مردم منتظر ديدن آثار توافق در سفر ه هاي خود هستند

نمايندگان مجلس در گفت وگو با اوبن نامه ی كيهان: مردم منتظر ديدن آثار توافق در سفر ه هاي خود هستند 5 مرداد -94
مشخص است که اعضای بازار مکاره ی مجلس ا رتجاع که  با اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری گفتگو کرده اند نه مدافع مردم وپیگیر مطالبات و دلسوزشان نیستند که از جنس و قماش سربازجو شریعت نداری وهمکار اوین نامه ی کیهان هستنند.زیرا که این وهمقطاران شان دردوران احمدی نژاد نه موضع این چنینی اتخاذ نکردند که موافق دولت ا ختلاس گر مدعی پاک ترین در تاریخ احمدی نژاد بودند.

نمايندگان مجلس در گفت وگو با کيهان تاکيد کردند اولويت دولت پس از به نتيجه رسيدن توافق هسته اي بايد مديريت جهادي و اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي باشد.
    سرويس سياسي- از روي کار آمدن دولت يازدهم تاکنون شاهد هستيم که دولت نگاه ويژه اي به سياست خارجي و به خصوص موضوع پرونده هسته اي داشته به گونه اي که حل خيلي از مشکلات کشور از حل مسائل اقتصاد تا آب شرب به حل پرونده هسته اي و به توافق رسيدن مذاکرات هسته اي گره خورده است .

    نمايندگان مجلس معتقدند با توجه به اينکه دورنماي مذاکرات هسته اي تاحدي مشخص شده است دولتمردان با تعيين اولويت ها و نقشه راه بايد مسير خود را مشخص سازند تا پس از اتمام عمر دولت حسرت فرصت هاي از دست رفته را نخورند .

    در همين زمينه بهرام بيرانوند نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با کيهان در خصوص اولويت هاي دولت بعد از توافق هسته اي گفت : براي حل مسايل کشور نياز قطعي به برنامه ريزي و نرم افزاري تحت عنوان اقتصاد مقاومتي داريم .

    وي ادامه داد: نيروهايي که بايد نرم افزار اقتصاد مقاومتي را عملياتي کنند بايد داراي روحيه جهادي باشند.

    بيرانوند با اشاره به اينکه در طول انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف استفاده از مديريت جهادي گره گشاي خيلي از مشکلات بوده است اظهار داشت : ابزار مديريت جهادي منابع عظيم خدادادي ، جمع کثير منابع انساني متخصص ، موقعيت ژئوپلوتيکي و منابع زيرزميني متنوع است .

    وي خاطرنشان کرد: دولت بايد به سمتي حرکت کند که مديريت جهادي و پتانسيل منابع انساني و نيز نرم افزار اقتصاد مقاومتي را جايگزين اقتصاد وابسته به نفت کند.

    عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس با تاکيد بر اين نکته که توافق هسته اي در عزم دولت در اجراي اقتصاد مقاومتي نبايد خللي ايجاد کند تصريح کرد : تا کنون مردم منتظر بوده اند تا نتيجه مذاکرات هسته اي مشخص شود و در اين ميان آنها خيلي از انتظارات و خواست هاي خود را کنترل کرده اند که اگر به خواست هاي آنها جواب منطقي داده نشود شاهد حجم بالايي از توقعات و گراني ها خواهيم بود که مديريت و ابتکار عمل دولت در اين زمينه بسيار تاثير گذار خواهد بود.

    همچنين حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم محلات در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت : دولت وعده هاي فراواني را از جمله بهبود وضع اقتصادي داده است و براي فائق آمدن بر مشکلات فارغ از نتيجه مذاکرات هسته اي عمل به نسخه شفابخش اقتصاد مقاومتي است.

    وي با اشاره به اينکه تکيه بر ستون کج غرب نمي تواند مشکلات داخلي در حوزه هاي گوناگون را حل کند افزود: در صورتي که توافق هسته اي قطعيت يابد دولت بايد جلوي واردات بي رويه، ايجاد فضاي مناسب براي سرمايه گذاري ، حل معضل بيکاري، کنترل نقدينگي و ساماندهي فضاي آموزشي کشور برنامه ريزي جدي کند که در غير اين صورت دولت در نزد افکار عمومي با چالش هاي جدي مواجه خواهد شد.

    در ادامه فاطمه رهبر نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اثرات توافق هسته اي بر حوزه سياست داخلي گفت: متاسفانه تا قبل از آنکه توافق هسته اي شکل بگيرد خيلي ها حل مشکلات کشور را به توافق هسته اي ربط مي دادند اما اينک شاهد هستيم که مسئولان دولتي مدعي شده اند که در صورت حل پرونده هسته اي هم مشکلات در کشور برطرف نخواهد شد که در جاي خود تعجب آور است.

    وي با اشاره به اينکه دقيقا بايد مشخص شود چه مقدار از مشکلات مربوط به تحريم و چه ميزان مربوط به سوءمديريت در کشور است خاطر نشان کرد: دولت فارغ از نتيجه مذاکرات هسته اي بايد اولويت را در سياست هاي اجرايي کشور به موضوع اقتصاد مقاومتي بدهد زيرا حل گره همه مسايل و مشکلات کشور منوط به اجراي صحيح سياست هاي اقتصاد مقاومتي است.

    همچنين ابراهيم نکو نماينده مردم رباط کريم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه مذاکرات هسته اي از پيچيد گي هاي خاصي برخوردار است گفت: از دولت انتظار مي رود دارايي هاي بلوکه شده به صورتي صحيح و اولويت بندي شده در اختيار حوزه هاي اشتغال و ارتقاي معيشت مردم قرار گيرد به گونه اي که مردم شيريني ميوه مذاکرات را بچشند.

    وي خاطر نشان کرد: دولت در حوزه بين الملل به ويژه پرونده هسته اي موفقيت هايي را کسب کرده که باعث ايجاد اميدواري هاي بسياري در مردم براي مشکلات اقتصادي آنها شده است از همين روي مردم منتظر هستند تا اثرات اين موفقيت ها را در سفره هاي خود احساس کنند.