گزیده خبرهای 30 تیر -94 قسمت -5

 گزیده خبرهای 30 تیر -94 قسمت -5
    انحراف به چپ زانتيا 2 کشته داد
    سرويس شهرستانها: برخورد يک دستگاه خودرو زانتيا با يک دستگاه کاميون در محور «زاهدان- بم» استان سيستان و بلوچستان، 2 کشته و 2 مصدوم برجاي گذاشت.رئيس پليس راه شمال استان سيستان و بلوچستان در مورد اين خبر گفت: در ساعت 23 شب دوشنبه برابر اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک فقره تصادف منجر به فوت در کيلومتر 155 محور «زاهدان- بم» بلافاصله ماموران پليس راه در محل حاضر شدند.     سرهنگ ايوب شرافتي افزود: در اين حادثه راننده خودرو زانتيا که حامل اتباع بيگانه غيرمجاز بوده به دليل بي احتياطي و انحراف به چپ با يک دستگاه کاميون بنز برخورد کرد که در اثر شدت ضربات وارده، راننده و يک نفر از سرنشينان خودرو زانتيا در محل حادثه فوت کرده و 2 نفر ديگر از سرنشينان اين خودرو نيز مصدوم، و به بيمارستان اعزام شدند.   
    نزاع خياباني 3 کشته برجاي گذاشت
    سرويس شهرستانها: بامداد روز گذشته در يکي از خيابان هاي زاهدان بر اثر تيراندازي افراد ناشناس 3 نفر کشته شدند.    فرماندار زاهدان با بيان اينکه علت اين حادثه درگيري طايفه اي بوده است گفت: افراد مسلح پس از درگيري متواري شده اند، اما پيگيري پليس ادامه دارد.    به گفته يکي از ساکنان اين محله يک دستگاه خودرو نيز در اين حادثه دچار آتش سوزي و به يکي ديگر از خودروها خسارت وارد شد.   
    سرعت غيرمجاز به بهاي زندگي
    همدان- خبرنگار کيهان: سرعت غيرمجاز، راننده جوان خودرو را به کام مرگ فرستاد.بنا به اعلام پليس راهنمايي و رانندگي انتظامي استان همدان، يک دستگاه خودروي پژو 206 به رانندگي زن جوان که قصد حرکت از زيرگذر پژوهش به سمت بلوار شهيد احمدي روشن همدان را داشت، به شدت با تير چراغ برق برخورد کرد.براساس اين خبر شدت برخورد به حدي بود که راننده جوان از داخل خودرو به بيرون پرت شده و در دم جان باخت و خودرو وي نيز مچاله شد.
اخبار ادبي و هنري 
درخواست فراكسيون روحانيت مجلس در تسريع اجراي لغو همكاري رسانه ملي با هنرمندان هنجارشكن
فراکسيون روحانيت مجلس شوراي اسلامي با صدور بيانيه اي خواستار تسريع اجراي مصوبه شوراي نظارت بر صداوسيما مبني بر لغو همکاري رسانه ملي با هنرمندان هنجارشکن در اين سازمان شد.    متن اين بيانيه، خطاب به محمد سرافراز، رئيس سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران به اين شرح است: «مستحضريد که بر اساس مصوبه اخير شوراي نظارت بر صداوسيما، هنرمندان و مجريان صدا و سيما اگر در شبکه هاي اجتماعي تصاويري از خود بگذارند که با شئونات اخلاقي و موازين ديني منافات داشته باشد، سازمان موظف است از آنها استفاده نکند ولي مطلع شديم که به اين مصوبه بي اعتنايي شده است. با عنايت به اهميت بالاو اثرگذاري قابل توجه صداوسيما در فرهنگ سازي و تغيير باورها و اعتقادات مردم انتظار داريم در اسرع وقت اين مصوبه را اجرايي نماييد و از ظرفيت بالاي هنرمندان متعهد و متدين براي جايگزيني بهره مند گرديد
خبر ويژه 
حباب وعده ها با توافق اوليه خالي شد
