گزیده خبرهای 24 -94 . قسمت -2

گزیده خبرهای 24 -94 . قسمت -2
اخبار ادبي و هنري 
انتقاد علي محمد مودب از تبعيض در نشست هنرمندان با رئيس جمهور
يک شاعر با اشاره به ديدار اخير رئيس جمهور با اهالي هنر گفت: تعداد بازيگران و سينماگران بيشتر از شاعران و نويسندگان بود. تلقي آقايان از هنرمند بيشتر معطوف به بازيگران و سينماگران است.    علي محمد مودب مدير موسسه شهرستان ادب در گفت وگو با تسنيم، با اشاره به ديدار اخير رئيس جمهور با اهالي فرهنگ و هنر و ارزيابي کلي خود از اين مراسم گفت: من در اين جلسه حضور داشتم. اين ديدار خيلي زمانش کم بود و بطور محدودي برگزار شد. به نظر مي رسيد که وقت رئيس جمهور کم بود و بيشتر يک مراسم افطاري بود. در واقع اين مراسم به صورت آنچه که جلسه گفت وگو باشد، نبود. بيشتر يک جلسه افطاري و جلسه اي براي احترام به هنرمندان در حد يک ميهماني بود.    وي در پاسخ به اين پرسش که به نظر مي رسيد عمده ميهمانان دعوت شده معرف همه گروه هاي هنري نبوده است، افزود: من خيلي اين طوري بررسي نکردم، اما در حوزه شعر دوستان شاعر حضور داشتند، ولي در مجموع تعداد بازيگران و سينماگران بيشتر از شاعران و نويسندگان بود. متاسفانه اين در دولت هاي ديگر هم وجود داشته است. تلقي آقايان از هنرمند بيشتر معطوف به بازيگران و سينماگران است و مراقب اند که اين ها کجا مي نشينند.    مودب درباره اينکه چرا در اين ديدار نمايندگان صنوف مختلف هنري صحبت نکردند و آيا اين نقصي براي اين دسته از ديدارها است يا خير، يادآور شد: به نظر مي رسيد که وقت رئيس جمهور اين بار به خاطر مسائل هسته اي کم بود و به همين دليل يکي دوتا از معاونان ارشاد سخن گفتند و ديگر کسي حرفي نزد. در مجموع اين جلسه به صورت گفت وگو که در دوره قبلي آن برقرار بود، برگزار نشد.
بحران خشكي باغ هاي بناب جدي است
فرماندار بناب گفت: بحران خشکي باغ هاي بناب جدي است و بايد از ادامه توسعه باغ ها در منطقه جلوگيري کرد.    بناب- خبرنگار کيهان: ولي الله فرج اللهي تصريح کرد: متاسفانه به دليل قرار گرفتن اين شهرستان در حاشيه درياچه اروميه، بحران هاي ناشي از خطرات خشکسالي مي رود تا ساير بحران هاي موجود را در منطقه کمرنگ کند.    وي افزود: کمبود آب آشاميدني و کشاورزي در شهرستان بناب يک بحران و تهديد جدي است و يکي از راهکارهاي اساسي براي جلوگيري از اين بحران آگاه سازي مردم و گفتن واقعيت ها به آنها است و توجه به اين امر بايد در دستور کار مديريت بحران شهرستان قرار گيرد.    وي همچنين با تاکيد بر جمع آوري چاه هاي غيرمجاز، از کشاورزان خواست از مزايايي که دولت براي قطره اي کردن باغ ها پرداخت مي کند، استفاده کنند.    فرج اللهي با انتقاد از عدم استقبال کشاورزان منطقه از طرح آبياري قطره اي اظهار کرد: دولت 95 درصد هزينه هاي اجراي اين طرح را به صورت تسهيلات بلاعوض در اختيار کشاورزان قرار مي دهد و ضروري است کشاورزان براي صرفه جويي در استفاده از آب از اين طرح استقبال کنند.    وي در ادامه با اشاره به اينکه اکثريت مردم منطقه به شغل کشاورزي مشغولند؛ گفت: اگر مشکل آب در شهرستان جدي گرفته نشود، در آينده نزديک مشکل جدي تري منطقه را تهديد خواهد کرد.
      مسدود شدن دارايي شهرداري اهواز
    اهواز-خبرنگار کيهان: استاندار خوزستان گفت: سوم مرداد ماه امسال آخرين مهلت پرداخت بدهي دستگاه ها به آموزش و پرورش استان است.عبدالحسن مقتدايي در نشست شوراي آموزش و پرورش اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان موظف است تا مهلت مقرر، ليست مطالبات خود را از شرکت ها، نهادها و دستگاه هاي دولتي به استانداري ارائه کند. وي تصريح کرد تمام شرکت هاي بدهکار تا تاريخ فوق نسبت به ارائه مدارک پرداختي خود به آموزش و پرورش اقدام کنند در غير اين صورت حساب هايشان مسدود شده و در صورت عدم ارائه مدارک لازم، مبلغ بدهي آنان از حسابشان برداشت و به حساب آموزش و پرورش استان واريز خواهد شد که در همين راستا نيز 11 ميليارد تومان از دارايي هاي شهرداري اهواز مسدود شده است.آموزش و پرورش استان خوزستان حدود 230 ميليارد تومان از شرکت ها، نهادها، دستگاه هاي استان و شهرداري اهواز مطالبه دارد.
    کارگر زير آوار ماند
    کرج واحد مرکزي خبر: بر اثر ريزش ديوار در مهرشهر کرج يک نفر کشته شد.    معاون مرکز فوريت هاي پزشکي استان البرز گفت: اين فرد که يک کارگر جوان 31 ساله بود هنگام کار در يک ساختمان نيمه کاره در اثر ريزش ديوار جان خود را از دست داد.    آرش رحمتي افزود: جسد وي توسط امدادگران از زيرآور بيرون آورده و تحويل اداره پزشکي قانوني کرج شد.
    گودبرداري غيراصولي حادثه آفريد
    نکا- فارس: گودبرداري غيراصولي و رعايت نکردن استاندارد هاي لازم در ساخت وساز در نکا، سبب ريزش و تخريب قسمتي از ساختمان دو طبقه مجاور محل گودبرداري شد و دو نفر را روانه بيمارستان کرد.    اين تخريب ساختمان شامگاه دوشنبه در حوالي ميدان جانبازان نکا اتفاق افتاد که بر اثر گودبرداري غيراصولي، دو نفر روانه بيمارستان شدند.    مردم و گروه هاي امدادي با حضور در محل حادثه، به کمک آسيب ديدگان شتافتند و دو نفر مصدوم به نام هاي مهدي و بهروز نوري به بيمارستان امام حسين(ع) نکا منتقل شدند.
    سارق النگوي کودکان دستگير شد
    يزد - خبرنگار کيهان: رئيس پليس آگاهي استان يزد گفت: با شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر سرقت طلاآلات بويژه النگوي اطفال در محدوده آزادشهر و امامشهر يزد بررسي اين موضوع، در دستور کار ماموران دايره سوم مبارزه با سرقت قرار گرفت.    وي ادامه داد: ماموران پليس تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز کرده تا اينکه متوجه شدند فردي با حضور در بازار يزد قصد فروش تعدادي النگو را دارد.    عليرضا خالقي ضمن اشاره به اخذ مجوز قضايي ادامه داد: با دستگيري متهم، وي در بازجويي هاي پليس به 6 فقره سرقت النگوي اطفال در سطح شهر يزد اعتراف کرد.