چرا می‌گویند پول نداریم؟

صلاحی در در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید:
اگر جلوی قراردادهای استعماری نفتی را نگیریم وضعیت بسیار بدتر خواهد شد/چرا می‌گویند پول نداریم؟ 9 شهریور - 95
یک چشمه دیگر این بسیجی به بازی گرفته شده علیه دولت روحانی اجرا کرده است
 خبرگزاری فارس: اگر جلوی قراردادهای استعماری نفتی را نگیریم وضعیت بسیار بدتر خواهد شد/چرا می‌گویند پول نداریم؟
رئیس سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه در سال‌های گذشته کشور از نظر اقتصادی سقوط کرده و از رتبه 18 دنیا به رتبه19 رسیده‌ایم،گفت:اگر امروز جلوی قراردادهای استعماری نفتی که انگلیسی ها آن را نوشتند نگیریم، وضعیت بسیار بدتر می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید که با عنوان همایش اقتصاد مقاومتی در جایگاه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در سالن صبای مشهد برگزار شد با بیان اینکه ما ظرفیت‌های بسیاری در بحث اقتصاد مقاومتی داریم، گفت: ایران هم به عنوان یک کشور و هم به عنوان نظام مقتدر جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای اقتصاد مقاومتی دارد که نخستین ظرفیت ما موقعیت راهبردی ماست.
وی افزود: پس از فروپاشی شوروی همان منطقه غرب آسیا و کانون آن یعنی خلیج فارس در زبان تمام تحلیلگران وجود داشت، این مسئله هم  می‌توانیم مطرح کنیم که دنیا بدون آمریکا یا چین می‌تواند زندگی کند ولی بدون این منطقه دنیا خاموش است. همانطور که خودشان می‌دانند در سال 2040 جز این منطقه و روسیه هیچ جایی حتی یک قطره نفت برای صادرات ندارد.
رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: موقعیت ایران عزیز برای این منطقه مشخص است به طوری که آمریکا در این 15 سال سه جنگ بزرگ در عراق، سوریه و لبنان به راه انداخته است که هر سه جنگ برای مهار قدرت انقلاب اسلامی است،‌ آنها می‌دانند تا جمهوری اسلامی را مهار نکنند نمی‌توانند به عنوان تک‌ابرقدرت دنیا باشند.
صلاحی گفت: قدرت چالش‌گری انقلاب اسلامی، نفوذ جمهوری اسلامی و رهبر مقتدر، شجاع و هوشمندی که ما داریم بسیار اهمیت دارند.  خودشان گفتند که ایران دوبار به مدیترانه آمده است، یک بار زمان هخامنشیان که با زور آمد و یک بار حالا که با تدبیر ولی فقیه آمده است.
صلاحی دومین ظرفیت ایران برای اقتصاد مقاومتی را ظرفیت مردم‌سالاری برشمرد و گفت: نظام ما نظام مترقی است که پایه‌های آن بر دوش مردم قرار دارد و کمپانی‌های صنعتی هم نمی‌توانند آن را تخریب کنند.
وی افزود: ظرفیت مهم کشور ما رهبری جامع و مقتدر است، اگر 10 شاخص برای رهبری جمهوری‌های مختلف پیدا کنیم و 10 رهبر جهان را مقایسه کنیم حتما می‌بینیم که بین رهبر دوم و رهبر اول که رهبر عزیز ماست فاصله بسیار معناداری وجود دارد که پوتین دو ساعت جلوی رهبر ما زانو می‌زند و حتی با مقایسه مصر و ایران در 35 سال گذشته می‌توانیم متوجه این موضوع بشومی.
صلاحی خاطرنشان کرد: باید دستورات ولی فقیه را گوش کنیم تا پیروز شویم زیرا ما دانش این کار را داریم، چرا به دانشمندان ایران توهین می‌کنند؟ چه زمانی با دانشگاه‌ها قرارداد بسته‌اند که کارشان انجام نشده است؟ به قول هاشمی رفسنجانی اگر 20 درصد نقدینگی کشور درست مدیریت شود کشور از رکود خارج می‌شود چرا می‌گویند پول نداریم؟
وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی سه الزام مهم وجود دارد، گفت: یکی از الزامات ما استقرار مدیریت جهادی، معتقد به سخن امام (ره) است مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم»؛ چرا می‌گویند ایرانی‌ها فقط درست‌ کردن آبگوشت را بلدند؟
رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: الزام دیگر ما برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی درگیری و مبارزه با فساد است. اگر جلوی عقد قرارداد کرسنت گرفته می‌شد اکنون تا این اندازه ضرر نمی‌کردیم و اگر امروز جلوی قراردادهای استعماری نفت که انگلیسی‌ها آن را نوشتند نگیریم فردا وضعیت بدتری خواهیم داشت.
وی گفت: در مناظره‌های ترامپ و کلینتون 66 مورد لفظ ایران به کار می‌رود. گویا آمریکا در جهان هماوردی جز ایران ندارد، در بحث نانو رتبه 6 دنیا را داریم و در بیوتکنولوژی و پزشکی در رتبه چهارم هستیم، از نظر موشکی در رتبه‌های اول دنیا قرار داریم و این‌ها از فضل مقام معظم رهبری است که به دنیا باج نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه ما 7 درصد منابع دنیا را داریم، عنوان کرد: اقتصاد ما باید جزء 10 اقتصاد برتر دنیا باشد در حالیکه رتبه 18 بودیم و در چند سال اخیر سقوط کردیم و به رتبه 19‌ آمدیم.
صلاحی گفت: وقتی رئیس‌‌جمهور ما به عنوان یک عالم دینی می‌گوید که امام حسین برای مذاکره قیام کرد یک هزینه است که برای نزدیک شدن به آمریکا پرداخت شد، اینکه روحانی می‌گوید آمریکا کدخدا است به نظر من خودش به این موضوع اعتقاد ندارد ولی این را می‌گوید که آمریکایی‌ها با ما کنار بیایند.
وی افزود: نمی‌شود کسی لباس پیامبر را بر تن کند و این صحبت‌ها را بگوید، امام فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است.
رئیس سازمان بسیج اساتید ادامه داد: روحانی از نظام و صنعت هسته‌ای سرمایه گذاشت و هر کسی که انتقاد کرد را به نوعی پس زد تا به آمریکایی‌ها نزدیک شود، صنعت هسته‌ای ما به یک مسیر پیشرفته در محدوده یک پارک تبدیل شده که نمی‌توانیم حتی به آن دور بزنیم، این هزینه‌ها را دادیم که آمریکا به ما نزدیک شود ولی آنها چه پاسخی دادند؟ حتی با خود روحانی چه برخوردی کردند؟ 333 روز نماینده روحانی را پشت درهای سازمان ملل نگه داشتند به اتهام اینکه روزی در لانه جاسوسی بوده است و حتی وقتی از این امر برائت می‌‌جوید نیز با وی برخورد خوبی ندارند.
صلاحی گفت:‌هنوز مهر برجام خشک نشده که مصوبه‌ای با 407 رأی علیه دولت روحانی تصویب کرده‌اند،‌ ظریف و عراقچی این مصوبه در رابطه با ویزا را نقض صریح برجام دانستند ولی روحانی برای اینکه مشکل حل شود گفت به دلیل اینکه مستقیم به ایران نگفته‌اند نقض صریح برجام نیست.

وی افزود: آل سعود که غلام حلقه به گوش آمریکاست چه برخوردی با ما می‌کند؟ حتی از هیأت رسمی وزارت ارشاد ما برای ورود به عربستان انگشت‌نگاری می‌کنند، به وزیر امور خارجه ما اهانت می‌کنند به طوری که جان کری می‌گوید بروید برای آیندگان تعریف کنید که چگونه ما ظریف را شکست دادیم. حتی گفتند اگر این کار انجام نشود دولت روحانی در انتخابات شکست می‌خورد.