«دولتي ها که تا ديروز مردم را به برداشته شدن تحريم ها اميد مي دادند و از گشايش ها در زندگي آنان خبر مي دادند، اينک ديگر از اميد سخن نمي گويند و در تريبون هاي مختلف تکرار مي کنند پس از توافق قرار نيست اتفاق خاصي در زندگي مردم رخ دهد»!    اين تحليل را سايت تابناک منتشر کرد و نوشت: اين روزها خبرها و گزارش هاي زيادي منتشر مي شود مبني بر اينکه در صورت تصويب توافق ايران و غرب قرار نيست اتفاق خاصي بيفتد و مردم در زندگي يا اقتصادشان تحولي را احساس کنند، مطالبي که عکس ادعاها و مطالب قبل از توافق وين است. تا همين چند ماه پيش، يکي از مشاجرات اصلي بين دولت و منتقدان، در مورد کارآمدي و ناکارآمدي تحريم ها بود. بدين ترتيب که دولتي ها تحريم را مانع عمده رشد و شکوفايي اقتصاد کشور و مانعي در راه تحول در رفاه مردم مي دانستند. اين ادعاهاي دولتي به حدي پيش رفت که حتي رئيس جمهور محترم در يک سخنراني از ضرورت برداشته شدن تحريم ها براي حل مشکل آب خوردن مردم سخن گفت.    همه اين دعواها و مشاجرات ادامه داشت تا ايران و غرب حول يک متن براي ايجاد حداکثر شفافيت در برنامه هسته اي و در مقابل برداشته شدن تحريم ها به يک توافق اوليه دست يافتند. در اين مرحله البته لحن دولتي ها هم تغيير يافت. دولتي هايي که تا ديروز مردم را به برداشته شدن تحريم ها اميد مي دادند و از گشايش ها در زندگي آنان خبر مي دادند، اينک ديگر از اميد سخن نمي گويند و در تريبون هاي مختلف تکرار مي کنند پس از توافق قرار نيست اتفاق خاصي در زندگي مردم رخ دهد.    تابناک مي افزايد: اگرچه در همان زمان هم دلسوزان به برخي از دولتي ها تذکر مي دادند که همه مسائل کشور را به تحريم ها پيوند نزنيد و به آنان گوشزد مي کردند که راه حل مسائل ايران برداشته شدن تحريم ها نيست و تکيه بر توان داخلي است که معضلات کشور را حل خواهد کرد. اما خيلي ها اميد مردم را به تحريم پيوند زدند و امروز که گاه برداشته شدن تحريم هاست اميدها را از مردم مي گيرند که هيچ اتفاقي قرار نيست بيفتد.    شايد مهم ترين ويژگي يک سياستمدار عمل به وعده ها و قولهايي باشد که به مردم مي دهد. صداقت کالايي است که قابل معاوضه با هيچ نيست. نمي توان مردم را به حرکتي اميدوار کرد و آنان را در پشت آن بسيج کرد اما به محض وصول به هدف از نااميدي مکرر و چند باره به آنان گفت. بايد به تدبير به مردم اميد داد، اميدي که با بي تدبيري به مردم داده شود، سرابي بيش نيست و جز ايجاد ترديد در مردم ثمره ديگري ندارد. 
خبار ادبي و هنري مهماني بازيگر آمريكايي با مرگ يك نفر به پايان رسيد!
مهماني بازيگر هاليوودي به مرگ ختم شد
به گزارش خبرآنلاين، دمي مور اعلام کرد که پس از شنيدن خبر مرگ يک جوان 21 ساله در استخر خانه اش واقع در لس آنجلس کاملاشوکه شده است. بازيگر 52 ساله هاليوود گفت که در هنگام وقوع اين حادثه در خانه حضور نداشته و مهماني توسط دستيار او برگزار شده است. او اين اتفاق را يک «تراژدي غيرقابل تصور» خواند.    مقامات مسئول با اعلام اينکه فرد غرق شده، ادنيلسون استيون وال نام دارد، اعلام کردند که دمي مور در زمان وقوع اين حادثه ناگوار در خانه حضور نداشته و اين مرد 21 ساله بدليل ناآشنايي به فن شنا در استخر غرق شده است.    پليس لس آنجلس با بيان اين خبر که فرزندان دمي مور در اين خانه مشغول برگزاري يک مهماني بود ه اند، اعلام کرد که هنوز مشخص نيست که اين حادثه در طول مهماني اتفاق افتاده است يا خير.