10 نفر از صندوق ذخيره فرهنگيان 500 تا 1200 ميليارد تومان وام گرفته اند

خبر ويژه 
10
نفر از صندوق ذخيره فرهنگيان 500 تا 1200 ميليارد تومان وام گرفته اند 21 آذر -95
چرا سربازجو شریعت نداری نمی داند  اگرهمه این ارقام وام دریافتی جمع زده شوند مقابل 3 هزارمیلیارد اختلاس بانکی دوران ا حمدی نژاد عدالت محور و رئیس پاک ترین دولت در تاریخ رقم ناچیزی است .

10 نفر از صندوق ذخيره فرهنگيان، تا 1200 ميليارد تومان وام گرفته اند. مديريت مبالغ، گاهي توسط همسر دوم برخي افراد دخيل صورت گرفته است.
    امير خجسته عضو کميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: صندوق ذخيره فرهنگيان، توسط عده اي خاص، سرنگون و با بي رحمي تمام غارت شده و برپايه بررسي ها، بانک «س» که يکي از زيرمجموعه هاي اين صندوق به شمار مي رود، 8800 ميليارد تومان حيف و ميل کرده است.

    وي گفت: همه اين مبلغ به صورت وام هاي معوق و وام هاي سوخته بوده که با تضامين بسيار ضعيف مانند چک و سفته به افراد واگذار شده است. البته بايد گفت، افراد کليدي که اين کار را انجام داده اند، حدود 30 نفرند که از اين ميزان، 10 نفر اشخاص اثرگذار بوده که هر يک، بين 500 تا 1200 ميليارد تومان از صندوق ذخيره وام دريافت کرده اند.

    خجسته يادآور شد: اين افراد شرکت هاي صوري تشکيل داده و نفراتي را معرفي کرده اند و اين شرکت ها نيز با صندوق ذخيره فرهنگيان، قرارداد بسته و به بهانه توليد وام گرفته اند. مبلغ دريافتي نيز بعد از رديابي مشخص شده که پول به حساب اين افراد کليدي بازگشت داده و اغلب در ساخت وساز و دلالي سرمايه گذاري شده است.

    اين نماينده مجلس ادامه داد: آنان به اين اميد که پول را پس ندهند، وام گرفته اند، چون تضاميني که داده اند، قابليت پيگيري چنداني ندارد؛ اما در رديابي هاي صورت گرفته، افرادي که در بردن سرمايه هاي فرهنگيان نقش آفريني کرده اند، مشخص و به همه آنها اولتيماتوم داده شده است تا پول را بازگردانند، در غير اين صورت افراد به مردم معرفي خواهند شد.

    عضو کميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان افزود: تاکنون بخشي از اين مبلغ بازگشته، ولي مبلغ کلان آن هنوز دست اين افراد است، همه پولي که توسط افراد بلعيده شده، بايد بازگردانده شوند.

    وي گفت: رديابي هاي صورت گرفته، نشان مي دهد، برخي از اين افراد در بانک هاي ديگر نيز اين کار را انجام داده اند که البته قرار است پرونده اين حساب ها نيز به زودي به جريان افتد.