فرشي به سرخي خون هاي آلوده زير پاي فابيوس

فرشي به سرخي خون هاي آلوده زير پاي فابيوس
بازخواني يك خاطره تلخ ملي  1 مرداد – 94

سربازجوشریعت نداری بدون آنکه برروی نامبارک خود آورد و توجه به تاریخچه عملکرد رهبران و دولتمردان فرانسه کند که چگونه خمینی شیاد را پذیرفتند تا زیر درخت سیب در پاریس زد و بندهای خائنانه ی پشت پرده اش با جهان غرب را دنبال کند . یااینکه چگونه با تروریست های آدمکشی که  به فرانسه ا عزام شدند  تا با ترور وسلاخی کردن مخالفان ایرانی مرتکب جنایات علیه ی بشریت شوند. در صورتیکه قاتلان تروریست را به ایران باز گرداند . یااینکه  بگوید  که چگونه توطئه ی طرح استراد برای رهبر مخالفان در پاریس طراحی ولیل و رفتو ناکام ماند . یا در زمان شیراک چه زد وبند کثیف تروریستی علیه ی مخالفان ایرانی مقیم پاریس شد که موجب تهاجم شبانه ی پلیس فاشیست فرانسه که  به م ان مسکونی  مخالفان  ایرانی شبان شد و منجر به دستگیری تعدادکثیری از مخالفان ایرانی شد . ولی اکنون از موضع مخالفت با دولت روحانی وتوافق هسته ای  از موضع نماینده ی ملت ایران  مدعی شده است نام لوران فابيوس براي ملت ايران تداعي کننده دو خاطره تلخ کارشکني هاي بي وقفه وي در جريان مذاکرات هسته اي و پيش از آن دست داشتن وي در جريان ورود خون هاي آلوده به ايران است.

نام لوران فابيوس براي ملت ايران تداعي کننده دو خاطره تلخ کارشکني هاي بي وقفه وي در جريان مذاکرات هسته اي و پيش از آن دست داشتن وي در جريان ورود خون هاي آلوده به ايران است.
    
سرويس سياسي- خبرگزاري فرانسه در گزارشي از قطعي شدن سفر لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه به ايران در هفته آينده خبر داد. فابيوس با اعلام اينکه همه چيز براي سفر به ايران آماده شده است، گفت: هفته آينده به تهران سفر مي کنم. به گفته نزديکان فابيوس، اين سفر براي 29 ژوئيه (7 مرداد) پيش بيني شده است.
    
اين روزها که برخي از رسانه هاي زنجيره اي سرخوشانه در پي توافق هسته اي کشورمان با 5+1 چشم به ورود تيم هاي تجاري و سياسي غربي دوخته اند، خبر ورود لوران فابيوس وزير امور خارجه فرانسه که گفته مي شود هفتم ماه جاري، به ايران وارد خواهد شد، بسياري از افرادي را که هنوز واجد ذره اي حافظه تاريخي هستند، دردمند پريشان کرده است.
    
پهن کردن فرش قرمز زير پاي مقامات معلوم الحال غربي به بهانه ايجاد رونق و توسعه در اقتصاد ايران در واقع نوعي سرخوشي کاذب در فضاي امروز محسوب مي شود، چرا که غرب و به خصوص کشور فرانسه که بيشترين حرص و ولع را براي برقراري مجدد تعاملات اقتصادي با ايران نشان مي دهد، تنها درصدد نيل به منافع زيادي خواهانه اقتصادي و تحميل انحصارهاي صنعتي خود بر صنايع توليدي کشورمان است.
    
البته حرص و ولع فرانسه براي ورود به بازار ايران جايي قابل تامل مي نمايد که با مراجعه به تاريخ مذاکرات هسته اي شاهد خواهيم بود که هر بار ايران با قدرت هاي غربي بر سر مسائل هسته اي به اجماع و اتفاق نظر نزديک مي شد، فابيوس، وزير خارجه فرانسه با اتخاذ مواضع اربابان صهيونيست خود، که سال ها براي آنها خوش رقصي مي کرده است، در جريان مذاکرات کارشکني مي کرد.
    
البته خاطره تلخ ملت ايران از دولت فرانسه و شخص فابيوس به کارشکني و مواضع ضدايراني وي در مذاکرات هسته اي خلاصه نمي شود چرا که دردمندي مردم ايران از آن جهت است که طي دوران نخست وزير «لوران فابيوس»، افتضاحي به نام «ورود خون هاي آلوده به ايران» شکل گرفت.
    
در سال هاي 1362 تا 1363، محموله اي از فراوردهاي خوني آلوده وارد ايران شد که نتيجه آن آلودگي 270 نفر به ويروس ايدز بود. فابيوس زماني که نخست وزير کشور فرانسه بود، به دادگاه رفت و به عنوان يکي از متهمان اصلي اين ماجرا محاکمه شد. پرونده ورود خون هاي آلوده به ايدز، پرونده اي پر سر و صدا بود که هنوز هم کامل بسته نشده است. هرچند که تعداد زيادي از مبتلايان به اين ويروس ها درگذشته اند و براساس آمارها تنها 20 نفر از آنها زنده مانده اند، اما همين تعداد که باقي مانده اند و خانواده هاي آنها که درگذشته اند هنوز در انتظار دريافت ديه و غرامت هستند.
    
در آن سال ها انستيتو مريو فرانسه محصول فاکتورهاي انعقادي آلوده به ويروس HIV را براي استفاده بيماران هموفيلي به برخي از کشورها فرستاد که نام ايران هم در کنار آلمان غربي، ايتاليا، آرژانتين، عربستان و عراق در فهرست کشورهاي دريافت کننده قرار داشت. فابيوس متهم بود که هرگونه تشريفات در زمينه انجام آزمايش ها از نمونه هاي خوني را لغو کرده و خون هاي آلوده بدون اينکه مراحل آزمايش را پشت سر بگذارند، وارد بازار شدند. او دستور غربالگري را زماني صادر کرد که محموله خون هاي آلوده، صادر شده بود.
    
بايد از رسانه ها و افرادي که در داخل کشور حريصانه اخبار ورود اين مقامات غربي را به کشور پيگيري کرده و خرسند از وارد شدن افراد بدنامي همچون فابيوس به داخل کشور عزيزمان، اين تعاملات را به فال نيک مي گيرند، پرسيد کدامين شعبده حريف شما را به حيرت وا داشته که تصور مي کنيد با باز شدن پاي اين مقامات و پهن کردن فرش قرمز زير پاي آنها کشوري توسعه يافته خواهيم داشت، گرچه اين خوش خيالي ها سابقه اي به وسعت دولت اصلاحات دارد و از تازگي برخوردار نيست. با نگاهي به کارنامه اين مقامات غربي به راحتي مشاهده مي شود که اينها نه تنها خيري براي ايران نداشته اند بلکه از هيچ راهي براي ضربه زدن و کارشکني در توسعه کشورمان صرف نظر نکرده اند.