زاهدان امروز رکورد گرمترین روز زمستان 55 سال گذشته خود را شکست

زاهدان امروز رکورد گرمترین روز زمستان 55 سال گذشته خود را شکست 8دی-95 

اول زمستان به جای  اینکه بارندگی دراستان محروم بلوچستان شود .ولی  هوا آنچنان گرم شده است که درمدت 55 سال گذشته این گرما در این فصل زمستان سابقه نداشته است.

 

زاهدان- ایرنا- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: زاهدان مرکز این استان امروز /چهارشنبه/ با 29 درجه سانتی گراد رکورد گرمترین روز زمستان 55 سال گذشته خود را شکست.

مرتضی فرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین رکورد ثبت شده دما در زمستان 55 سال گذشته زاهدان 25 درجه سانتی گراد بوده است.
وی گفت: با توجه به الگوی نقشه های پیش یابی روز پنجشنبه در منطقه سیستان وزش باد متوسط بطور موقتی در برخی نقاط منجر به خیزش گرد وخاک خواهد شد.
وی بیان کرد: امروز در زاهدان و نواحی غربی سیستان و بلوچستان وزش بادهای گرم جنوب و جنوب غربی ازشدت بیشتری برخوردار است به طوری که سبب بروز گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از نظر دمایی تا اواسط هفته آینده تداوم هوای گرم در سطح استان ادامه دارد و یخبندان شبانه نخواهیم داشت.
فرجی بیان کرد: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 2 درجه سانتیگراد مربوط به زابل و زهک و حداکثر دما با 36 درجه مربوط به شهرستان راسک در جنوب استان بوده است. 
7316**6081
خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی