سردار جلالي بعد از توافق همه چيز حل نخواهد شد

سردار جلالي در همايش فرماندهان بسيج دستگاه هاي اجرايي تهران: بعد از توافق همه چيز حل نخواهد شد 23 تیر-94



مگر قرار است پس از سرکشی جام زهر هسته ای از سوی خامنه ای همچون سرکشی جام زهر شکست جنگ از سوی خمینی شیاد تبدیل به چه معجزه ای شود و همه چیزهار ا حل کند. ضمن اینکه نه خامنه ای خمینی است ونه شرایط پس از جنگ خانمانسوز موهبت الهی است .البته تا این جای موضوع توافق مذاکره هسته ای بازنده ارگان فاشیستی پاسداران است. چون هم تسلط کامل برتأسیسات هسته ای راکه داشته است .همه دلارهای کلانی که ازاین بابت نصیبش می شده است. مهمتراینکه هدف دستیابی به سلاح هسته ای رادنبال می کرده است همه این امتیازات  ازدست داده است .
رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: فکر نکنيم که اگر توافق اتفاق افتاد همه چيز حل خواهد شد و ديگر هيچ مشکلي با غرب نخواهيم داشت، بايد در ابعاد مختلف بعد از توافق بتوانيم برنامه داشته باشيم.
    به گزارش فارس، سردار غلامرضا جلالي در همايش فرماندهان بسيج دستگاه هاي اجرايي تهران بزرگ که در محل اين سازمان تشکيل شد با بيان اين که واژه بسيجي و ارتباط با بسيج تعريف معنوي و عميقي ايجاد کرد که در ذات خود مستتر است و آن دفاع از انقلاب اسلامي در همه صحنه ها است، افزود: مقام معظم رهبري تاکيد دارند که در شرايط خاصي هستيم و اين را به يک دغدغه يا يک «پيچ حساس» تعبير مي کنند، اکنون به حساس ترين جاي گردنه رسيديم و بسيار اهميت دارد که شرايط را بفهميم.

    وي تصريح کرد: در اطراف ما چند موضوع بسيار مهم در حال اتفاق افتادن است، يکي تحولات منطقه اي است که در حال شکل گيري است، ديگري شرايط جاري و هم مسئله هسته اي و مذاکرات است. مقام معظم رهبري هر چند وقت نکاتي راجع به موضوعات هسته اي مطرح مي کنند و به دنبال اين هستند که افکار عمومي و مردم را نسبت به اين مسئله آگاه کنند. ايشان بر خطوط قرمز تاکيد داشته و دارند، يعني چارچوب هايي که بايد حتما مورد توجه قرار بگيرد. رهبر معظم انقلاب همواره اساسي ترين موضوعات را با مردم در ميان مي گذارد، طرح مسئله رفراندوم در موضوع هسته اي يعني اينکه مردم را در مقابل رهبري قرار دهند. 

    رئيس سازمان پدافند غيرعامل کشور با بيان اين که تکليف اين است که در صحنه حضور داشته و خطوط قرمز را دقيق بشناسيم، افزود: نقش اول ما حمايت از تيم هسته اي است و نقش دوم مطالبه منافع ملي و خطوط قرمز مشخص شده از دولت و تيم مذاکره کننده است. الان شرايط بسيار مهم و اثرگذاري است، هر چند اهميت مسئله نبايد طوري بشود که فکر کنيم که همه حيات و ممات اين کشور در قالب اين توافق خواهد بود، بلکه بايستي براي سناريوهاي عدم توافق هم برنامه داشته باشيم و حتي فکر نکنيم که اگر توافق اتفاق افتاد همه چيز حل خواهد شد و ديگر هيچ مشکلي با غرب نخواهيم داشت. بايد در ابعاد مختلف بعد از توافق بتوانيم برنامه داشته باشيم. اگر توافق انجام شد چه بايد کرد و در صورت عدم توافق چه تمهيدي انديشيد؟

    جلالي تاکيد کرد: کما في السابق استراتژي ما در حوزه اقتصاد، اقتصاد مقاومتي است. آمريکايي ها به عنوان مشخص ترين دشمن به دنبال جنگ نيابتي جديدي در منطقه ما هستند. مدل حمله اي که عربستان بر عليه يمن انجام مي دهد به لحاظ تکنيکي از مدل هاي مستشاري آمريکايي ها و اسرائيلي ها استفاده مي کند که در مباحث نظامي به «جنگ زيرساختي» معروف است. درگيري با عربستان تنها در حوزه نظامي نيست بلکه ما در ميدان هاي اقتصادي و يا سايبري با اين کشور مشکل داريم. آنها با بکارگيري ظرفيت هاي سايبري و توليد شبکه هاي اجتماعي، تلاش مي کنند که حوادث امنيتي کشور را رصد کرده و برهم بزنند. نمونه آن حادثه مهاباد است.

    جلالي افزود: مقام معظم رهبري در بياناتي که به فرماندهان ارتش داشتند، فرمودند که همه دستگاه ها و نيروهاي مسلح بايد خود را در ابعاد مادي و معنوي آماده کنند. تکليف جدي براي اين شرايط، توسعه زيرساختي پدافند غيرعامل است. يعني کاهش آسيب پذيري زيرساخت ها و ارتقاي ضريب ايمني آنها به شکلي که اگر در شرايط جنگي قرار گرفتيم آسيب پذيري به حداقل برسد.