان آمريکا و غرب مي خواهم علاوه بر موضوعات هسته اي، درباره حقوق بشر نيز به ايران فشار بياورند.    عبدالکريم لاهيجي از همکاران سازمان تروريستي منافقين نيز خواستار گنجاندن ادعاي نقض حقوق بشر در مذاکرات هسته اي شد.    سازمان منافقين در کنار جنايت ترور 17 هزار شهروند ايراني، به عنوان ابزار دست سرويس هاي جاسوسي سيا و موساد در اتهام پراکني عليه برنامه هسته اي ايران عمل کرد و آلت دست غرب براي جعل سند عليه ايران بود.    بنابر اظهارات الهه هيکس، شيرين عبادي را کساني چون عبدالکريم لاهيجي براي دريافت جايزه نوبل به وي معرفي کردند و او واسطه معرفي وي بوده و پول دريافتي از قبل اين جايزه صرف لفت و ليس هاي عبادي از يک سو و کمک به فعال شدن برخي گروهک ها از سوي ديگر بود.    امثال شيرين عبادي و کريم بغدادي (عبدالکريم لاهيجي) هرگز متعرض جنايت و نسل کشي هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي يا تسليحات کشتار جمعي اين رژيم ها نشده اند و اگر هم پول و ناني از قبل فعاليت هاي شبه حقوق بشري شده، ناني است که به خون مردم مي زنند.
خبر ويژه 
علت اصلي آشفتگي بورس سياست هاي دولت است نه تحريم ها
يک روزنامه دولتي از رئيس جمهور خواست از بورس بازديد کند چرا که بخش عمده مشکلات بورس ناشي از سياست هاي دولت است و نه مذاکرات هسته اي.    روزنامه شهروند در يادداشتي نوشت: بازار بورس همچنان اسير روزهاي ناخوش است و درگير دست و پنجه نرم کردن با مقوله مذاکرات حساس هسته اي که اين روزها مهم ترين ريسک سيستماتيک بازار است. بيانيه لوزان براي بازار سرمايه تنها در حد يک مسکن بود که فقط توانست براي چند روز رونق را به بازار برگرداند.    محمد سليم بروجني در اين يادداشت تصريح مي کند: ما در اقتصاد مجموعه اي شاخص داريم به نام شاخص مقدم که وضعيت عمومي اقتصاد را نشان مي دهد. شاخص بورس نيز يکي از شاخص هاي مقدم است که نسبت به شوک هاي اقتصادي و سياسي بسيار حساس است. اين روزها موضوع مذاکرات هسته اي و نتايج آن کاملابر نوع انتخاب و انتظارات سرمايه گذاران اثرگذار است. شوک هاي سياسي مقطعي هستند، اما شوک هاي اقتصادي بلندمدت و اثرگذارتر است. به عبارتي همان طور که وقتي نرخ بهره افزايش پيدا کرد، يکي دو سال بازار سرمايه وارد فاز رکود شد، وقتي هم شوک هاي اقتصادي به بازار سرمايه داده شود، اثر آن بلندمدت و يکي دو ساله خواهد بود. طبق تجارب ساليان گذشته، بورس تهران در تابستان به دليل فصل برگزاري مجامع و تقسيم سود نقدي با يک رونق نسبي و معاملات پرحجمي مواجه بود، اما سال 94 با ديگر سال هاي بورس به واقع متفاوت است و ابهامات متعدد سبب شد تازه بورس پس از طي يک دوره سکون حدودا دوماهه وارد فاز منفي شود. بازدهي شاخص بورس در سال 94 تا امروز معادل حدودا منفي يک درصد بوده است به اين معني که بازار سهام در اين دو ماه و نيم گذشته از سال يک درصد زيان به سرمايه گذاران تحميل کرده است.    شهروند خاطرنشان مي کند: هرچند نزديک به سه ماه از سال گذشته و بازار سهام حال و روز خوبي ندارد و با وجود تاکيد سياست گذاران اقتصادي کشور مبني بر برازنده بودن سهام شرکت ها، بازار به آن واکنش منفي نشان مي دهد؟ اما آيا مشارکت کنندگان بازار با ناديده گرفتن چشم انداز عوامل بنيادي و محرک هاي اصلي بازار، امنيت مالي خود را به خطر مي اندازند؟ يا اين که بازار خردمندانه، حتي ناديدني ها را در خشت خام مي بيند؟ به هر روي گذر زمان نشان خواهد داد که قضاوت بازار در خصوص چشم انداز بازار سرمايه کشور درست بوده است يا سياست گذاران اقتصادي ارزيابي از محرک هاي بنيادي بازار سهام مي تواند پيش بيني آينده بازار را امکان پذير نمايد.    اين روزنامه نوشت: شايد در شرايط موجود بد نباشد که دکتر روحاني بازديدي از بورس داشته باشد و از نزديک شنونده گلايه ها و دغدغه هاي سهامداران باشد. اين استراتژي حداقل اين مزيت را دارد که سهامداران دريابند بازار سرمايه کشور براي دولتمردان مهم است. در کل مي توان گفت اين که دولت همه مشکلات و تقصيرها را به گردن شرايط موجود بيندازد و تنها منتظر توافق هسته اي باشد درست نيست، چرا که بخش عمده اي از شرايط موجود حاصل سياست هاي دولت است.
    خبر ويژه 
مبارزه يا ترويج مرام انحرافي انجمن حجتيه؟!
يکي از مدعيان اصلاحات در جمع شماري از اصلاح طلبان گفت: در برابر ولايتي هاي بي ولايت و انجمن حجتيه خواهيم ايستاد.    الياس حضرتي مديرمسئول روزنامه اعتماد در ضيافت اصلاح طلبان در رشت گفته است: اکثريت کساني که به اصول انقلاب، امام، اصول قانون اساسي و خون شهدا وفادار هستند و راهي را که راه مردم و آرمان مردم است دنبال مي کنند، در خانواده سياسي بزرگ اصلاح طلبان جاي گرفته اند.    وي اظهار کرد: ريشه همه مشکلات «تحريم ها» نيست بلکه بخش مهمي از آنها به دليل مشغول شدن به جزئيات و تپه هاي کوچکي ا ست که خودمان با دست خودمان مي سازيم.    وي ادامه داد: ديد اصلاح طلبي، انقلابي بودن و فرزند امام بودن، به ما ياد داد که مشکلات را بزرگ نکنيم و بزرگ نبينيم.    وي تاکيد کرد: همه ما براي منافع ايران، در مقابل واپس گرايي، خشک مقدسي، انجمن حجتيه و ولايتي هاي بي ولايت خواهيم ايستاد و امروز اين آمادگي در لايه هاي مختلف اجتماعي ملت ايجاد شده است.    برخلاف اين اظهارات، روزنامه اعتماد از جمله روزنامه هاي زنجيره اي است که به بزک کردن آمريکا و بزرگ کردن تحريم ها پرداخته است.    همچنين ادعاي ايستادن مقابل انجمن حجتيه ها و ولايتي هاي بي ولايت برخلاف مشي اصلي مدعيان اصلاح طلبي در ترويج سکولاريسم و معارضه با اصول انقلاب و جمهوري اسلامي است مگر اينکه در نظر آوريم حجتيه نيز مدعي بودند بايد با ترويج فساد و ظلم، مقدمه ظهور را فراهم آورند و برخي مدعيان اصلاح طلبي نيز در اين عرصه ها- از جمله پالوده خوري و بده بستان با بعضي مفسدان اقتصادي - سنگ تمام گذاشته اند؛ البته اين روش هم کمک به ترويج مشرب انحرافي حجتيه است و نه مبارزه با آن.
پايتخت همزمان با عيد فطر نورباران مي شود
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از نورافشاني چندين نقطه پايتخت به مناسبت عيد سعيد فطر و نورپردازي ويژه در تمامي مناطق 22گانه شهر تهران خبر داد و گفت: امسال تمامي نمازگزاران عيد سعيد فطر در طول اين مراسم بيمه هستند.    به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري مجتبي عبداللهي با اعلام اين خبر در خصوص چگونگي برگزاري مراسم باشکوه نماز عيد سعيد فطر گفت: به مناسبت عيد سعيد فطر سازمان زيباسازي با همکاري مناطق 22 گانه نسبت به نورپردازي و آذين بندي معابر و ساختمان هاي شاخص شهر تهران اقدام خواهد کرد. ضمن اين که چندين نقطه از شهر تهران بعد از اعلام عيد سعيد فطر، در شب عيد نورافشاني مي شود.
        کاهش سر فاصله حرکت قطارهاي مترو
    وي در ادامه افزود: شرکت مترو نيز از ساعت 5 صبح تا ظهر روز عيد فطر (ساعت 12) نسبت به جابجايي نمازگزاران از کليه خطوط رايگان اقدام خواهد کرد، ضمن اين که در صورت ضرورت سر فاصله حرکت قطارها از 4 تا 5 دقيقه به 2 تا 3 دقيقه کاهش خواهد يافت. سازمان تاکسيراني نيز با 400 دستگاه ون و در پنج مسير رايگان از ساعت 5 صبح تا پايان مراسم روز عيد فطر نسبت به ارائه خدمات به نمازگزاران اقدام خواهد کرد. ضمن اين که 50 دستگاه تاکسي نيز به ستاد گمشدگان اختصاص يافته است.
    برگزاري جشن هاي مغفرت
    عبداللهي اضافه کرد: معاونت فرهنگي، اجتماعي شهرداري تهران با همکاري سازمان فرهنگي و هنري نيز اقدام به برگزاري جشن مغفرت به مدت 3 شب در بوستان ها و مراکز فرهنگي و فرهنگسراهاي شاخص سطح شهر تهران از جمله اشراق، بهمن، خاوران، رازي و توچال خواهد کرد.