روحاني: 3 گل زديم 2 گل خورديم!

    روحاني: 3 گل زديم 2 گل خورديم!  1 مرداد -94
روحانی  بدون اشاره  به اینکه  37 سال  گل زدن رژیم وارونه ی ولایت فقیه به ملت ایران ادامه داشته و در عوض  از غرب به خصوص آمریکا هی گل خورده است .همچنین بدون توجه وتذکر به نقش غضنفر های  گلزن به تیم های خودی  ولی برای توجیه ضعف وتسلیم مقابل توافق هسته ای اذعان کرده حتي در يک مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است که ۳ گل زده و ۲ گل خورده ايم، حالاعده اي بگويند مي شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل هاي بيشتري زد؛ بايد ديد در مقابل چه تيمي بازي کرده ايم. همین اعتراف بهانه برای سربازجو شریعت نداری شده تا روحانی راد راز ومتهم کند.
رئيس جمهور کشورمان تاکيد کرد: حتي در يک مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است که ۳ گل زده و ۲ گل خورده ايم، حالاعده اي بگويند مي شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل هاي بيشتري زد؛ بايد ديد در مقابل چه تيمي بازي کرده ايم.
    
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام حسن روحاني در جلسه هيئت دولت با بيان اينکه «تا پيش از اين سازمان ملل و شوراي امنيت براساس نظر برخي منابع غيرموثق اعلام مي کرد که جمهوري اسلامي ايران تخلف کرده و نمي تواند غني سازي داشته باشد»، اظهار داشت: اگر چه توافق ايران با کشورهاي 1+5 براي مدت زماني مشخص محدوديت هايي ايجاد مي کند، اما بنا به اظهار نظر متخصصان لطمه اي به ادامه و پيشرفت اين فناوري در کشور ما نخواهد زد.
    
رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: طرف مقابل مدعي است که براساس اين توافق ايران نخواهد توانست در کمتر از يکسال به بمب اتمي دست يابد، اما اين ادعايي مضحک است. زيرا ملت ايران هيچگاه به دنبال ساخت سلاح هاي کشتار جمعي نبوده و آن را خلاف اخلاق، فقه و فتواي رهبر معظم انقلاب مي داند. در دکترين امنيتي ايران ساخت چنين سلاحي در دستور کار نيست و اگر تکرار اين ادعا براي آنها موفقيت محسوب مي شود، اشکال ندارد که از اين موفقيت خوشحال باشند.
    
رئيس جمهور با اشاره به اينکه شوراي امنيت و سازمان ملل متحد امروز تحريم هاي ظالمانه را لغو کرده است، گفت: آنها با زبان حقوقي پذيرفته اند که تحريم ها تاثيري بر جمهوري اسلامي ايران نداشته و بايد آن را کنار بگذارند، همان دستگاه هايي که قطعنامه ها را عليه ايران وضع کردند، امروز خودشان آنها را کنار گذاشتند که اين موضوع خيلي مهم است.
    
وي تصريح کرد: مردم ايران بزرگي و عظمت اتفاق رخ داده را مي داند و اين پيروزي ملي متعلق به همه مردم است. بايد در چنين جايي که مسئله اي مربوط به منافع ملي است، منافع جناحي و گروهي را کنار بگذاريم و از موفقيت به دست آمده حمايت کنيم.
    
رئيس جمهور افزود: حتي در يک مسابقه و بازي فوتبال وقتي مي گوييم برنده يا موفق شديم، معنايش اين است که سه گل زده و دو گل خورده ايم، حالاعده اي بگويند که مي شد از فلان فرصت هم استفاده کرد و گل هاي بيشتري زد. بايد ديد که در مقابل چه تيمي بازي کرده ايم و الااگر در کنار گود نشسته و تماشاچي باشيم، مي توانيم درخواست هاي بيشتري هم مطرح کنيم.
    
روحاني با بيان اينکه در دنياي پيچيده امروز روشن است که نبايد در عرصه هاي مختلف به هيچ طرفي صددرصد اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: امروز شرايط کشور بايد شرايط اميد، نشاط و فضاي بهتر در آينده براي کار و رونق اقتصاد باشد. کساني که دنبال توليد و صادرات هستند، بايد آينده را بهتر ببينند، کساني که دنبال گشايش سياسي و فرهنگي هستند، بايد اميدوارتر باشند و آنهايي که به دنبال رابطه بهتر کشور با همسايگان و مسلمانان منطقه هستند نشانه هاي آن را مي توانند ببينند. اکنون فصل تحول، نشاط و اميدآفريني در عرصه کار و اقتصاد فرا رسيده است.
    
وي تصريح کرد: کساني نيز که به قدرتمند شدن کشور در حوزه نظامي و دفاعي فکر مي کنند، بايد اميد را پيش رو ببينند. چون بدون ترديد موضع ايران در منطقه تقويت خواهد شد. اما اين رخداد به ضرر هيچ يک از همسايگان و کشورهاي مسلمان نخواهد بود اين توهمي است که اگر ايران قدرتمند شود، پس در امور داخلي ديگران دخالت مي کند، ما مداخله را ناصحيح و غلط مي دانيم و معتقديم امور هر کشور بايد به دست مردم آن کشور سپرده شود. البته ما از مظلوم و ستمديده دفاع خواهيم کرد و در مبارزه با تروريسم که خطري براي منطقه و جهان است تمام توان خود را بکار خواهيم گرفت.
    
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حوادث غيرمترقبه روزهاي اخير در بسياري از استان هاي کشور، ضمن تسليت به خانواده هايي که عزيزان خود را در حوادث اخير از دست داده اند، اظهار داشت: بايد از حوادث غيرمترقبه براي آينده نيز درس بگيريم تا در صورت وقوع مجدد خسارت ها را کاهش، امدادرساني را افزايش و آسيب هاي وارد شده به مردم را جبران کنيم. دولت تمام مساعي خود را به کار گرفته است تا اگر براي برخي خانواده ها مشکل و آلامي به وجود آمده به آنها کمک شود.