محمود عباس خواستار پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی شد

محمود عباس خواستار پایان اشغالگری از سوی اسراییل  شد 11آذر-95
حق ملت فلسطین است تا تقاضای آزادی زمین های اشغالی اش از سوی اسراییل شود .به خصوص که بحران ناامنی خاورمیانه با پیدایش داعش وجنگ داخلی سوریه وعراق ویمن و عدم  به نتیجه رسیدن تاکنون صلح اسراییل وفلسطین تبدیل به تهدید منطقه ای و جهانی شده است.
تهران - ایرنا - رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر ادامه راه حل سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در عین حال خواستار آشتی ملی و کنار گذاشتن اختلافات میان گروه های فلسطینی شد.
به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمود عباس روز چهارشنبه درهفتمین کنگره جنبش فتح با تاکید بر یافتن راه حل فراگیر و همه جانبه گفت: ما برای دستیابی به عضویت کامل سازمان ملل مصمم هستیم و در آینده به کلیه سازمان های بین المللی خواهیم پیوست.
وی از خالد مشغل رییس دفتر سیاسی حماس نیز به خاطر پیامش به هفتمین کنگره جنبش فتح که در رام الله جریان دارد، تشکر و قدردانی کرد.
محمود عباس توصیف حوادث سال 2007 غزه به عنوان کودتا را مردود دانست و با بیان اینکه ما همواره برای پایان دادن به اختلافات و تقویت جبهه داخلی تلاش خواهیم کرد افزود: دولت فلسطینی بدون غزه وجود ندارد.
وی با تاکید برمبانی و اصول ثابت فلسطین گفت که ما گام به گام به سمت استقلال پیش می رویم.
محمود عباس در باره مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی و آینده روابط با این رژیم نیز خاطرنشان کرد: چنانچه اسرائیل ما را به رسمیت نشناسد ما تا ابد اسرائیل را به رسمت نخواهیم شناخت و از تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل باز خواهیم گشت.
وی تاکید کرد: ما مخالف هرگونه راه حل موقت، مرزهای موقت برای دولت فلسطین هستیم و دولت یهود را رد می کنیم و نمی توان آن را به رسمیت شناخت.
هفتمین کنگره جنبش فتح از روز سه شنبه در رام الله کار خود را با حضور 60 هیات عربی و بین المللی و گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی آغاز کرد.
جنبش فتح روز سه شنه بار دیگر محمود عباس (82 ساله) را به عنوان رهبر این جنبش برگزید.
شبد**1480**مترجم:غلامرضا رفیع** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش