روحاني عوض شده يا مردم دوره امام حسن(ع)؟

خبر ويژه 
روحاني عوض شده يا مردم دوره امام حسن(ع)؟  21 تیر - 94
هفته نامه 9 دی که مدیرش آخوند حمیدرسایی شاگرد مصباح یزدی است که جزو باندمافیایی بازارمکاره ی مجلس ارتجاعی می باشد واکنون در ماه روزه ای به جای روزه گرفتن و نطق ستور آتشین قبل از دستور در بازار مکاره داشته باشد ترجیح داده است تا به فنلاند سفرکند تا ضمن بهره مند شدن ازهوا ومنظره  زیبا وپرخوری سخنرانی روزه ای-هسته ای داشته باشد .ولی قبل از سفر سهم روحانی به دلیل پیشنهاد صلح امام حسن را داده است .تاموجب خرسندی وهورا کشی سربازجو شریعت نداری و اوین نامه ی کیهانش شده باشد.
آقاي روحاني زماني مردم زمان امام حسن(ع) را خائن مي دانست. اکنون آيا مردم دوره امام حسن(ع) عوض شده اند يا روحاني؟!
    هفته نامه 9 دي با طرح اين پرسش، به نقد اظهارات اخير رئيس جمهور پرداخت که در جمع استانداران گفته بود: «به اعتقاد من نرمش قهرمانانه، سخت تر از جهاد قهرمانانه است و امام حسن، سبط اکبر پيامبر اين قهرماني و شجاعت را برگزيد و انتخاب کرد.» حسن روحاني همچنين در صفحه توييتر خود هم نوشت: «امام حسن به ما ياد دادند که بايد به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامي تصميم گرفت

    حميد رسايي مديرمسئول 9 دي با نقد اين سخنان نوشت: حضرت امام خميني در اين باره مي فرمايد: «قصه امام حسن و قضيه صلح، اين هم صلح تحميلي بود؛ براي اينکه امام حسن، دوستان خودش، يعني آن اشخاص خائني که دور او جمع شده بودند، او را جوري کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحميلي بود. اين صلحي هم که حالابه ما مي خواهند بگويند، اين است. بعد از اينکه صلح کردند، به حسب روايت، به حسب نقل، معاويه به منبر رفت و گفت که تمام حرف هايي که گفتم، من قرار دادم، زير پايم؛ مثل پاره کردن اين مردي که آن قراردادها را. آن صلح تحميلي که در عصر امام حسن واقع شد، آن حکميت تحميلي که در زمان اميرالمومنين واقع شد و هر دويش به دست اشخاص حيله گر درست شد، اين ما را هدايت مي کند به اينکه نه زير بار صلح تحميلي برويم و نه زير بار حکميت تحميلي.» (صحيفه امام، ج 20، ص: 118 و 119) اما موضوع مهمتر درباره مردمي که حسن روحاني در حال توجيه رفتار آنها بلکه تقدس بخشيدن به خيانت شان است، قضاوتي است که حسن روحاني، خود پيش از اين درباره آنها داشته است. وي که در تيرماه سال 1356 به دعوت گروهي از جوانان انقلابي اصفهان به آن شهر سفرکرده با مرور تاريخ سياسي اهل بيت به مدت ده شب در مسجد حکيم اصفهان به بررسي صلح امام حسن و رفتار مردم آن زمان مي پردازد. وي در سال 90 اين مجموعه سخنراني خود درباره تحليل رفتار سياسي اهل بيت را در کتابي به نام «مقدمه اي بر تاريخ امامان شيعه» به چاپ مي رساند.

    9 دي مي نويسد: آقاي روحاني که متاسفانه اين ايام به شدت خود را نيازمند توافق با غربي ها نشان مي دهد، در حالي مردم دوره امام حسن را به عنوان الگو به مردم ايران اسلامي معرفي و به دنبال شباهت سازي در مطالبات آنهاست که پيش از اين در سال 56 مردم دوره امام حسن را خائن معرفي کرده است! آقاي روحاني در صفحه 205 کتاب «مقدمه اي بر تاريخ امامان شيعه» در تحليل رفتار مردم آن روز آورده است:

    «اين حضور مردم، اين ايثار مردم و اين فداکاري مردم است که امروز (سال 56) مسير مبارزه و نهضت و آينده را مشخص مي کند. خود امام حسن(ع) به مردم فرمود: به اهداف مورد نظرتان نخواهيد رسيد، مگر در سايه صبر و تحمل ناملايمات. در مدائن، امام مجتبي(ع) مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقايع را براي آنها توضيح داد. خيانت ها را گفت و افرادي را که در صحنه جنگ با دشمن، خيانت کرده بودند، معرفي کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آيا براي ايثار و فداکاري و جانبازي و دادن خون، که براي شما عزت دنيا و آخرت است، آماده هستيد؟ فرمود اگر بايستيد، خداوند شما را ياري مي کند و ما پيروز مي شويم و اگر آمادگي نداشته باشيد، دنياي شما توام با غم و اندوه آخرت شما با مشکلات زيادتري توام خواهد بود. مردم چه جوابي به امام حسن(ع) دادند؟ گفتند: ما مي خواهيم زنده بمانيم و زندگي کنيم. ما آمادگي براي جنگ و فداکاري نداريم. اين پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشيني از صحنه فداکاري و ايثار بود که دست روي دست گذاشتن امام مجتبي (ع) را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چيزي بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبي در کوفه. ايثار مردم و فداکاري مردم و جهاد مي توانست سرنوشت ديگري را رقم بزند

    رسايي پرسيده است: آيا مردم دوره امام حسن از سال 56 تا سال 94 تغيير کرده اند، مردمي که روزگاري بر روي منبر توسط آقاي روحاني خائن معرفي شدند، چگونه در اين روزها به عنوان الگو معرفي مي شوند؟ قطعا مردم دوره امام حسن تغيير نکرده اند، تاريخ و حوادث رخ داده در آن نيز در اين مدت تغييري نکرده است بنابراين بايد نتيجه گرفت که اين حسن روحاني است که تغيير يافته است.

    سوال اين است که آيا آقاي روحاني هم در سخنراني خود به مردم ايران اسلامي مي گويد که اگر با معاويه زمان نجنگند و دنيايشان با غم و اندوه و آخرتش با مشکلات بيشتري مواجه خواهد شد؟ يا بر خلاف آن آقاي روحاني، پذيرش شروط ظالمانه آمريکا را موجب برطرف شدن کليه مشکلات کشور از آب خوردن تا محيط زيست مي داند؟ 

     9 دي خاطرنشان کرد: آقاي روحاني پيش از اين، صلح با معاويه را نتيجه تصميم غلط مردم آن زمان مي داند نه نتيجه تصميم حقيقي امام، سوال اين است که مردم ايران اسلامي که امام امت آنها را بعد از 72 يار حسين بن علي(ع) بهترين مردم از زمان رسول خدا تاکنون مي داند، بارها نشان داده اند که حاضر به پذيرش ذلت استکبار نيستند، با اين حساب ايشان چه اصراري بر تحريف تاريخ اسلام و تاريخ پرشکوه اين مردم دارد؟