دستور رئیس‌جمهور درباره اولویت میادین مشترک در IPC نادیده گرفته شده

حاجی‌دلیگانی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس:
دستور رئیس‌جمهور درباره اولویت میادین مشترک در IPC نادیده گرفته شده است 9 شهریور - 95
هرچه بیشتر خوشرقصی در مجلس ارتجاع می کندو بیشتر گفت وگو باخبرگزاری پاسداران می کند .بیشترتابلو می شود که مهره پاسداران است ومأموریت دارد فقط علیه برجام و برنامه های اقتصادی وقراردادهای نفتی و حقوق های نجومی دولت روحانی موضع گیری کند.
 خبرگزاری فارس: دستور رئیس‌جمهور درباره اولویت میادین مشترک در IPC نادیده گرفته شده است
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به بی‌اطلاعی نمایندگان از اعمال اصلاحات در الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اولویت داشتن میادین مشترک برای قراردادهای جدید نفتی نادیده گرفته شده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 9 شهریور) در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: آیا 15 محور مورد نظر مقام معظم رهبری در اصلاحیه دولت در الگوی جدید قراردادهای نفتی اعمال شده است یا نه؟
وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس هیچ اطلاعی از اعمال این اصلاحات در الگوی جدید قراردادهای نفتی ندارند، بیان داشت: به چه دلیل جلسات توجیهی را برای تشریح قرارداد برگزار می‌کنند؟ هنوز مصوب و قانونی نشده است.
حاجی‌دلیگانی گفت: چرا در آمادگی ایجاد شده برای قراردادها ترک تشریفات را می‌خواهند اعمال کنند؟ و آن هم به شرکت‌های بدنامی مثل شرکت توتال که سابقه رشوه دادن و فسا دارند.
وی ادامه داد: اینها با یک قرارداد در یک میدان نزدیک بالغ بر 8 میلیارد دلار علاوه بر سودشان از جیب نفت ایران برمی‌دارند چه توجیهی دارد وقتی شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی می‌کنند از آنان نمی‌پذیرند.
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: چرا دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اولویت داشتن میادین مشترک در قراردادهای جدید نفتی نادیده گرفته می‌شود و به سراغ میادین خاص می‌روند؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت در توضیح تصریح کرد: این موضوع در هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین بررسی شده و اگر اصلاحیه الگوی جدید قراردادهای نفتی با ملاحظات رهبری تطبیق نداشته باشد ابلاغ می‌کنیم.