گزیده خبرهای 24 -94 . قسمت -3

گزیده خبرهای 24 -94 . قسمت -3
  فرسودگي بيمارستان هاي خوزستان
    اهواز- خبرنگار کيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز با بيان اينکه متوسط عمر بيمارستان هاي خوزستان 18 سال و پايين تر از نرم کشوري است، گفت: پس از انقلاب هيچ يک از بيمارستان هاي استان حتي رنگ هم نشده است. اسماعيل ايدني افزود از مصوبات سفرهاي دولت دهم احداث بيمارستان هاي جايگزين براي بيمارستان هاي ابوذر، سوانح و سوختگي طالقاني اهواز و بيمارستان سوسنگرد است که مسئوليت اجراي بيمارستان ابوذر با بنياد مستضعفان و بيمارستان سوسنگرد با مناطق نفت خيز جنوب و طالقاني با شرکت ملي حفاري و فولاد است که تاکنون تنها بيمارستان سوسنگرد 50 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و ساير بيمارستان ها پيشرفت چشمگيري نداشته اند. وي اعتبار موردنياز براي تکميل اين سه پروژه را 175 ميليارد تومان عنوان کرد.
تشييع پيكر كارگر فداكار پتروشيمي مارون در ايذه
پيکر کارگر فداکار پتروشيمي مارون در شهرستان ايذه تشييع و به خاک سپرده شد.    به گزارش خبرگزاري صدا و سيما از اهواز، پيکر شهرام محمدي با حضور مسئولان و کارکنان پتروشيمي مارون و ساير اقشار مختلف مردم شهرستان ايذه تشييع و در زادگاهش «کول فرخ» اين شهرستان به خاک سپرده شد. شهرام محمدي نهم تير ماه بر اثر انفجار در پتروشيمي مارون مجروح و در 19 همان ماه بر اثر جراحات وارده در بيمارستان تهران جان خود را از دست داد. در حادثه آتش سوزي در يکي از خطوط مسدود شده واحد «HD» پتروشيمي مارون که به دليل نشت گاز اتفاق افتاد، شهرام محمدي خود را به درون شعله هاي آتش انداخت و توانست با بستن شير فلکه اصلي جان ديگر کارگران اين بخش را نجات دهد.
آتش مراتع و نخلستان 3 استان را طعمه خود ساخت
آتش دو عرصه طبيعي و زيست محيطي در استان هاي لرستان، فارس و يک نخلستان در سيستان و بلوچستان را طعمه خود ساخت.    رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري پلدختر گفت: آتش سوزي يکشنبه در جنگل ها و مراتع «چارتا» در منطقه ميانکوه غربي اين شهرستان به وقوع پيوست. عابدالدين ميردريکوند افزود: وزش باد منجر به آتش سوزي اين منطقه شده است.    وي افزود: اطفاي حريق در مناطق صعب العبور «چارتا» در نبود امکانات، سخت و موجب شده است نيروها با وسايلي همچون بيل و شاخ و برگ درختان، اقدام به خاموش کردن آتش کنند. در همين حال، فرماندار پلدختر در استان لرستان با بيان اينکه آتش سوزي جنگل ها و مراتع کوه «چارتا» پس از 6 ساعت مهار شد، گفت: نيروهاي منابع طبيعي، هلال احمر، جهاد کشاورزي و ستاد مهار آتش شهرستان به محل حادثه اعزام شده اند که به علت سخت گذر بودن منطقه تا رسيدن نيروها به محل، سه تا چهار ساعت زمان برد که اين امر و نبود امکانات، خاموش کردن آتش را مشکل ساخت.    قدرت الله ترابي نژاد افزود: بيش از 85 هکتار از جنگل هاي منطقه طعمه آتش شد، با آتش سوزي که اخيرا رخ داد از ميزان خسارت وارده به منطقه اطلاع دقيقي در دست نيست.     از سوي ديگر ماموران انتظامي پاسگاه «همايجان» شهرستان «سپيدان» در استان فارس از آتش سوزي در کوه هاي اطراف روستاي «خلار» مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.    ماموران مشاهده کردند مراتع طبيعي اطراف روستا، اراضي ملي و باغ هاي انگور مورد آتش سوزي قرار گرفته که با همکاري ماموران و نيروهاي امدادي آتش سوزي مهار شد.    در بررسي هاي صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد حدود 40 هکتار از مراتع طبيعي اين منطقه در آتش سوزي از بين رفته و علت وقوع حادثه در دست بررسي است. همچنين از سيستان و بلوچستان گزارش رسيد که آتش سوزي در بخش ساربوک شهرستان قصرقند 10 هکتار از نخلستان هاي اين شهرستان را خاکستر کرد.    بخشدار ساربوک شهرستان قصرقند سهل انگاري يکي از کشاورزان اين منطقه را هنگام آتش زدن علف هاي خشک درون نخلستان، عامل اين آتش سوزي بيان کرد.    بليده اي گفت: وزش باد شديد هم در اين منطقه موجب گسترش آتش شد. وي افزود: اين آتش سوزي پس از هفت ساعت با تلاش ماموران آتش نشاني شهرهاي نيک شهر و قصرقند، بسيج و نيروهاي مردمي مهار شد.    بخشدار ساربوک ميزان خسارت اين آتش سوزي را 100 ميليون تومان بيان کرد.    
حادثه رانندگي با 3 کشته
    زنجان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان زنجان گفت: روز دوشنبه در حادثه ترافيکي در شهرستان سلطانيه، در اثر واژگوني يک دستگاه خودرو پژوپارس راننده و 2 سرنشين خودرو مصدوم شدند که مصدومان در بيمارستان جان خود را از دست دادند.    شيرمحمدي افزود: در حادثه اي ديگري در کيلومتر 8 محور «خدابنده- همدان» يک دستگاه پژو 405 با يک دستگاه پرايد برخورد کرد که در اين حادثه راننده پرايد به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شد.    وي با اعلام اينکه راننده اين خودرو نيز در بيمارستان جانش را از دست داد، ادامه داد: علت اين حادثه از سوي کارشناسان انحراف به چپ پژو 405 اعلام شده است.
    خواهر و برادر در رودخانه غرق شدند
    سرويس شهرستانها: برادر و خواهر 17 و 19 ساله اهل روستاي «کلات» شهرستان کهگيلويه استان کهگيلويه و بويراحمد، در رودخانه مارون غرق شده و جان خود را از دست دادند.    به گزارش پايگاه خبري پليس، رئيس فوريت هاي پزشکي امام خميني(ره) شهر دهدشت، گفت: اين زن جوان به همراه شوهر و برادر خود ساعت 6 عصر براي تفريح به ساحل رودخانه مارون رفته بودند که برادر او حين شنا در رودخانه غرق شد.    «علمدار درکيا» افزود: اين زن در حالي که براي نجات جان برادر خود تلاش مي کرد، خود نيز غرق شد.    وي ادامه داد: قبل از رسيدن اورژانس اين خواهر و برادر جان خود را از دست داده بودند.
       برخورد مرگبار دو خودرو
    کرج- ايرنا: معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان البرز گفت که براثر برخورد يک دستگاه خودروي پرايد با يک دستگاه نيسان در جاده کرج- چالوس 2 نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند.    داوود رجبي افزود: اين حادثه صبح سه شنبه در محدوده کوشک بالابين تونل شماره 5 و 6 جاده کرج- چالوس رخ داد.    وي ادامه داد: 5 مصدوم اين حادثه با همکاري اورژانس به مراکز درماني کرج انتقال يافتند.
    رجبي خاطرنشان کرد: علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پليس راه در دست بررسي است.