جشن روزنامه هاي الكي خوش

خبر ويژه 
جشن روزنامه هاي الكي خوش31  تیر - 94

روزنامه هاي زنجيره اي الکي خوش براي چندمين بار و اين بار به خاطر تصويب قطعنامه 2231 شوراي امنيت جشن گرفتند!
    
روزنامه هاي شرق، آفتاب، آرمان، اعتماد، ايران، فرهيختگان، اطلاعات و... از جمله اين روزنامه ها بودند که برخي از آنها تمام صفحه اول خود را به قطعنامه مذکور اختصاص دادند.
    
تيتر اول روزنامه هاي مذکور به شرح زير است:
    -
فرهيختگان: ديوار تحريم آوار شد
    -
آفتاب يزد: مهر تاييد بر لغو تحريم ها
    -
اطلاعات: تحريم هاي ظالمانه فرو پاشيد
    -
ايران: راي قاطع شوراي امنيت به پايان تحريم ها
    -
آرمان: قطعنامه ها، حالاکاغذ پاره اند
    -
اعتماد: جهان به فصل پايان تهديد ايران «آري» گفت
    -
شرق: فرجام نبرد ديپلمات ها؛ قطعنامه لغو تحريم تصويب شد
    
برخلاف ادعاي اين نشريات، قطعنامه جديد شوراي امنيت ضمن تجميع و فربه کردن همه قطعنامه هاي قبلي، مکانيزم ماشه درباره برگشت پذيري سريع تحريم ها را با کوچک ترين بهانه حاکم مي کند در حالي که به اعتبار «برجام» قرار است ضمن خروج 9700 کيلوگرم از اورانيوم غني شده ايران از کشور (از مجموع 10 هزار کيلوگرم- 97 درصد کل مواد غني شده)، دو سوم سانتريفيوژهاي ايران نيز برچيده شود و همزمان تحريم هاي تسليحاتي شديد که رکن اصلي تحريم هاست، با شدت بيشتر ادامه پيدا کند.
    
اما صرف نظر از اين واقعيت ها، نکته قابل تامل ديگر اين است که جريان رسانه اي مذکور 2 سال پيش نيز مدعي بود با توافق ژنو «فتح الفتوح بزرگ» صورت گرفته و توافق بزرگ قرن به دست آمده و تحريم ها شکاف برداشته و فرو پاشيده است. اما هم سخنگوي دولت و هم وزير نفت از افزايش تحريم ها يا عدم انجام برخي تعهدات غرب (طبق توافق ژنو) خبر دادند و 130 تحريم جديد عليه ايران اعمال شد؛ همچنان که در بازار و اقتصاد کشور هيچ اتفاق درخوري در زمينه رونق توليد يا خروج از رکود پديد نيامد.
    
آيا عجيب نيست که جريان رسانه اي مذکور هر چند يک بار از فروپاشي تحريم ها خبر مي دهد اما پس از 2 سال هيچ خبر جدي و واقعي در اين باره منتشر نشده است؟!