این صبحانه را بخورید تا زانوی غم بغل نگیرید!

خوراکی‌ها
این صبحانه را بخورید تا زانوی غم بغل نگیرید!  9  شهریور – 95

یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که از نگرانی و استرس رنج می‌برند با استفاده از مواد زیر در وعده صبحانه می‌توانند آرامش و شادی را در طول روز تجربه کنند.
«
حسین ایمانی» متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گویی افزود: در میان وعده‌های غذایی، صبحانه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا مصرف صبحانه سبب افزایش قندخون شده که بهبود خُلق و خُوی افراد را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه ویتامین‌های گروه ب احساس شادی و نشاط را در افراد فراهم می‌کند؛ اظهار داشت: نان‌های سبوس‌دار مانند نان جو و سنگک از منابع تامین‌کننده ویتامین ب به شمار می‌آیند.
این متخصص تغذیه با مفید دانستن نوشیدن یک لیوان شیر در صبحانه که منبع غنی از ویتامین ب2 است؛عنوان کرد: عسل نیز به دلیل دارابودن آنزیم‌ها و مواد آنتی اکسیدانی، از گزینه‌های مفید در صبحانه است.
این متخصص تغذیه یادآور شد: اسیدهای چرب امگا3 نیز در ساخت سیستم مغز واعصاب دردوران جنینی نقش موثری دارد، مغز گردو که حاوی امگا3 است از گزینه‌های مفید در رفع عصبانیت به حساب می‌آید.
«
ایمانی» با عنوان اینکه ویتامین‌های C، D، E، رنگدانه بتا کاروتن و ماده معدنی سلنیوم نیز انرژی روزانه بدن را تامین می‌کنند؛ اذعان کرد: نوشیدن یک لیوان آب هویج،انبه وپرتقال طبیعی نیز در صبحانه مفید است و گوجه فرنگی که سرشار از لیکوپن و ویتامین C است، جایگزین مناسبی برای آبمیوه‌های طبیعی است.
وی با بیان اینکه اسید آمینه تریپتوفان پیش نیاز ساخت هورمون سروتونین(هورمون شادی) است؛ افزود: مصرف مواد لبنی کم چرب که حاوی این اسیدهای آمینه هستند، در مبتلایان به افسردگی توصیه می‌شود. همچنین استفاده زیاد از مواد لبنی پرچرب احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.