طرح آزمون بزرگ استخدامي براي فرار از استيضاح بود؟!

طرح آزمون بزرگ استخدامي براي فرار از استيضاح بود؟!
وعده هاي عمل نشده آزمون استخدامي وزارت آموزش و پرورش 15 تیر -94

انتقاد اوین نامه ی کیهان از قسردررفتن از استیضاح وزیر آموزش وپرورش دولت روحانی در بازار مکاره ی مجلس ارتجاع!
مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه هاي مختلف از برگزاري آزمون استخدامي خبر داده بودنداما اکنون که ۶۹ روز از دريافت مجوز استخدام نيرو در آموزش و پرورش مي گذرد کسي از جزييات برگزاري آزمون خبر ندارد.
    
طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگيان، تامين بخشي از نيازهاي خاص آموزش و پرورش در رشته هايي كه امكان توسعه آن ازطريق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از ميان دانش آموختگان ساير دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي كشور و حوزه هاي علميه، مشروط به گذراندن دوره يكساله مهارت آموزي در «دانشگاه» بلامانع است.
    
وزير آموزش و پرورش طبق قانون مذکور توانست مجوز استخدام نيرو را از سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور دريافت کند. فاني هشتم ارديبهشت در گردهمايي فرهنگيان شهرستان رزن استان همدان از دريافت مجوز استخدام ۵ هزار نيرو در اين وزارت خانه خبرداد و گفت: پس از پيگيري هاي ۶ ماهه اين وزارتخانه، روز گذشته (۷ ارديبهشت) مجوز استخدام پنج هزار نيروي انساني در آموزش و پرورش توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي به صورت کتبي اعلام شد.
    
همچنين در ۱۳ ارديبهشت ماه علي اصغر فاني در حاشيه مراسم سپاس معلم در خصوص برگزاري آزمون استخدامي اظهار کرد: اميدواريم حداکثر اواسط خرداد ماه دستورالعمل آزمون را صادر کنيم و اميدواريم آزمون در مرداد ماه برگزار شود.
    
بطحائي، معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش نيز در تاريخ ۲۸ ارديبهشت ماه در جمع خبرنگاران در اين ارتباط گفت: در حال بررسي منابع آزمون استخدامي هستيم.جدول سهميه ها، رشته ها و منابع را آماده کرده ايم و تا هفته آينده به سازمان مديريت و برنامه ريزي ارسال خواهيم کرد.
    
وي با بيان اينکه هدفمان اين است تا آزمون استخدامي پيش از ماه مهر برگزار شود بيان کرد: اما طبق يکي از آئين نامه هاي سازمان مديريت آزمون هاي استخدامي بايد به صورت سراسري و هر شش ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامي آموزش و پرورش بايد در آبان برگزار شود اما تلاش داريم تا آزمون پيش از شهريور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگيان قرار گيرند.
    
بطحائي ادامه داد: سهميه هاي استخدامي مطابق با نيازهاي مورد نياز در مناطق مختلف کشور است.
    
همچنين وزير آموزش و پرورش در ۸ خرداد ماه سال جاري در حاشيه سفر به خوزستان درباره آزمون استخدامي گفته بود که زمان استخدام جديد آموزش و پرورش تيرماه است.
    
محمد بطحايي در پاسخ به اين اظهار نظر در تاريخ ۱۱ خرداد ۹۴ گفت: مجوز استخدام را از سازمان مديريت و برنامه ريزي اخذ کرديم و ضوابط، جداول مواد و رشته هاي آزمون هم آماده شده و بايد به تاييد سازمان مديريت برسد تا اعلام کنيم و سخنان وزير محترم درباره ادعاي برخي سايت هاي فرصت طلب درخصوص اعلام شماره حساب براي ثبت نام بوده است.
    
معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش درباره زمان برگزاري آزمون گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي براساس مقررات خودش هر شش ماه، يک مرتبه آزمون استخدامي دستگاه هاي اجرايي را برگزار مي کند. مدتي قبل در اين سازمان براي استخدام در يکي از دستگاه ها آزمون برگزار شده است، ما بايد آزمون را در شش ماهه دوم برگزار کنيم. ما از سازمان مديريت درخواست کرديم که آزمون را در شش ماهه اول برگزار کند تا بتوانيم از سال تحصيلي پيش رو استفاده و پذيرفته شدگان بتوانند دوره يک ساله خود را در دانشگاه فرهنگيان طي کنند.
    
وي خاطرنشان کرد: مذاکره و گفت و گو با همکارانمان در سازمان مديريت در جريان است واميدواريم تا دو هفته آينده(۲۵ خرداد ماه) اطلاعات تکميلي درباره آزمون استخدامي در پايگاه اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش قرار دهيم.
    
اما رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در گفتگو باخبرنگار مهر در تاريخ ۲۳ خرداد سال ۹۴ بااظهار بي اطلاعي ازجزئيات آزمون استخدامي آموزش وپرورش گفت: به وزارت آموزش و پرورش خواهم گفت زودتر جدول سهميه، رشته و منابع را به سازمان مديريت ارائه دهند.
    
زمان هايي که وزير آموزش و پرورش و معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه هاي مختلف اعلام کردند هيچ گاه عملي نشد و اکنون که ۶۹ روز از دريافت مجوز استخدام نيرو در وزارت آموزش و پرورش مي گذرد کسي از زمان برگزاري و دستورالعمل اين آزمون خبري ندارد و مشخص نيست از تعداد ۵ هزار نيروي جديدي که قرار است به بدنه آموزش و پرورش تزريق شوند چه تعداد از ميان مربيان پيش دبستاني و نيروهاي شرکتي هستند.حدود ۴۴ هزار مربي پيش دبستاني و نيروي شرکتي سالهاست که چشم انتظار تعيين تکليف هستند.
    
گفتني است رهبر معظم انقلاب در ديدار اخيرشان با فرهنگيان، بر نقش مهم دانشگاه فرهنگيان در جذب نيرو در آموزش و پرورش تاکيد کردند. در چنين شرايطي استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش از مسيري غيراز دانشگاه فرهنگيان و تنها با طي دوره هاي يکساله، آن هم در شرايطي که بسياري از فارغ التحصيلان و دانشجويان دانشگاه فرهنگيان عملاً بيکار هستند قابل تامل است. علاوه بر اين، طرح جذب 5 هزار نفر در روزهاي منتهي به استيضاح وزير و مسکوت گذاردن آن در شرايط فعلي، اين شائبه را به اذهان متبادر کرده است که طرح چنين موضوعي از اساس براي فرار از استيضاح بوده و جذب اين عده و چند و چون و جزئيات آن از اهميت دست اولي براي مسئولان وزارت آموزش و پرورش برخوردار نبوده و نيست.