گزیده خبرهای 5 مرداد-94 .قسمت -7

    گزیده خبرهای 5 مرداد-94 .قسمت -7
    کمپين «فابيوس عذرخواهي کن» راه اندازي شد
    همزمان با سفر «لوران فابيوس» به تهران، يکي از متهمان پرونده انتقال خون هاي آلوده به کشورمان، برخي فعالان اجتماعي با ايجاد کمپين «فابيوس عذرخواهي کن» خواستار احقاق حقوق اوليه قربانيان اين فاجعه انساني شد.
    مگر چه چيزي تغيير کرده تا مرگ بر آمريکا نگوييم؟
    محسن رفيق دوست وزير سپاه دوران دفاع مقدس در گفت و گو با فارس با اشاره به احمقانه عنوان کردن شعار مرگ بر آمريکا توسط جان کري، گفت: روابط بين ما و آمريکا تفاوتي نکرده، مگر چه چيزي عوض شده که اين روابط تغيير کند و ديگر مرگ بر آمريکا نگوييم؟ وي با تاکيد بر اينکه شعار مرگ بر آمريکا شعار محوري انقلاب اسلامي است، گفت: اگر در بين روابط ايران و آمريکا تغييري به وجود آيد و هرگاه به قول حضرت امام آمريکا آدم شود ما هم روابطمان را تغيير مي دهيم.
      بررسي سند وين در شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران
    لطف الله فروزنده قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با اشاره به بررسي توافقنامه و قطعنامه شوراي امنيت در جلسه شوراي مرکزي اين تشکل گفت: مبارزه با استکبار جزء ماهيت انقلاب اسلامي است و نبايد اجازه داد که اين توافق عامل اختلاف شود.   
    تصادف خونين پرايد با وانت نيسان
    زنجان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان زنجان روز گذشته با اشاره به وقوع يک فقره تصادف منجر به فوت اظهار داشت: اين تصادف بين يک دستگاه خودرو پرايد با وانت نيسان روي داد.    شيرمحمدي از فوت 3 سرنشين (راننده به همراه همسر و فرزند 14 ساله) خودرو پرايد در سر صحنه تصادف خبر داد و اضافه کرد: يکي از مصدومان حادثه هم که نوزاد بود، بعد از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.    رئيس پليس راه استان زنجان مجموع فوتي هاي تصادف صبح ديروز را 4 نفر اعلام و تصريح کرد: در اين تصادف 2 نفرهم مصدوم و در بيمارستان بستري شدند.    وي با اشاره به مقصر بودن راننده خودرو وانت نيسان در اين تصادف ادامه داد: خواب آلودگي راننده موجب اين حادثه شد.
   خبر ويژه 
محمد هاشمي: از كارگزاران جدا شدم چون مقلد امام هستم نه ليبرال
دبير سياسي مستعفي کارگزاران گفت: ما در جامعه اسلامي هستيم و ليبرال معرفي کردن کارگزاران با جامعه اسلامي نمي خواند.    محمد هاشمي در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره علت جدايي اش از حزب کارگزاران سازندگي گفت: اظهارنظري توسط يکي از بزرگان ]مرعشي[ حزب انجام شد که اعلام کرد حزب کارگزاران حزبي است ليبرال دموکرات مسلمان. ما در جامعه اسلامي هستيم و اين واژه ها با هم نمي خواند. ليبراليسم امروز در برابر اسلام قد علم کرده است. ليبراليسم با اسلام قابل جمع نيست. به عنوان يک لفظ قشنگ است اما محتواي آن با محتواي حزب ما همخواني نداشت.    وي ادامه مي دهد: برخي واژه ها مطرح مي شد که موضوع ملي گرايي را پررنگ مي کرد. ما ملي گرا نيستيم. در مقطعي از مرحوم بازرگان پرسيدند فرق شما با امام چيست؟ او مي گويد: «امام ايران را براي اسلام مي خواهد و من اسلام را براي ايران مي خواهم.» فرق اين دو عبارت زياد است. بنابراين ما در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي حزب تشکيل داديم و يک حزب سياسي مسلمان بوديم. آنجايي که تعارضي بين اسلام و مسائل ديگر پيش مي آيد ما موظف هستيم که اسلام را بپذيريم. ما بايد تعهد خود را بپذيريم و مردم را فريب ندهيم. من ديدم که اين نوع گفتمان ها و نگرش ها به ماهيت حزب لطمه مي زند و به آرماني که داشته صدمه مي زند.    هاشمي در ادامه گفته است: جمله اي که آقاي بازرگان گفته است صداقت او را نشان مي دهد. ما با امام بوديم و از نظر سياسي و نحوه زندگي پيرو او بوديم. امام مرجع تقليد من بوده است بنابراين نمي توانستيم چيزي که را که عدول از خط امام باشد بگوييم. حتي چيزي که به ظاهر متفاوت باشد را نمي توانيم بيان کنيم. مسائل اينچنين بود که اشاره کردم و من در زندگي شخصي ام اعتقاداتي دارم و براساس آنها تحليل مي کنم و تصميم مي گيرم. منظور من اين نوع مقولات بود. کساني که در حزب بودند و هستند از دوستان من بودند و سال ها با هم کار کرده ايم. الان هم با هم دوست هستيم.    وي تصريح کرد: زماني که افزوده شدن برخي آقايان به حزب مطرح مي شد به دليل اينکه شناخت بايسته را نداشتم يا سکوت يا مخالفت مي کردم. من راي مي دادم اما بعدا در ميدان عمل به اين نتيجه رسيدم که حزب کارگزاران کمي با ريشه ها و سابقه اي که داشته است فاصله گرفته و عدول کرده و در مسير ديگري افتاده است. البته من چند بار تذکر دادم و الان هم که خارج از حزب هستم تذکر مي دهم. گفت وگوها و حرف هايشان را ديدم و به دبيرکل و ديگر افراد تذکر داده ام. همين الان هم اگر بخواهند اظهارنظر مي کنم و نظرم را به آنها مي گويم. من ديدم که اگر درون حزب باشم و بخواهم درباره مسائل اظهارنظر کنم ممکن است در حزب تشنج ايجاد شود.    محمد هاشمي در بخش ديگري از اين مصاحبه، از نامزد شدن معين و برخي ديگر از اصلاح طلبان در سال 84 که باعث شکست شد، انتقاد کرد.
خبر ويژه 
دعوت مدير فراري دولت اصلاحات به دوپينگ چند باره با فشار غرب
يک مدير فراري وزارت کشور دولت اصلاحات مي گويد توافق اتمي فرصتي براي جامعه مدني در داخل کشور جهت خروج از بن بست است.    سهراب رزاقي در مصاحبه با دويچه وله آلمان به عنوان مدير موسسه کنشگران داوطلب معرفي شده اما مدير مرکز تحقيقات وزارت کشور در دولت اصلاحات بود و در زمينه تئوري پردازي براي ايجاد اغتشاش و تحرکات براندازانه مشارکت داشت.    وي از طريق مراکزي چون موسسه کنشگران داوطلب ده ها ميليون يورو از برخي موسسات فعال در حوزه براندازي نظير موسسه هلندي هيفوس دريافت کرده است.    رزاقي در مصاحبه با دويچه وله مي گويد: توافق اتمي، تنها يک توافق با 6 کشور نيست بلکه اين توافق مي تواند درهاي ايران را بر روي دنيا پس از 37 سال باز کند، همان طور که در تجربه بلوک شرق و توافق ريگان با شوروي سابق در دهه 80 ميلادي رخ داد و در نهايت منجر به باز شدن درها شد.    وي مي افزايد: جامعه مدني بايد حاکميت را پاي ميز مذاکره بنشاند و از حالت خوابگردي فعلي خارج شود. من نسبت به آينده خوش بين هستم اما در بطن يک بدبيني گسترده تر(!) خوشبينم به خاطر اين که حکومت به رويکرد گفت وگو در خارج روي آورد. اما حکومت در داخل خودش تن به اين کار نمي دهد. بايد مانند فشار بين المللي حکومت را پاي مذاکره آورد.    رزاقي خرداد سال گذشته در جمع عناصر فراري و ورشکسته وابسته به فتنه سبز گفته بود: کروبي و خاتمي دچار شيفتگي و عوام زدگي شدند. نيروهاي جنبش سبز دچار توهم نسبت به توان حکومت بودند. وزراي دولت روحاني هم سبزهاي شرمگين هستند.