تنها راه‌حل مشکلات دانشجویان حرکت امیدوارانه در چارچوب‌های دموکراسی است

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تشکیل شورای صنفی:

تنها راه‌حل مشکلات دانشجویان حرکت امیدوارانه در چارچوب‌های دموکراسی است 11 آذر- 95

مگرباقدرت واختیارات نامحدود وقانون شکنانه که رهبرانتصابی ولی فقیه همکاره دارد.همچنین بانماینده ای که دردانشگاه هاداردوآزادی عمل وجولان دادن هایی که بسیجیان سازمان یافته دردانشگاه هادارند دمکراسی درکشوروجودداردتا قرارباشد تنها راه‌حل مشکلات دانشجویان حرکت امیدوارانه در چارچوب‌های دموکراسی باشد؟

4-1002.jpg معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز حضور پرشور دانشجویان این دانشگاه در انتخابات شورای صنفی را نشان‌دهنده این باور در آن‌ها دانست که تنها راه‌حل مشکلات حرکت امیدوارنه در چارچوب‌های دموکراسی است و گفت: در هر حال قانون‌گذار در صورت عدول از مقررات تا سر حد انحلال شورای صنفی را پیش‌بینی کرده است.
دکتر ساسان موگهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص فعالیت شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: در سال 92 که مسئولیت حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه را بر عهده گرفتم، از همان ابتدا متوجه شدم که هیچ راه ارتباط مشترکی میان دانشگاه و دانشجویان وجود ندارد؛ همچنین نمی‌دانستیم چگونه باید از مطالبات واقعی دانشجویان مطلع شویم، از سوی دیگر شورای صنفی دانشجویان در دانشگاه از 2 سال قبل تعطیل شده بود. با توجه به این مسائل از سال 93 تلاش برای احیاء مجدد این شورا از سر گرفته شد.
وی بابیان اینکه در اولین سال تعداد کاندیدهای این شورا کمتر از تعداد موردنیاز برای تشکیل شورا بود که چندین بار زمان ثبت‌نام داوطلبان را تمدید کردیم، گفت: در نهایت 10 درصد از دانشجویان در انتخابات شرکت کردند اما پس از انتخاب اعضای این شورا و ارتباط بسیار نزدیک مسئولان، دانشجویان متوجه شدند که اکنون خودشان در حوزه مسائل صنفی و رفاهی در کنار مسئولان این شورا تصمیم‌سازی می‌کنند؛ همچنین برای مسئولان این شورا فضای جدیدی ایجاد شد تا دانشجویان بتوانند برای خود تصمیم‌گیری کنند و همه با هم برای رفع مشکلات قدم بردارند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به اینکه کسانی که زمانی هرکدام در یک‌سوی میز می‌نشستند برای تشکیل شورا در کنار هم و در یک‌سو نشسته‌اند، افزود: همین امر باعث شد ضمن تسریع اقدامات اصلاحی این شورا، انتخابات در سال 94 پرشورتر از سال 93 و همچنین در سال 95 پرشورتر از سال 94 باشد و امسال دانشجویان با حضور 50 درصدی رکورد حضور در پای صندوق‌های رأی را در تاریخ دانشگاه شکستند تا نشان دهند به این باور رسیده‌اند که تنها راه‌حل مشکلات حرکت امیدوارنه در چارچوب‌های دموکراسی است.
موگهی در خصوص حضور دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در این شورا، گفت: اکنون این شورا در تمامی دانشکده‌ها و خوابگاه‌ها به‌صورت جداگانه تشکیل شده است؛ همچنین در هر واحد مطالبات خاص خود را پیگیری می‌کند و از دانشجویان کارشناسی تا دکترای تخصصی در آن عضو هستند.
 وی خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت این شورا در تمامی حوزه‌های رفاهی‌، آموزشی‌، پژوهشی و فرهنگی به استثنای مسائل سیاسی است؛ خوشبختانه در 2 دوره قبلی و بر اساس شرح وظایف مکتوبی که در اختیار اعضای شورا گذاشته شد، هیچ‌گاه وارد فعالیت‌های سیاسی و جناحی نشدند و امیدوار هستیم در سال‌جاری این رویه ادامه یابد. در هر حالت قانون‌گذار در این خصوص در صورت عدول از مقررات تا سر حد انحلال شورای صنفی را پیش‌بینی کرده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه در انتخابات سال جاری سطح مشارکت دانشجویان نسبت به سال قبل بیش از 100 درصد رشد داشته است که این امر نشان‌دهنده افزایش روحیه مطالبه‌گری در بین دانشجویان بوده است، این روحیه را حاصل توجه، پیگیری و پاسخ مثبت مسئولان دانشگاه در حوزه صنفی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات شورای صنفی دانشجویان در 21 حوزه، با 246 نفر کاندید، 96 نفر منتخب و با مشارکت 36 درصدی در سطح دانشکده‌ها و 61 درصدی در سطح خوابگاه‌ها در دانشگاه برگزار شد.
موگهی با اشاره به گزارش مدیر دانشجویی این دانشگاه از روند اجرایی برگزاری انتخابات شورای صنفی، افزود: انتخابات از 24 تا 26 آبان‌ماه در خوابگاه‌ها، دانشکده‌ها و همچنین بیمارستان‌ها انجام شد که شاهد شور و حضور گسترده دانشجویان در این انتخابات بودیم. شمارش آراء در همان روز انتخابات و در حضور دانشجویان انجام شد و تعداد آراء اکتسابی هر کاندید در همان لحظه به اطلاع حضار رسید.